Gå til innhold

Slik gjør du det beste mobilkjøpet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Passer bra at jeg kjøpte IPhone hos Netcom Da :D

 

Ja, bortsett fra at du hver måned i et år frem til du kan bytte operatør må dobbeltsjekke telefonregningen din, for den stemmer jo nesten aldri hos Netcom :)

Og ikke glem alle stedene på fjellet og ved kysten du ikke har dekning da :)

Lenke til kommentar

Det er et stort problem med denne artikkelen, den sammenligner ikke med abonnement fra andre operatører.

 

Ta f.eks Tele2s Medium-abonnement, som man i følge artikkelen "sparer" over 1000 kroner på hvis man kjøper telefon med dette abonnementet. Men da tas det ikke hensyn til at Tele2 sitt abonnement koster 49 kroner i måneden mer enn tilsvarende abonnement fra både Chess, Onecall, Djuice og flere. Det man dermed sparer er vesentlig mindre enn det som følger av artikkelen (49*12= 588 kroner som går opp i spinningen)

 

Det samme gjelder for Telenors abonnement. Jovel så sparer du en del penger kontra å kjøpe den eksakte telefonen med det eksakte abonnementet. Men Telenors 299 kroners-abonnement gir 3 Gb surfring i måneden, mens Chess gir 5 GB for samme pris.

 

Disse prisammenligningene gir med andre ord ikke et korrekt inntrykk. Det beste etter min mening er først og fremst bestemme seg for hvilken telefon man vil ha, deretter hvor mye data man vil ha og så sammenligne alle operatørene og sjekke hvor man får mest for pengene. Ikke akkurat rakettvitenskap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg kjøpte min iPhone 4s sparte jeg 1200kr på å kjøpe telefon fra Apple store kontra å kjøpe med binding. Kjøper alltid telefon uten binding og velger hvilket abonnement som er best for meg. Har kuttet ut eple produktene og kjøper heller fjorårets produkter fra andre produsenter til under halv pris og kombinerer det med Chess pga pris, dekning og 4G.

Telenor og Netcom er dyrt, Onecall er bare møkk og Talkmore har/hadde ikke 4G.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...