Gå til innhold

Xbox One støtter ikke strømming ved lansering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, merket det selv. Det gjelder ikke alle, men noen dessverre lagger som en følge av all trafikken.

 

Trodde jeg leste for en tid tilbake at Twitch skulle oppgradere serverparken sin til lanseringen av PS4 og Xbox One nettopp på grunn av de har støtte for Twitch streaming, eller husker jeg helt feil?

 

Uansett, jeg så en stream med noen som hadde testet den innebygde streamingen på PS4 og de var ikke spesielt imponert.

Hvis jeg husker riktig så sa han at det var maks 360p, uansett hvor bra linje du hadde.

Så han holdt seg til den gamle metoden med å streame via PC.

 

Og det skal jeg være enig i, skal du få med deg hva som skjer og sånn så burde en streame i 720p.

Lenke til kommentar

Jeg ser MYE på twitch, streamer en del også, jeg kan se fint 1080p uten lagg :) Jeg hadde litt problemer med det før, men etter jeg lastet ned denne fikset det meste seg ;) Men så må det også sies at om han som streamer eller du som ser på har dårlig nett, så vil det jo såklart lagge, og det er forsåvidt lite å gjøre med det...

 

Hvilken ISP har du? Ser selv utrolig mye på twitch, men har vært plaget med lagg lenge, spesielt video stutter. Selv med TwitchProxy som ikke lenger fungerer eller den nye fixen for Chrome, som har til felles at de kobler seg til de amerikanske serverne i steden for de europeiske der det er mulig, er det ikke stort bedre. Vet at de jobber med å utbedre de europeiske serverne, samt gå over til HTTP Live Streaming-protokollen istedenfor RTMP, men man skulle jo tro at de fikk ordnet dette før de nye konsollene ble lansert.

Lenke til kommentar

 

Hvilken ISP har du?

Har lyse-Altiboks ;)

Men da så. Sitter selv med Canal Digital, og er generelt skeptisk til den internasjonale routingen deres. Blokkere ICMP requests (pings osv) tilfeldig gjør de også, så det er vanskelig å få konsistente resultater med traceroutes og lignende tester. Har blant annet opplevd latterlig høy ping mot Blizzards servere i Sverige for et års tid siden, packetloss mot Valves servere og relativt uforklarlig lagg i flere andre spill og tjenester.

Endret av fknsonikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...