Gå til innhold

Nyversjonen av Half-Life blir kommersielt spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, Black Mesa var en _FANTASTISK_ remake!

Selv vokste jeg ikke opp med Half-Life 1 på nittitallet. Jeg voskte heller opp med Half-Life 2-spillene, og er kjempenerd der. Som en kjempenerd måtte jeg selvsagt etter hvert forsøke meg på de originale HL1-spillene, men ble da litt skuffet. For det føltes ikke som de moderne versjonene jeg var så glad i.

I fjord kom da heller Black Mesa, og jeg var helfrelst. Det var ypperlig å spille gjennom, både grafikk- og gameplaymessig. Jeg gleder meg enormt til Xen-delen, og vil gladelig betale en ekstra slant til utviklerne, selv om det også kommer en gratisversjon.

Lenke til kommentar

Valve vet nok verdien av Half-Life universet og den "gratis" PR de får ut av ett slikt prosjekt. HL1 er jo teknisk sett ett gammelt produkt og vil nok ikke bringe de store inntjeningene til Valve og derfor tror jeg at de sier "kjør på", dette blir en vinn vinn vinn situasjon hvor Valve, BM projektet og spillere vinner på dette. :)

 

Gleder meg til mer HL stoff, uansett om det er gammel, nytt eller remake! :D

Lenke til kommentar

Forresten, det virker som at det er Source 2 de holder på å porte over til.
http://forums.blackmesasource.com/showthread.php?t=17088

Etter at en fyr la ut en tråd på Reddit med misvisende tittel, svarte _Leder-utvikleren_ av prosjektet med dette:

"You should really fix your title wording. We aren't taking features away from the free version. The free version of the game has been ported to Source 2013. Right now, that version is functionally equivalent to the released version of Black Mesa we released a year ago. When we got on greenlight, we were forced to move to another engine. Right now, we can't tell you what that engine is due to our licensing agreement. Being on this new engine allows us to change how the engine works, modify tools, etc; things we plain and simply cannot do for the free version. I plan to open source the black mesa code for the free version. I also want the paid version to be open source (only client and server, nothing else) but we need to talk to VALVe about that. We want both versions of the game to be as moddable as possible. I don't have a timetable on that part just yet."

Noe som i mine, og flere andres ører, høres ut som en port til altså Source 2. <3

Endret av AmunD NoR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Senere i tråden, litt klarere opplegg... En fyr spør:

 

"Hey, this is fantastic news! You guys definitely deserve to be compensated for the (years of!) work you have put in, and the fact that it will let you make an even better game on a newer engine is wonderful.

 

I am still a bit confused about the engine though. Do I have it right?

 

1. You made the original release using the 2007 SDK.

2. You got greenlit, and had to port the original release the 2013 SDK to release (for free) through Steam.

3. You reached an agreement with Valve to sell through Steam, but that meant porting again, to an as-yet-undisclosed engine.

 

And now you will release two more versions:

 

1. The 2013 SDK port, which will be free, but not released through Steam

2. The new-engine version, which will be sold through Steam, and include various additional enhancements over the free version."

 

Leder-utvikleren svarer:

 

"Mostly correct. We are doing two releases. First release is the Steam (commercial) version which is on the engine we can't disclose. Second release is the free (source 2013) version which will not be distributed via steam."

 

Jajoda ja ok

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"... de utenomjordiske skumlingene som har tatt kontroll over verden når Half-Life 2 starte."

 

Na skal jeg flisespikke litt, men det er bare fordi jeg er sa crazy Half-Life fan at jeg ikke klarer la vaere :)

 

Det er nemlig ikke de samme kreftene man sloss mot i HL1 og 2.

 

I HL2 sloss man hovedsaklig mot "The Combine", som best kan beskrives som et interdimensjonelt imperie (a la Storbritania) som har tatt kontroll over jorden og driver a sakte tommer oss for natturresurser (De er ogsa ute etter den ekstremt rafinerte teleporter teknologien utviklet ved Black Mesa og Aperture Science.)

 

I HL1 sloss man hovedsaklig mot ville dyr fra Xen verdenen som har blitt slengt tilfeldig inn i new mexico av riften Freeman apnet i starten av HL1, Portal Stormen. Headcrabs, bullsquids og barnacles folger bare sine innstinkter og er ikke ute etter noe spesielt annent enn mat.

 

Unntaket til dette er Vortigaunts, som er en rase intelligente vesner som ogsa bor i Xen verdenen. Nar HL1 starter er Vortigauntene slaver (se hvordan de har lenker pa armer og ben) for Nihilanth; sistebossen i HL1.

 

Nar GF bekjemper Nihilanth settes Vortigauntene fri igjen og det er bla derfor de er sa fan av Gordon i HL2 ("The one free man").

 

For a komme tilbake pa spor sa ser vi INGENTING av "The Combine" i HL1.

 

MEN, det er er helt klart et slags forhold mellom Vortigaunts, Nihilanth og The Combine. Men eksakt hva det forholdet er er fremdeles uklart. Mulig Nihilanth ble skapt av Combine for a kontrolere Vortigaunts, litt som Dr Breen, men no gikk galt. Det er ingen direkte kobling mellom Xen og The Combine I HL1.

 

The Combine kom til Jorden i perioden mellom HL1 og HL2. Det var "resonance cascade'en" og portal stormen som gjorde dem nysgjerrige pa oss: Tydeligvis fantes det en liten bla planet med teleporter-teknologi kraftigere enn deres egen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Valve ser virklig ut til å være industriens Good Guy Greg. Gleder meg til remaken, kan jo bli artig å se hva som kommer først. Half life 1 eller 3 :p.

 

Kunne gitt hva som helst for å kunne jobbe for det selskapet.. Helt enig med deg. Jeg er ikke engang sur fordi de konverterte TF2 til F2P, da jeg faktisk synes pengene mine blir brukt på en veldig god måte hos Valve.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

"... de utenomjordiske skumlingene som har tatt kontroll over verden når Half-Life 2 starte."

 

Na skal jeg flisespikke litt, men det er bare fordi jeg er sa crazy Half-Life fan at jeg ikke klarer la vaere :)

 

Det er nemlig ikke de samme kreftene man sloss mot i HL1 og 2.

 

I HL2 sloss man hovedsaklig mot "The Combine", som best kan beskrives som et interdimensjonelt imperie (a la Storbritania) som har tatt kontroll over jorden og driver a sakte tommer oss for natturresurser (De er ogsa ute etter den ekstremt rafinerte teleporter teknologien utviklet ved Black Mesa og Aperture Science.)

 

I HL1 sloss man hovedsaklig mot ville dyr fra Xen verdenen som har blitt slengt tilfeldig inn i new mexico av riften Freeman apnet i starten av HL1, Portal Stormen. Headcrabs, bullsquids og barnacles folger bare sine innstinkter og er ikke ute etter noe spesielt annent enn mat.

 

Unntaket til dette er Vortigaunts, som er en rase intelligente vesner som ogsa bor i Xen verdenen. Nar HL1 starter er Vortigauntene slaver (se hvordan de har lenker pa armer og ben) for Nihilanth; sistebossen i HL1.

 

Nar GF bekjemper Nihilanth settes Vortigauntene fri igjen og det er bla derfor de er sa fan av Gordon i HL2 ("The one free man").

 

For a komme tilbake pa spor sa ser vi INGENTING av "The Combine" i HL1.

 

MEN, det er er helt klart et slags forhold mellom Vortigaunts, Nihilanth og The Combine. Men eksakt hva det forholdet er er fremdeles uklart. Mulig Nihilanth ble skapt av Combine for a kontrolere Vortigaunts, litt som Dr Breen, men no gikk galt. Det er ingen direkte kobling mellom Xen og The Combine I HL1.

 

The Combine kom til Jorden i perioden mellom HL1 og HL2. Det var "resonance cascade'en" og portal stormen som gjorde dem nysgjerrige pa oss: Tydeligvis fantes det en liten bla planet med teleporter-teknologi kraftigere enn deres egen.

 

BRA!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Du må ha veldig gode kontakter for å ha fullført noe som ikke har kommet ut iom at kun del 1 av spillet har blitt sluppet.

 

det har vært ute lenge, bare ikke på steam :p

Lenke til kommentar

 

det har vært ute lenge, bare ikke på steam :p

Ikke den ferdige versjonen, nei. Remaken av kapittel 15 og utover kommer for seg selv på et eller annet tidspunkt

 

The final section yet to be finished takes place in the alien Xen dimension. An expanded Xen section would be released at an unnamed date in the future, said the team.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...