Gå til innhold

Hei på deg!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reagerte med en gang på at 4G er såpass lite viktig blant stikkprøvens respondenter.

Før jeg kom på at "4G" som tilbys av operatørene i Norge er latterlig dårlig.
Etter å ha bodd noen år i Danmark med godt tilbud av 4G i bykjernene, trodde jeg at det skulle gå glatt også her i Norge. Ikke akkurat.

For å sammenligne, fikk jeg i Danmark følgende privatabonnement for 299/mnd fra operatøren Telia Danmark:
* Fri tlf/sms/mms.
* Datatak på 20GB, før hastigheten ble nedsatt til 128Kb/s.
* LTE med god dekning i alle bykjerner, og hastigheter som ikke er begrenset annet enn den til enhver tid ledige kapasitet i nettet.
* Rome Like Home = Fri benyttelse av tlf/sms i Norden.
* Forsikring på mobil inkludert i abonnement.
* Spotifyabonnement.

Dét vil jeg kalle full pakke. For alt jeg vet, er dette produktet oppdatert siden jeg benyttet meg av det, men det kan jeg ikke forestille meg. Det er rett og slett ikke behov for mer.

Dekningen her, klager jeg ikke på, men hastigheten på 4G i Norge er rett og slett et elendig kapittel i en dårlig bok. Det må jo betales godt over 300 kroner for høyere hastighet enn 10Mb/s. Personlig setter jeg spørsmål til om dette er villedende markedsføring. ... Telenor.

Hadde jeg ikke vært vant til å ha en nullresponstid på mine netttjenester på mobil, hadde jeg ikke visst hva jeg gikk glipp av heller.

Takk for meg.

Edit: Legger meg flat. Dårlig informert.
Chess viser seg å ikke ha begrensninger på hastighet i sine mobilabonnementer. Kudos.

Endret av Incumbent
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Faktisk en veldig interessant artikkel :)

 

Ikke for å detonere en fenghette i en klump med C4 nå, men av artikkelen forstår jeg det som at teknologibevisste mennesker IKKE velger Apple men Android. Og det er jo litt interessant å se, fordi det på en måte viser at Apple-brukere ikke er like teknologibevisste som Android-brukere og kanskje derfor bryr seg mer om image og identitet enn ytelse og funksjoner.

 

Dette er jo noe de aller fleste vet, men artikkelen gir et lite ankerpunkt når det gjelder en bekreftelse av dette. - Slik jeg tolker det hvertfall. Altså, man leser jo generelt sett ikke så mye på Tek.no om man ikke er interessert i teknologi, og siden de aller fleste Tek-brukere har Android kan man hvertfall ganske enkelt trekke ovenstående konklusjon :)

 

Kult å se at Windows Phone også troner mer frem blant teknologientusiaster enn hos vanlige folk da det sier litt om ytelse og funksjoner med det OS-et :)

Lenke til kommentar

Reagerte med en gang på at 4G er såpass lite viktig blant stikkprøvens respondenter.

 

Før jeg kom på at "4G" som tilbys av operatørene i Norge er latterlig dårlig.

Etter å ha bodd noen år i Danmark med godt tilbud av 4G i bykjernene, trodde jeg at det skulle gå glatt også her i Norge. Ikke akkurat.

 

For å sammenligne, fikk jeg i Danmark følgende privatabonnement for 299/mnd fra operatøren Telia Danmark:

* Fri tlf/sms/mms.

* Datatak på 20GB, før hastigheten ble nedsatt til 128Kb/s.

* LTE med god dekning i alle bykjerner, og hastigheter som ikke er begrenset annet enn den til enhver tid ledige kapasitet i nettet.

* Rome Like Home = Fri benyttelse av tlf/sms i Norden.

* Forsikring på mobil inkludert i abonnement.

* Spotifyabonnement.

 

Dét vil jeg kalle full pakke. For alt jeg vet, er dette produktet oppdatert siden jeg benyttet meg av det, men det kan jeg ikke forestille meg. Det er rett og slett ikke behov for mer.

 

Dekningen her, klager jeg ikke på, men hastigheten på 4G i Norge er rett og slett et elendig kapittel i en dårlig bok. Det må jo betales godt over 300 kroner for høyere hastighet enn 10Mb/s. Personlig setter jeg spørsmål til om dette er villedende markedsføring. ... Telenor.

 

Hadde jeg ikke vært vant til å ha en nullresponstid på mine netttjenester på mobil, hadde jeg ikke visst hva jeg gikk glipp av heller.

 

Takk for meg.

Det kan nok være lurt å sette seg inn i hvor mye staten i Danmark finansierer av utbygging av mobilnettverk. Slik jeg har forstått det har dansker laaangt høyere skattenivå enn Nordmenn og derfor mindre penger å bruke på tjenester som mobil. Men hvis noe av skattepengene går på å bygge ut mobilnettet i Danmark om det er Staten som er hovedsponsor for dette, går det faktisk opp i opp med prisene i Norge, og da er dine påstander litt krasse vil jeg si.

 

Men, dette har jeg ikke sjekket opp i selv, så jeg skal ikke komme med påstander. Men tenkte å nevne det siden DU kom med dine påstander :)

 

EDIT: Jeg for min del har ingenting å klage på når det kommer til pris på mobilabonnement i Norge. Jeg føler jeg får mye valuta for pengene og en grei dekning på 4G. Grei nok til mobilbruk hvertfall. Laster ikke ned torrents på mobil, så hovedbruken går på internettlinjen hjemme :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan nok være lurt å sette seg inn i hvor mye staten i Danmark finansierer av utbygging av mobilnettverk. Slik jeg har forstått det har dansker laaangt høyere skattenivå enn Nordmenn og derfor mindre penger å bruke på tjenester som mobil. Men hvis noe av skattepengene går på å bygge ut mobilnettet i Danmark om det er Staten som er hovedsponsor for dette, går det faktisk opp i opp med prisene i Norge, og da er dine påstander litt krasse vil jeg si.

 

Men, dette har jeg ikke sjekket opp i selv, så jeg skal ikke komme med påstander. Men tenkte å nevne det siden DU kom med dine påstander :)

 

EDIT: Jeg for min del har ingenting å klage på når det kommer til pris på mobilabonnement i Norge. Jeg føler jeg får mye valuta for pengene og en grei dekning på 4G. Grei nok til mobilbruk hvertfall. Laster ikke ned torrents på mobil, så hovedbruken går på internettlinjen hjemme :)

 

Riktig at de har høyere skattenivå, faktisk har jeg skat.dk selv, og det var ingen hyggelig affære for en som på den tiden var student. ;) Skattetrykket på inntektene i Danmark (samt andre "luksusskatter" det opereres med) er nok ikke med på å finansiere Telias utbygging - som jeg kan se skal sammenfalle sitt dekningskart og nett med Telenor Danmark.

Det er bl.a. gratis helsevesen i Danmark, og særdeles lite olje og heller ingen "statens pensjonskasse utland". Så et sted må inntektene komme fra i Danmark også. NX i Danmark er så mye lavere enn Norges, at ressursene må resirkuleres.

 

Mitt innlegg presiserer, at det ikke er dekningen, men den faktiske hastigheten på tjenesten LTE 4G, som markedsføres som særdeles høy, men flere operatører leverer lave hastigheter på. Chess kan faktisk skilte med høyere makshastighet på sitt 3G-nett enn Telenor kan på sine fire billigste abonnementer. (12 vs. 10 Mb/s).

Endret av Incumbent
Lenke til kommentar

Reagerte med en gang på at 4G er såpass lite viktig blant stikkprøvens respondenter.

 

Før jeg kom på at "4G" som tilbys av operatørene i Norge er latterlig dårlig.

Etter å ha bodd noen år i Danmark med godt tilbud av 4G i bykjernene, trodde jeg at det skulle gå glatt også her i Norge. Ikke akkurat.

 

For å sammenligne, fikk jeg i Danmark følgende privatabonnement for 299/mnd fra operatøren Telia Danmark:

* Fri tlf/sms/mms.

* Datatak på 20GB, før hastigheten ble nedsatt til 128Kb/s.

* LTE med god dekning i alle bykjerner, og hastigheter som ikke er begrenset annet enn den til enhver tid ledige kapasitet i nettet.

* Rome Like Home = Fri benyttelse av tlf/sms i Norden.

* Forsikring på mobil inkludert i abonnement.

* Spotifyabonnement.

 

Dét vil jeg kalle full pakke. For alt jeg vet, er dette produktet oppdatert siden jeg benyttet meg av det, men det kan jeg ikke forestille meg. Det er rett og slett ikke behov for mer.

 

Dekningen her, klager jeg ikke på, men hastigheten på 4G i Norge er rett og slett et elendig kapittel i en dårlig bok. Det må jo betales godt over 300 kroner for høyere hastighet enn 10Mb/s. Personlig setter jeg spørsmål til om dette er villedende markedsføring. ... Telenor.

 

Hadde jeg ikke vært vant til å ha en nullresponstid på mine netttjenester på mobil, hadde jeg ikke visst hva jeg gikk glipp av heller.

 

Takk for meg.

 

Edit: Legger meg flat. Dårlig informert.

Chess viser seg å ikke ha begrensninger på hastighet i sine mobilabonnementer. Kudos.

Et annet poeng er at Norge har fjell.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

siden det altså bare er 22% av brukerne som har iphony, så forventer vi nå ikke mer enn 22% i-stoff målt i forhold til total mengde innen relevante kategori. trist for bladfyken som nå mister 98% av klikk-bonusen fra eplepusheren sin...

Iphony?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...