Gå til innhold

Lyst på en mobil med mye lagringsplass?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det virkelig noen som har bruk for så mye som 128 GB på en telefon?

Vel ja.

 

Jo mer jo bedre. ;)

Selv er 32GB passe for mitt bruk, men om jeg skulle ta veldig mye bilder \ filmer osv, så er det jo klart at lagringsplassen spises opp fort.

 

Veldig greit om man drar på ferie i en lengre periode, så slipper man og overføre innholdet til eksterne enheter heletiden.

 

Når det er sagt, så vil det nok gå noen år til før 128GB er standard blant telefoner tenker jeg. Må jo først få 4K opptaksmuligheter :D:D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er det virkelig noen som har bruk for så mye som 128 GB på en telefon?

Vel ja.

 

Jo mer jo bedre. ;)

Selv er 32GB passe for mitt bruk, men om jeg skulle ta veldig mye bilder \ filmer osv, så er det jo klart at lagringsplassen spises opp fort.

 

Veldig greit om man drar på ferie i en lengre periode, så slipper man og overføre innholdet til eksterne enheter heletiden.

 

Når det er sagt, så vil det nok gå noen år til før 128GB er standard blant telefoner tenker jeg. Må jo først få 4K opptaksmuligheter :D:D

Mener Nokia sine telefoner kan ta opptak i RAW (eller bilder), 41MP i RAW gir endel MB per bilde, og dermed øker behovet for lagringsplass.

 

Jeg har bestilt (One Call er ufattelig trege..) en iPhone 5S, og håper at den funker å importere bilder fra kamera til telefonen, slik at jeg har lettvint backup på ferie og skiturer etc. Derfor 64GB, hadde bestilt 128 om det var mulig å få fatt i også, så ser klart at det er et marked for dette, ikke så stort, men er klart et marked.

Lenke til kommentar

Sånn sett så er det nok som du sier faktisk bruk for det, men for folk flest så er 128 GB overdrevent mye. Derimot hvis man er mye borte over lengre perioder og har en telefon som tar bilder i RAW så er nok absolutt plassen verdt hver eneste krone når jeg tenker meg om.

 

For min del klarer jeg meg lenge med 16 GB, men på nettbrettet derimot kunne jeg godt tenkt meg 128 GB og gjerne mer da jeg merket det var ufattelig kjedelig når jeg skulle utenlands i sommer å måtte fjerne mange av bildene mine fra tidligere turer for å få plass til underholdning til flyturen og oppholdet generelt.

Lenke til kommentar

Mener Nokia sine telefoner kan ta opptak i RAW (eller bilder), 41MP i RAW gir endel MB per bilde, og dermed øker behovet for lagringsplass.

 

Jeg har bestilt (One Call er ufattelig trege..) en iPhone 5S, og håper at den funker å importere bilder fra kamera til telefonen, slik at jeg har lettvint backup på ferie og skiturer etc. Derfor 64GB, hadde bestilt 128 om det var mulig å få fatt i også, så ser klart at det er et marked for dette, ikke så stort, men er klart et marked.

Jepp.

 

Hvilket kamera er det snakk om? Du kan bruke USB kabel fra Kamera til iPhone på en del kameramodeller, andre så må du bruke SDKort, det fungerer i de fleste tilfellene.. SD Kortleser altså :)

Lenke til kommentar

 

 

Er det virkelig noen som har bruk for så mye som 128 GB på en telefon?

Vel ja.

 

Jo mer jo bedre. ;)

Selv er 32GB passe for mitt bruk, men om jeg skulle ta veldig mye bilder \ filmer osv, så er det jo klart at lagringsplassen spises opp fort.

 

Veldig greit om man drar på ferie i en lengre periode, så slipper man og overføre innholdet til eksterne enheter heletiden.

 

Når det er sagt, så vil det nok gå noen år til før 128GB er standard blant telefoner tenker jeg. Må jo først få 4K opptaksmuligheter :D:D

Note III...

Lenke til kommentar

Er det virkelig noen som har bruk for så mye som 128 GB på en telefon?

 

Mer lagringsplass gir mulighet til å bruke den mobile enheten til flere ting, noe som igjen forhåpentligvis kommer til å gi enheten nye egenskaper for å kunne utnytte den økte lagringskapasiteten. Selvsagt er dette en god ting, ting går framover.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...