Gå til innhold

Nvidias beste regnemaskin har blitt enda raskere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Er det mulig å plugge ett slikt kort i mitt tradisjonelle hovedkort og bruke det til F@H ? :D

Ja, men ser ikke helt hvorfor du skulle gjøre det?

 

Hvis det er dual-precition ytelsen du er ute etter vil det heller lønne seg å kjøpe x antall GTX Titan kort.

nope. kjøp amd.

Hvis det er GPP du skal drive med så er et kort fra AMD til 5000 bedre en dette nvidia kortet til 25000

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det mulig å plugge ett slikt kort i mitt tradisjonelle hovedkort og bruke det til F@H ? :D

Ja, men ser ikke helt hvorfor du skulle gjøre det?

 

Hvis det er dual-precition ytelsen du er ute etter vil det heller lønne seg å kjøpe x antall GTX Titan kort.

nope. kjøp amd.

Hvis det er GPP du skal drive med så er et kort fra AMD til 5000 bedre en dette nvidia kortet til 25000

sorry. 35.000,-

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Er det mulig å plugge ett slikt kort i mitt tradisjonelle hovedkort og bruke det til F@H ? :D

Ja, men ser ikke helt hvorfor du skulle gjøre det?

 

Hvis det er dual-precition ytelsen du er ute etter vil det heller lønne seg å kjøpe x antall GTX Titan kort.

nope. kjøp amd.

Hvis det er GPP du skal drive med så er et kort fra AMD til 5000 bedre en dette nvidia kortet til 25000

nVidia egner seg bedre til folding enn AMD, så vidt som jeg husker. Mulig en nylig oppdatering gjorde det noe bedre.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Er det mulig å plugge ett slikt kort i mitt tradisjonelle hovedkort og bruke det til F@H ? :D

Ja, men ser ikke helt hvorfor du skulle gjøre det?

 

Hvis det er dual-precition ytelsen du er ute etter vil det heller lønne seg å kjøpe x antall GTX Titan kort.

nope. kjøp amd.

Hvis det er GPP du skal drive med så er et kort fra AMD til 5000 bedre en dette nvidia kortet til 25000

nVidia egner seg bedre til folding enn AMD, så vidt som jeg husker. Mulig en nylig oppdatering gjorde det noe bedre.

stemmer det, men hvis det forskjellig GPP du har lyst til å drive med så er AMD et bedre alternativ.

 

OpenCL bench folding@home:

HD7970: (Explicit 18.1 ns/day | Implicit 101.3 ns/day)

Tesla K20: (Explicit 18.1 ns/day | Implicit 84.5 ns/day)

 

, Men helt enig. ren folding@home så kommer dette kortet til og slå alt annet. Nå har kanskje jeg litt "alt mulig" mentalitet. it's the hacker in me. :3

Lenke til kommentar

stemmer det, men hvis det forskjellig GPP du har lyst til å drive med så er AMD et bedre alternativ.

 

OpenCL bench folding@home:

HD7970: (Explicit 18.1 ns/day | Implicit 101.3 ns/day)

Tesla K20: (Explicit 18.1 ns/day | Implicit 84.5 ns/day)

 

, Men helt enig. ren folding@home så kommer dette kortet til og slå alt annet. Nå har kanskje jeg litt "alt mulig" mentalitet. it's the hacker in me. :3

Nettopp.

 

Forresten, viktig når man handler seg folde-server å få mest PPW (Points Per Watt). Det er en perfekt metode for å ha en god effektiv server som ikke ruinerer strømregninga di. Ta Points per day / strømbruk (ved bruk av en wattmåler elns, finnes på clas ohlson).

 

I forhold til PPW så slår 4P- og 8P CPU servere det meste. Og om du folder, bli med på Team Hardware.no! :) Link til forumtråden er i signaturen vvvvv

Lenke til kommentar

gpu parallel processing. sorry. ikke veldig mye brukt.

GPGPU > General-purpose computing on graphics processing units

Det stemmer nok ikke helt.

 

Hva som er best av AMD og Nvidia sine GPU varierer veldig ut i fra hvilken type arbeidslast du ønsker å bruke. Så er også CUDA ganske mange hestehoder forran OpenCL i nåværende versjon.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok ikke helt.

 

Hva som er best av AMD og Nvidia sine GPU varierer veldig ut i fra hvilken type arbeidslast du ønsker å bruke. Så er også CUDA ganske mange hestehoder forran OpenCL i nåværende versjon.

...men det kommer også mye an på hvordan programmet man skal bruke støtter dette.

 

Folding@Home (som denne diskusjonen for det meste har handlet om...) har fått økt støtte for AMD-gpu'er, men fortsatt troner nVidia haugen - men tipper nok at F@H får mer støtte for OpenCL i fremtiden.

Lenke til kommentar

...men det kommer også mye an på hvordan programmet man skal bruke støtter dette.

 

Folding@Home (som denne diskusjonen for det meste har handlet om...) har fått økt støtte for AMD-gpu'er, men fortsatt troner nVidia haugen - men tipper nok at F@H får mer støtte for OpenCL i fremtiden.

F@H (GPU3) er så vidt jeg vet kun i OpenCL versjon, og ja. OpenCL fungerer helt fint på Nvidia hardware.

Lenke til kommentar

 

 

gpu parallel processing. sorry. ikke veldig mye brukt.

GPGPU > General-purpose computing on graphics processing units

Det stemmer nok ikke helt.

 

Hva som er best av AMD og Nvidia sine GPU varierer veldig ut i fra hvilken type arbeidslast du ønsker å bruke. Så er også CUDA ganske mange hestehoder forran OpenCL i nåværende versjon.

njaa, men hvis du skal parallell prosessere så er AMD best.

Lenke til kommentar

 

 

Mer interessant, går det an å bruke til bitcoin mining, eller rettere sagt, er bitcoinutbyttet til dette kortet verd prisen på det?

Nei. for å kunne få noe utbytte av BitCoin nå så trenger du dedikerte ASIC'er (brikker som er spesiallaget for BitCoin mining).

egentlig ikke. du tjener ikke noe på ASICer lengere heller.

kanskje hvis du klarer å få tak i en 800 asic iløpet av en måned, men det er ekstrem leverings tid.

Lenke til kommentar

njaa, men hvis du skal parallell prosessere så er AMD best.

Det du sier der gir ikke mening. Mener du at embarrassingly parallel workloads alltid fungerer best på AMD sine GPU'er? Det vil variere veldig ut i fra hvilet aksessmønster algoritmen din har på dataen som skal prosesseres, en annen ting som er veldig viktig er hvor stor grad av kommunikasjon som er mellom trådene som eksekveres, samt hvilken grannularitet denne kommunikasjonen har.

 

Hvis det du påstår hadde stemt, hvorfor tror du at nesten samtlige av top500 supermaskinene som har GPU'er bruker Nvidia, og ikke AMD?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...