Gå til innhold

Verdien på Bitcoins tar av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ryktes at det under en høring i det amerikanse senatet senere i dag vil bli snakket positivt om Bitcoin, og at det vil drive kursen videre oppover (disse ryktene er nok også en stor del av grunnen til at den har steget med 100$ det siste døgnet). Så det er ikke usannsynlig at man vil kunne hente inn en brukbar profitt selv om man har ventet med å kjøpe seg inn til nå, selv om vi jo vet fra tidligere at et kraftig fall også kan komme omtrent når som helst. Men jeg tror vi nå får se en videre eksponensiell økning en stund til, før det uungåelig vil komme et fall av større eller mindre grad som får det hele litt ned på jorda igjen.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg skal investere i litt Bitcoins å se hvordan det går, hm :hmm:Hvor anbefales det å kjøpe?

Jeg har veldig god erfaring med å kjøpe direkte av en nordmann som kaller seg sturles.

 

EDIT: Som det fremgår av siden hans tar han 0,8% profitt, så både pris- og tidsmessig tjener man nok på det (mtp. at å f.eks. skulle overføre penger til en amerikansk exchange vil tar noen dager og koster mer), selv om han baserer seg på Mt.Gox-kursen som av visse grunner er en del høyere enn f.eks. Bitstamp og BTC-E. Ellers er Justcoin en norsk exchange som man jo kan prøve seg på, men den har jeg ikke noe erfaring med selv.

Endret av Mokko
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For oss som har litt middels greie på økonomi, så kan man se likhetstegn mellom Bitcoin og edle metaller som gull og sølv. Når troen på den føderale dollaren og statens pengetrykking er dårlig, og amerikanere som vet hva "ekte penger" er blir mer skeptiske til dollaren, så vil gull og Bitcoin rykke opp og fremover. Mange mener at Bitcoin kan bygge seg opp og bli en trussel til den amerikanske dollaren, ved at flere bruker Bitcoin som reserveverdier enn dollar. Den største trusselen er derimot hvis store aktører som selskaper og land begynner å handle med Bitcoin eller andre valutaer enn dollar. Dollar er i dag ca. 80% av all verdens reservevaluta. Om det er noe som er en gigantisk trussel mot USAs økonomi, utenom hodeløs pengetrykking naturligvis, så er det trusler om å dumpe dollaren. Dette var blant annet en av hovedgrunnene til at det plutselig ble så viktig å kaste diktatoren i Libya, da han hadde truet med å ta andre verdier enn dollar som betaling for sin olje. Med andre ord så blir jeg ikke overrasket om regjeringer (les: sentralbanker) rundt om i verden begynner å slå hardt ned på BItcoin hvis den blir for populær. Jeg tror aldri vi vil få muligheten til å handle på Rema med Bitcoins, det er bare for mange mektige krefter som vil se den desentraliserte valutaen forsvinne.

Endret av FrihetensRegn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For oss som har litt middels greie på økonomi, så kan man se likhetstegn mellom Bitcoin og edle metaller som gull og sølv. Når troen på den føderale dollaren og statens pengetrykking er dårlig, og amerikanere som vet hva "ekte penger" er blir mer skeptiske til dollaren, så vil gull og Bitcoin rykke opp og fremover. Mange mener at Bitcoin kan bygge seg opp og bli en trussel til den amerikanske dollaren, ved at flere bruker Bitcoin som reserveverdier enn dollar. Den største trusselen er derimot hvis store aktører som selskaper og land begynner å handle med Bitcoin eller andre valutaer enn dollar. Dollar er i dag ca. 80% av all verdens reservevaluta. Om det er noe som er en gigantisk trussel mot USAs økonomi, utenom hodeløs pengetrykking naturligvis, så er det trusler om å dumpe dollaren. Dette var blant annet en av hovedgrunnene til at det plutselig ble så viktig å kaste diktatoren i Libya, da han hadde truet med å ta andre verdier enn dollar som betaling for sin olje. Med andre ord så blir jeg ikke overrasket om regjeringer (les: sentralbanker) rundt om i verden begynner å slå hardt ned på BItcoin hvis den blir for populær. Jeg tror aldri vi vil få muligheten til å handle på Rema med Bitcoins, det er bare for mange mektige krefter som vil se den desentraliserte valutaen forsvinne.

Vi får se. Jeg tror det er Kina som kommer til å bestemme dette fremover, og de har vært temmelig fiendtlig innstilt mot dollar den siste tiden til tross for å være den største investoren.

 

Det som skal bli spennende er å se hva som skjer i neste runde av kampen rundt lånetaket til USA og om republikanerne er villige til å ta omkamp rundt Affordable Care Act og om de er villige til å tøye strikken for langt denne gangen.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Vi får se. Jeg tror det er Kina som kommer til å bestemme dette fremover, og de har vært temmelig fiendtlig innstilt mot dollar den siste tiden til tross for å være den største investoren.

 

Det som skal bli spennende er å se hva som skjer i neste runde av kampen rundt lånetaket til USA og om republikanerne er villige til å ta omkamp rundt Affordable Care Act og om de er villige til å tøye strikken for langt denne gangen.

 

Det blir enten Rand Paul eller Hillary Clinton (grøss) som vinner presidentskapet i 2016. Jeg tror amerikanerne gjør rett i å gi Paul en sjans, slik at man kan sette økonomien i en mer realistisk retning. Altså, mindre pengetrykking, få slutt på at myndighetene bruker mer penger enn de tar inn i skatt, kutte på alt inkl. det militære, fjerne TSA og gi amerikanere de rettighetene grunnloven var laget for å gi dem, minimere staten, øke konkurransen, minske kompiskapitalisme, slutte å la USA være verdenspolitiet, satse på å få amerikansk industri opp og gå igjen, gi mer selvstendighet til USA, mindre til FN og globalistene, få slutt på overvåking av alt og alle, og ikke minst, slutte å blande seg inn i alt av detaljer andre land gjør.

Lenke til kommentar

Korleis er det med skatt på bitcoins fra og med nyttår egentlig? Blir det trukket skatt på alt du selger?

Har et skattenivå på 10ish% og vurderer om det er noe lurt for meg å sette meg inn i bitcoin markedet. Om eg kjøper noe nå, og velger å selge det blir det vell trukket like mye som eg har på fastjobben min sant? For at dette skal gi meg profitt i heiletatt, må vell dette fortsette å stige en god del?

Endret av Ganam
Lenke til kommentar

Korleis er det med skatt på bitcoins fra og med nyttår egentlig? Blir det trukket skatt på alt du selger?

 

Har et skattenivå på 10ish% og vurderer om det er noe lurt for meg å sette meg inn i bitcoin markedet. Om eg kjøper noe nå, og velger å selge det blir det vell trukket like mye som eg har på fastjobben min sant? For at dette skal gi meg profitt i heiletatt, må vell dette fortsette å stige en god del?

 

Gribbene i skatteetaten skal ha 28% + moms på BTC.

 

Protip: Flytt profit til utlandet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forøvrig er det tvilsomt eller merkelig at Skatteetaten uten videre kan ta for god fisk, det folk evt. oppgir i Bitcomin formue? Altså. all den tid det ikke kan etterprøves, slik skattemyndigheter kan gjøre på eget forgodtbefinnende overfor diverse banker og finansinstitusjoner eller at det utstedes årsoppgave osv.

 

Hvis en skøyer (ubegrunnet) hevder å ha 10 000 bitcoins, hvordan skal de dobbelsjekke det? Kan de egentlig bare legge til grunn en mann ord, hvis det ikke kan verifiseres? Tvilsomt.

 

Siste ord er vel ikke sagt i domstolene ang. hvordan Bitcoin skal håndteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I skrivende stund er prisen på det kinesiske markedet, BTCChina ($815), ca 15% høyere enn på Mt. Gox ($730). Mt. Gox er jo som kjent unaturlig høy på grunn av de enorme problemene med å ta ut dollar og euro derifra. I forhold til det som i mine øyne er den faktiske amerikanske og europeiske prisen, ca $615 (gjennomsnitt av BTC-e og Bitstamp), er BTCChina hele 30% høyere. På bakgrunn av dette er det etter min mening ingen tvil om hva som er den største grunnen for prisøkningen.

Endret av fknsonikk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...