Gå til innhold

Steve Ballmer: – Jeg er en del av problemet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart det med M$.. De var ganske så tidlig ute med "Windows Mobile" men klarte ikke å levere et bra produkt den tiden. Nå klarer de ikke å levere et bra produkt i arbeidsstasjon-sammenheng men har tatt bra igjen på mobil og nettbrettfronten. Hadde de bygd videre på Win7 innen arbeidsstasjon i tillegg kun brukt Win8-grensesnittet som alternativ på mobil og nettbrett, da tror jeg de hadde fått solgt lang flere versjoner enn hva de har gjort hittil. I følge salgstall har jo egentlig Win8 vist seg å være en flopp på pc men har spist markedsandeler av mobilmarkedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde de bygd videre på Win7 innen arbeidsstasjon i tillegg kun brukt Win8-grensesnittet som alternativ på mobil og nettbrett, da tror jeg de hadde fått solgt lang flere versjoner enn hva de har gjort hittil. I følge salgstall har jo egentlig Win8 vist seg å være en flopp på pc men har spist markedsandeler av mobilmarkedet.

 

Jeg tror Windows har blitt så stort at de ikke "rakk over" mer enn å bygge Windows RT - en kjerne som er liten nok til å være konkurransedyktig på mobiltelefoner - og en 80%-versjon av et touchgrensesnitt. Windows 8 er ikke bra på desktop, okay, men jeg tenker at de vil nok ønske å rette opp dette inntrykket med Windows 9.

Lenke til kommentar

Rart det med M$.. De var ganske så tidlig ute med "Windows Mobile" men klarte ikke å levere et bra produkt den tiden. Nå klarer de ikke å levere et bra produkt i arbeidsstasjon-sammenheng men har tatt bra igjen på mobil og nettbrettfronten. Hadde de bygd videre på Win7 innen arbeidsstasjon i tillegg kun brukt Win8-grensesnittet som alternativ på mobil og nettbrett, da tror jeg de hadde fått solgt lang flere versjoner enn hva de har gjort hittil. I følge salgstall har jo egentlig Win8 vist seg å være en flopp på pc men har spist markedsandeler av mobilmarkedet.

Ehh, det er jo akkurat det de har gjort. Windows 8 er ikke et nytt renskrevet OS, det er en videreutvikling fra Windows 7, hvor de ha laget et nytt grensesnitt blant andre ting.

 

Men som de aller fleste vet er det veldig, veldig enkelt å få Windows 8 til å se ut som en omtrent vaskeekte Windows 7. Og nei, Win8 det har ikke vært noen flopp. Det solgte mer enn Windows 7 i lengre perioder:

 

http://www.zdnet.com/microsoft-more-than-100-million-windows-8-licenses-sold-7000014957/

 

Og PC versjonen isolert sett:

http://blogs.computerworld.com/windows/22952/windows-8-shines-amid-shrinking-pc-sales-apple-get-whacked

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

@IceBlitz; Hahaha, ja det er artig det der :) Folk som synes Win8 er dårlig mener automatisk at det er en flopp uten å se på tallene. Greit med egne meninger, men når det gjelder ting som kan måles i kroner og tall så blir det litt galt å synse hele veien og kalle noe en flopp.

 

Må nesten le litt igjen, hahaha, alltid gøy med slike folk :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Rart det med M$.. De var ganske så tidlig ute med "Windows Mobile" men klarte ikke å levere et bra produkt den tiden. Nå klarer de ikke å levere et bra produkt i arbeidsstasjon-sammenheng men har tatt bra igjen på mobil og nettbrettfronten. Hadde de bygd videre på Win7 innen arbeidsstasjon i tillegg kun brukt Win8-grensesnittet som alternativ på mobil og nettbrett, da tror jeg de hadde fått solgt lang flere versjoner enn hva de har gjort hittil. I følge salgstall har jo egentlig Win8 vist seg å være en flopp på pc men har spist markedsandeler av mobilmarkedet.

Ehh, det er jo akkurat det de har gjort. Windows 8 er ikke et nytt renskrevet OS, det er en videreutvikling fra Windows 7, hvor de ha laget et nytt grensesnitt blant andre ting.

 

Men som de aller fleste vet er det veldig, veldig enkelt å få Windows 8 til å se ut som en omtrent vaskeekte Windows 7. Og nei, Win8 det har ikke vært noen flopp. Det solgte mer enn Windows 7 i lengre perioder:

 

http://www.zdnet.com/microsoft-more-than-100-million-windows-8-licenses-sold-7000014957/

 

Og PC versjonen isolert sett:

http://blogs.computerworld.com/windows/22952/windows-8-shines-amid-shrinking-pc-sales-apple-get-whacked

Microsoft... etter dem startet og sikte etter mobilmarkede... har microsoft omentrent tapt desktop, mange av dem som brukte pc som PC, og ikke den Helgelands metro menyen og alt det der ribbon som tar opp produksjonen i ett firma, fin til hjemmebruk... men selv da bruker jeg det nesten aldri.. Gimmik..

 

Ikke for å snakke om at microsoft RT\8 pro\osv er et kaos av tull... ser vell enkelt ut på papiret tror jeg, dem tenkte sikkert noe om deling av kundene, men den gangen jeg ser en bedrift bruke RT så vet jeg at jorden er på vei under...

 

Lager nye problemer hele tiden.

Lenke til kommentar

Og nei, Win8 det har ikke vært noen flopp. Det solgte mer enn Windows 7 i lengre perioder:

 

Jeg skal ikke definere hva som er en flopp, men Windows 7 er en suksess i særklasse i forhold til Vista og Windows 8.

 

Windows_8_Uptake_Feb_2013.jpg

 

 

 

Windows%208%20beats%20Vista.jpg

 

... uten å se på tallene. Greit med egne meninger, men når det gjelder ting som kan måles i kroner og tall så blir det litt galt å synse hele veien...

 

Akkurat. Se vedlagte grafer. Dette tross at Windows 8 hadde noen oppgraderings-tilbud som er helt unike i Windows' levetid, hvor man kunne få oppgradert HVA SOM HELST for noen hundrelapper.

 

 

Derp, sa ikke alle som hadde intelligens at balmer var dårlig leder fra starten, jeg er også ganske usikker på hvorfor han var med i bedriften i det heletatt om han ikke er en Helgelands god programerer... for leder har\er\var\ble osv han aldri.

 

Nei, Steve Ballmer ble ansatt som Microsofts første "business manager", ikke utvikler. Under hans ledelse så økte Microsoft mer enn under Bill Gates. Det er først og fremst framtoning og at aksjeverdien ikke steg i takt med omsetningen han har blitt kritisert for.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rart det med M$.. De var ganske så tidlig ute med "Windows Mobile" men klarte ikke å levere et bra produkt den tiden. Nå klarer de ikke å levere et bra produkt i arbeidsstasjon-sammenheng men har tatt bra igjen på mobil og nettbrettfronten. Hadde de bygd videre på Win7 innen arbeidsstasjon i tillegg kun brukt Win8-grensesnittet som alternativ på mobil og nettbrett, da tror jeg de hadde fått solgt lang flere versjoner enn hva de har gjort hittil. I følge salgstall har jo egentlig Win8 vist seg å være en flopp på pc men har spist markedsandeler av mobilmarkedet.

 

Windows Mobile var bra, Windows Phone er fantastisk og Windows 8 tar bare litt tid å lære seg. Det at du bruker $ istedet for S, viser bare hvor mye peiling du har...

Lenke til kommentar

 

Jeg skal ikke definere hva som er en flopp, men Windows 7 er en suksess i særklasse i forhold til Vista og Windows 8.

 

Windows_8_Uptake_Feb_2013.jpg

 

 

 

Windows%208%20beats%20Vista.jpg

 

 

Akkurat. Se vedlagte grafer. Dette tross at Windows 8 hadde noen oppgraderings-tilbud som er helt unike i Windows' levetid, hvor man kunne få oppgradert HVA SOM HELST for noen hundrelapper.

 

 

 

Nei, Steve Ballmer ble ansatt som Microsofts første "business manager", ikke utvikler. Under hans ledelse så økte Microsoft mer enn under Bill Gates. Det er først og fremst framtoning og at aksjeverdien ikke steg i takt med omsetningen han har blitt kritisert for.

 

 

De grafene der er garantert full av sprøyt. Ikke på ett eneste punkt viser den grafen at Windows 8 har solgt mer enn Windows 7 innen for en bestemt tidsramme, noe som faktisk er tilfelle.

 

https://www.google.no/#q=windows+8+sold+more+than+windows+7

Lenke til kommentar

Win 8 er litt sånn som Vista, et hvileskjær for MS. Vista brøt med mye av det vi var vant med, helt tilbake til 95, og man kan se Win 8 i samme lys, det bringer Touch grensesnitt helhetlig inn i OSet, med de feilskjær som første forsøk ofte medbringer. Sånn sett så kan man vel si at Win 9 vil bli en forbedring, der problemene blir luket ut ala det vi så med Win 7 vis a vi Vista.

 

Strengt tatt er det jo Vistakjernen de fleste av oss kjører enten det er NT 6.0, 6.1, 6.2 eller 6.3. For min del har jeg kjørt Win 8/8.1 nå i halvt år og er fornøyd med det på desktop uten touchscreen. Hvis Win 9 oppgradering kommer til den samme gode prisen som Win 8 oppgraderingen hadde, så kommer jeg ikke til å grine sånn på nesa bare fordi jeg må lære meg noe nytt, eller installere en tredjeparts programvare for menyen.

Lenke til kommentar

 

Bare en annen måte mhp. "mønster" å si, jeg makter ikke å forandre meg. "Jeg er inngrodd og gammeldags!"

 

 

Mulig det, og i tillegg så fantastisk at han klarer å fremstå som en så stor mann. At han går av fordi han anerkjenner hans egen utilstrekkelighet.

 

Han har dessuten ledet MS inn i enorme fortjenester i mange år, så jeg klarer ikke å fatte og begripe at folk snakker så mye stygt om han og later som om de kan bedre selv. Han er genial og har gjort mye bra, og har en karakter uten like.

 

Det er bare så ufattelig irriterende når små gutteromsdumper fra lille Norge liksom vet best og har alle svarene på hva de kunne gjort bedre enn toppsjefen for verdens største og mektigste selskap.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...