Gå til innhold

Dette er USAs høyeste bygning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ser masten på toppen av alle husene også regnes som en del av høyden, hva med å lage en en-etasjes bygning med en enorm mast?

Jeg tror de klarte å overbevise noen om at det var ett spir og ikk en mast og derfor er den med på høyden. Men som bildet tydelig viser er bygget vesentlig lavere enn de 541 meterene.

Endret av bOMS
Lenke til kommentar

Hvem vil finansiere det? Man bygger ikke sånne bygg for moro skyld. Så vidt jeg vet ble masten godkjent fordi den ikke har noen funksjon som antenne.

Man bygger bygg for prestisje, sikkert en miljardær eller to som kunne tenke seg og lage en høy mast for å få rekorden "verdens høyeste bygning".
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man bygger bygg for prestisje, sikkert en miljardær eller to som kunne tenke seg og lage en høy mast for å få rekorden "verdens høyeste bygning".

 

Ja da, det er mye prestisje i slike bygg, men man bygger ikke så store bygg utelukkende for prestisje. At man er milliardær betyr ikke at man har råd til slike bygg. Dessuten får man neppe byggetillatelse hvis man ikke bygget skal brukes til noe fornuftig.

Lenke til kommentar

ser masten på toppen av alle husene også regnes som en del av høyden, hva med å lage en en-etasjes bygning med en enorm mast?

 

Tenkte akkurat det samme, men ser ut som nr 1 vill framdeles ligge der en stund :p derretter 2 ser legit ut, samme med nr 5 selv om top etasjene ser litt suspekte ut så har dem i allefall minst 50% av total bredden mot toppen... ellers ville jeg også bare si.. lag en høy mast = du vinnerf.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...