Gå til innhold

Dette kortet slanker lommeboka di


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det fungerer i tillegg å dra Coin som et vanlig kort i butikken.

Dra kortet er noe man gjorde med magnetstripe. Det er lett å kopiere magnetstriper, men chip-er lar seg ikke kopiere. Alle norske betalingsautomater er vel sperret for magnetstripebruk i dag på grunn av stor svindelfare?

 

Når jeg ser på bunken av kort med allskens rabatter og medlemskap jeg uansett har samlet på en plass så liker jeg tanken på å slanke de til ett kort, men jeg er mildt sagt skeptisk til at de får til å erstatte kort med chip.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når jeg ser på bunken av kort med allskens rabatter og medlemskap jeg uansett har samlet på en plass så liker jeg tanken på å slanke de til ett kort, men jeg er mildt sagt skeptisk til at de får til å erstatte kort med chip.

 

Hvis det er et amerikansk produkt så vet at f.eks. i USA brukes enda magnetstripen i stor skala.

Lenke til kommentar

 

Når jeg ser på bunken av kort med allskens rabatter og medlemskap jeg uansett har samlet på en plass så liker jeg tanken på å slanke de til ett kort, men jeg er mildt sagt skeptisk til at de får til å erstatte kort med chip.

Hvis det er et amerikansk produkt så vet at f.eks. i USA brukes enda magnetstripen i stor skala.

Men hva er da vitsen å skrive om det på teknofil.no?`

Endret av TriNitroToluen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dra kortet er noe man gjorde med magnetstripe. Det er lett å kopiere magnetstriper, men chip-er lar seg ikke kopiere. Alle norske betalingsautomater er vel sperret for magnetstripebruk i dag på grunn av stor svindelfare?

 

Når jeg ser på bunken av kort med allskens rabatter og medlemskap jeg uansett har samlet på en plass så liker jeg tanken på å slanke de til ett kort, men jeg er mildt sagt skeptisk til at de får til å erstatte kort med chip.

 

Alle norske betalingsterminaler er sperret for magnetstripebruk på transaksjoner som benytter bankaxept. Gavekort i form av visa og lignende tjenester fungerer jo fortsatt bare på magnetstripe. Kommer vell an på hvilken teknologi magnetstripen til "coin" benytter om den vil fungere i Norge eller ikke.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...