Gå til innhold

Til helgen arrangeres Nordisk Spilldag i flere bibliotek


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-292501

Fordi barn kan lære å lage spill også (forsåvidt også noe man kan gjøre hjemme, men det er litt lettere med instruktører)

Er ikke bare bare å lage et eget spill, man bruker år på å lage spill

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

egentlig ikkje, kan lett lage eit simpelt platform spill i dag på under ein halvtime. dei første stegene er dei viktigaste

Det kan man etter man har lært seg hvordan steg etter steg og det tar mange timer

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Sønnen min på 5 år lagde et søtt, lite plattformspill på ti minutter på SpillExpo i helga. Ikke undervurder effekten slik glede og mestring kan ha på barn både i spillsammenheng og ellers.

spørs ka slags program han brukte, dem vanskeligste spillene å lage er rpg spill. Prøvde å lære meg det noen år siden men skjønte det ikke

Lenke til kommentar

 

 

Sønnen min på 5 år lagde et søtt, lite plattformspill på ti minutter på SpillExpo i helga. Ikke undervurder effekten slik glede og mestring kan ha på barn både i spillsammenheng og ellers.

spørs ka slags program han brukte, dem vanskeligste spillene å lage er rpg spill. Prøvde å lære meg det noen år siden men skjønte det ikke

Du skulle nok ha hatt en instruktør da;-)

Lenke til kommentar

så på noen videoer på youtube hvor det ble forklart hvordan jeg skulle gjøre det, jeg har litt problemer med å følge med lenge på noke

Men da er kansje ikke du den rette til å trekke sluttninger på hva andre barn kan få til, bare fordi du ikke greide. Spesielt vist du sliter med konsentrasjonsvansker;-) Det er desuten en meget stor forskjell på å se youtube videoer og ha en instruktør.......

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Men da er kansje ikke du den rette til å trekke sluttninger på hva andre barn kan få til, bare fordi du ikke greide. Spesielt vist du sliter med konsentrasjonsvansker;-) Det er desuten en meget stor forskjell på å se youtube videoer og ha en instruktør.......

Er det samme, folk som vet hva dem gjør og forklarer det nøye i videoen, det har hjulpet meg med å lære mange andre ting som jeg ikke hadde noe peiling på før og jeg har ikke konsentrasjonsvansker og jeg har ikke snakket om hva andre barn kan få til, ikke vær teit nå/:

Lenke til kommentar

Er det samme, folk som vet hva dem gjør og forklarer det nøye i videoen, det har hjulpet meg med å lære mange andre ting som jeg ikke hadde noe peiling på før og jeg har ikke konsentrasjonsvansker og jeg har ikke snakket om hva andre barn kan få til, ikke vær teit nå/:

Det er ikke det samme. Når du har en instruktør så kan du spør og få svar på det du lurer på på sekundet,han oppdager når du beveger deg inn på feil spor osv...

 

Mener du det er like lett å lære å spille for.eks piano av å se på youtube som å gå til en god privatlærer?

 

Da foreslår jeg å avkikle skolen og lærerne å innføre obligatorisk youtube i stedet. Billigere og like godt i følge deg?

 

Uannsett ligger ikke programering for deg da det krever "sin mann" :tease: Konsentrasjon og evne til å finne feil i koden(konsentrasjon igjen) er nok for å si det mildt viktig. Mange unger på 10 år kan konsentrere seg lenge av gangen, selvsagt ikke alle, men overaskendes mange. Siden sjakk har blitt populært over natten kan jeg jo trekke frem M.Carlsen som kunne konsentrere seg over flere timer fra han var rundt 2 år,hehe

 

Det finnes foresten øvelser du kan bruke for å bedre hukommelse,konsentrasjonsevnen osv. Se på youtube;-)

 

 

Edit: Beklager vist jeg oppfattes som spydig/frekk her. Det ble sent i går

Endret av ArlionMajere
  • Liker 1
Lenke til kommentar

spørs ka slags program han brukte, dem vanskeligste spillene å lage er rpg spill. Prøvde å lære meg det noen år siden men skjønte det ikke

 

Poenget mitt var at guttungen digga å lage sitt eget spill/brett, fordi det var så enkelt. Det gir ham en mestringsfølelse og et utløp for sin kreativitet. Jeg har sett det samme når vi har lagd TrackMania-baner sammen. Når terskelen for å komme i gang er så lav og så underholdende, er motivasjonen større for å gå videre på mer avanserte verktøy når han blir litt større.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Poenget mitt var at guttungen digga å lage sitt eget spill/brett, fordi det var så enkelt. Det gir ham en mestringsfølelse og et utløp for sin kreativitet. Jeg har sett det samme når vi har lagd TrackMania-baner sammen. Når terskelen for å komme i gang er så lav og så underholdende, er motivasjonen større for å gå videre på mer avanserte verktøy når han blir litt større.

Hør hør!

 

Hvis folk skulle la være å begynne på ting bare fordi det tok lang tid hadde vi hatt lite bøker, dataspill, filmer, bygninger, datamaskiner og jernbanelinjer gitt.

 

Alle reiser starter med det første steget.

Jo tideligere man starter, desto lettere blir det å bli skikkelig god i dette. Enten det er programering, sjakk eller musikk

Endret av ArlionMajere
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...