Gå til innhold

Android for første gang over 80 prosent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er gledelig :) Min neste telefon er Lumia 1520, og gleder meg også spesielt til Windows Phone 8.1, som foreløpig er ventet i første kvartal 2014.

 

Ikke bare er det hyggelig for Windows Phone brukere, som med en slik vekst også ser offisielle applikasjoner komme raskere, men også for IOS og Android brukere siden konkurranse resulterer i bedre produkter over hele fjøla. Og det at IOS vokser minst, vil gjøre det mer viktig for de å kunne tilby flere skjermstørrelser (som igjen er ankepunktet for mange når det gjelder IOS).

Lenke til kommentar

Noen spesiell grunn til å være imot Windows Phones "inntog"??

Bedre at Android får monopol???

Forøvrig er Windows Phone det klart beste mobil-OS'et etter min smak :)

 

Det er grunner til å være imot, feks om man ikke liker begrensingene/valgene som er gjort og foretningsmodellen, man ønsker jo gjerne at ting som drar i "feil retning" i forhold til egne meninger skal feile.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er det jo bare å velge noe annet... Om jeg ikke liker det grønne Androidtrollet betyr da ikke at da må Android fjernes?

De som bruker Android evnt. iOS må da gjerne bruke det uansett, spiller liten rolle hva jeg foretrekker. Det er et valg jeg gjør selv, og andre må velge det de selv liker best.

 

 

Nei, det er ikke "bare å velge noe annet", fordi slikt påvirker hele markedet, det påvirker hvordan andre aktører tenker, det påvirker appliaksjonstilgang, osv osv.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jo, det er bare å velge noe annet.

Liker du ikke Volvo men BMW, velger du naturligvis BMW.

Om Volvo muligens har andre løsninger som ikke faller helt i din smak, tror du Volvo endrer hele sin filosofi for å kunne tilfrdsstille alle?

Hadde vært utrolig kjedelig hvis alle biler, hus, mobiler, whatever hadde vært dønn likt.

Valgfrihet er flott og det hadde vært en katastrofe hvis Android hadde blitt enerådende på mobilmarkedet. Heldigvis er det flere valg og hvorfor i alle dager skal alt ha alle funksjoner like?

Lenke til kommentar

Jo, det er bare å velge noe annet.

Liker du ikke Volvo men BMW, velger du naturligvis BMW.

Om Volvo muligens har andre løsninger som ikke faller helt i din smak, tror du Volvo endrer hele sin filosofi for å kunne tilfrdsstille alle?

Hadde vært utrolig kjedelig hvis alle biler, hus, mobiler, whatever hadde vært dønn likt.

Valgfrihet er flott og det hadde vært en katastrofe hvis Android hadde blitt enerådende på mobilmarkedet. Heldigvis er det flere valg og hvorfor i alle dager skal alt ha alle funksjoner like?

 

 

Jeg har ikke argumentert for at "alle skal ha alle funksjoner like", jeg har ikke engang argumentert for å WinPhon burde forsvinne, jeg har bare sagt at det er lett å se mulige grunner til å være iimt.

 

Ellers, benekter du at de andre plattformene spiller inn på "din" plattform? Jeg har per i dag en android-telefon, tror du applikasjonsutvalget på den hadde vært like stort om iphone fortsatt hadde sin dominerende posisjon? Tror du din WinPhone hadde hatt like få apps om andorid gjorde det dårlig og "din" plattform var større?

 

AtW

Lenke til kommentar

Synes det er flott med konkurranse, det fører med seg innovasjon :)

Monopol derimot fører til stagnasjon og mindre valgfrihet, synes det er flott at Windows Phone vokser så det blir mer konkurranse og flere valg for oss. Nå når Samsung begynner å kjøre ut sitt eget OS Tizen blir det jo interessant å se hva det får å si for Android og markedsandel.

Lenke til kommentar

Synes det er flott med konkurranse, det fører med seg innovasjon :)

Monopol derimot fører til stagnasjon og mindre valgfrihet, synes det er flott at Windows Phone vokser så det blir mer konkurranse og flere valg for oss. Nå når Samsung begynner å kjøre ut sitt eget OS Tizen blir det jo interessant å se hva det får å si for Android og markedsandel.

 

Akkurat, så du er enig i at andre plattformers vekst og valg også har noe å si for din plattform?

 

AtW

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har det innvirkning. Det ligger i den frie konkurransens natur. Det er nettopp derfor jeg synes at det er bra å ha flere valg, med monopol blir det ikke valg, da blir det som i gamle Sovjet (og Russland nå) "Du kan stemme på hva du vil, bare det er kommunistpartiet"

Ser ingen fordeler med at Google (Android) skal bli det neste store kommunistpartiet...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har det innvirkning. Det ligger i den frie konkurransens natur. Det er nettopp derfor jeg synes at det er bra å ha flere valg, med monopol blir det ikke valg, da blir det som i gamle Sovjet (og Russland nå) "Du kan stemme på hva du vil, bare det er kommunistpartiet"

Ser ingen fordeler med at Google (Android) skal bli det neste store kommunistpartiet...

 

Det at Android selger som varmt hvetebrød er for meg veldig positivt, da jeg synes det er det eneste brukbare mobil-os`et. Mulighetene er endeløse med Linux i bunn.

 

De må da gjøre mye rett når de har så store markedsandeler i forhold til konkurentene.

Bare fordi Android gruser de andre vil ikke si de har monopol.

Brukere kan da vel velge akkurat hva de vil av mobiltelefoner og mobilOS,

smaken er individuel.

 

Er det noen som er kommunister i denne smørja så er det eplene, deres lukkede vegger er ikke mye tøyelige.

 

Personlig takler jeg ikke WinPhone, og retningen Windows generelt blir dytta, jeg håper noen med mer mer vett i topplokket tar over styringa snart.

 

Bare mine tanker og meninger, ikke noe noen kan gjøre med det :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det at Android selger som varmt hvetebrød er for meg veldig positivt, da jeg synes det er det eneste brukbare mobil-os`et. Mulighetene er endeløse med Linux i bunn.

De må da gjøre mye rett når de har så store markedsandeler i forhold til konkurentene.

Bare fordi Android gruser de andre vil ikke si de har monopol.

Brukere kan da vel velge akkurat hva de vil av mobiltelefoner og mobilOS,

 

smaken er individuel.

Er det noen som er kommunister i denne smørja så er det eplene, deres lukkede vegger er ikke mye tøyelige.

Personlig takler jeg ikke WinPhone, og retningen Windows generelt blir dytta, jeg håper noen med mer mer vett i topplokket tar over styringa snart.

Bare mine tanker og meninger, ikke noe noen kan gjøre med det :-)

Jeg er helt enig, men så er jeg Linux tilhenger også da. Og min tanke på Android sin markedsandel posisjon er nettopp pga valgfrihet på enheter og programvare. Du er også herre over din egen enhet, noe som jeg føltes at ios og Windows ikke gav meg. Men etter hvert så tur jeg nok at særlig Windows på mobil og netbrett kommer til og bli store slik som de er overlegen på pc.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...