Gå til innhold

Anmeldelse: Call of Duty: Ghosts


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TotalBiscuit har, så vidt eg forstod det, rapportert at PC-porten er ikkje i nærleiken av BF4 grafisk, men krever samstundes ein 50GB(!) nedlastingsfil, der BF4 har rundt 25GB.

EDIT: Ytelsen til spelet er og søppel. Maks grafikk skal vistnok ha køyrd rundt 40 FPS på SLI Titans.

Endret av tabbeber
  • Liker 9
Lenke til kommentar

TotalBiscuit har, så vidt eg forstod det, rapportert at PC-porten er ikkje i nærleiken av BF4 grafisk, men krever samstundes ein 50GB(!) nedlastingsfil, der BF4 har rundt 25GB.

 

EDIT: Ytelsen til spelet er og søppel. Maks grafikk skal vistnok ha køyrd rundt 40 FPS på SLI Titans.

 

Det sier seg selv at det ikke er i nærheten av BF4 grafikkmessig, spillet krever 24GB bare for multiplayeren alene, noe jeg synes var veldig mye for ett CoD-spill, Det som skuffer aller mest med dette spillet er hvor fantastisk dårlig optimalisert det er for PC, det KREVER 6GB Ram bare å starte opp, spillet spiser opp VRAMen din, har du 4gb vram på kortet ditt så er alt sammen slukt av Ghosts alene, hvor ingen skjønner hvorfor det bruker så mye da 1gb vram er mye mer enn nødvendig...

 

Forhåpentligvis fikser de opp i de problemene, men det er nå man virkelig ser hvor "Konsoll-ifisert" de har gjort denne serien, desverre. Jeg er nok ikke den første som sier det, men: FPS-spill hører ikke hjemme på konsoll i det hele tatt og det vil det aldri gjøre. :L trist.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Blitt veldig poppis å "slakte" de veletablerte mastodontene i år pga mangel på inspirasjon, og at de er for like forgjengerne, som hanket inn 9ere og 10ere av samme nettsteder. (bortsett fra GTA5 av en eller annen grunn, selv om den lider av de samme symptomene.)

 

Håper det er fordi anmeldere har skjønt at disse spillene aldri var spesielt bra, og ikke gir "dårlige" karakterer fordi det er kult å mislike disse spillene nå, og at Rockstar flyter på gode karakterer fordi de er så "kule". Call of Duty begynte å få svi på karakterskalaene allerede i fjor fordi de ikke var kule da heller, selv om de ikke var noe verre enn resten av røkla.

 

Blir spennende å se om nye spillnavn som leverer samme suppa neste år på nye konsoller får samme behandling, eller om et nytt strøk maling holder for å se nye 9ere og 10ere. Håper ikke det.

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at det ikke er i nærheten av BF4 grafikkmessig, spillet krever 24GB bare for multiplayeren alene, noe jeg synes var veldig mye for ett CoD-spill, Det som skuffer aller mest med dette spillet er hvor fantastisk dårlig optimalisert det er for PC, det KREVER 6GB Ram bare å starte opp, spillet spiser opp VRAMen din, har du 4gb vram på kortet ditt så er alt sammen slukt av Ghosts alene, hvor ingen skjønner hvorfor det bruker så mye da 1gb vram er mye mer enn nødvendig...

 

Forhåpentligvis fikser de opp i de problemene, men det er nå man virkelig ser hvor "Konsoll-ifisert" de har gjort denne serien, desverre. Jeg er nok ikke den første som sier det, men: FPS-spill hører ikke hjemme på konsoll i det hele tatt og det vil det aldri gjøre. :L trist.

 

Atpåtil så viser det seg at 6GB RAM requirementen er falsk!

https://www.youtube.com/watch?v=V-A0VEG5KOo&feature=youtu.be

 

For dem som ikke gadd å se hele videoen: de fyller opp ca ~3GB med ingenting bare for å bruke minne. Det spekuleres i om det er for å hindre hacks da disse som regel er kodet for 32bit adresserom.

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

 

Atpåtil så viser det seg at 6GB RAM requirementen er falsk!

https://www.youtube.com/watch?v=V-A0VEG5KOo&feature=youtu.be

 

For dem som ikke gadd å se hele videoen: de fyller opp ca ~3GB med ingenting bare for å bruke minne. Det spekuleres i om det er for å hindre hacks da disse som regel er kodet for 32bit adresserom.

 

Er det derfor det bruker så forbanna lang tid på å laste inn levler også?

 

AtW

Lenke til kommentar

Karakteren er forsåvidt grei den, men jeg er uenig i at dette er så mye dårligere historie enn før, synes også leveldesigenen har mindre åpenbar respawning og andre latterlige ting som gjør det lett å merke at du bare spiller ett spill. "Problemet" er bare at tidligere spill i serien har fått for god karakter. MW var kult og nytt når det kom, derfra burde det gått brattere ned i karakter (på gamer.no og andre steder) enn det har gjort.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sitat Smouchie:
"Det sier seg selv at det ikke er i nærheten av BF4 grafikkmessig, spillet krever 24GB bare for multiplayeren alene, noe jeg synes var veldig mye for ett CoD-spill, Det som skuffer aller mest med dette spillet er hvor fantastisk dårlig optimalisert det er for PC, det KREVER 6GB Ram bare å starte opp, spillet spiser opp VRAMen din, har du 4gb vram på kortet ditt så er alt sammen slukt av Ghosts alene, hvor ingen skjønner hvorfor det bruker så mye da 1gb vram er mye mer enn nødvendig...

Forhåpentligvis fikser de opp i de problemene, men det er nå man virkelig ser hvor "Konsoll-ifisert" de har gjort denne serien, desverre. Jeg er nok ikke den første som sier det, men: FPS-spill hører ikke hjemme på konsoll i det hele tatt og det vil det aldri gjøre. :L trist."

Må si jeg er STERKT uenig med den siste påstanden din. Og jeg er nok ikke den første som mener det.

Endret av TheHagbert
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk gidder å bruke tid på slike spill. Den eneste drivkraften i spillet (etter at man har fullført singleplayer) er å komme til maks level og prestige, samt opplåse alle perks, tags etc. Et helt idiotisk konsept spør du meg, og det som er enda tristere er at det selger som aldri før. Skal det virkelig være dette folk flest sammenkopler med FPS-gaming?

 

PS: Spiller ikke Battlefield heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...