Gå til innhold

Pioneers TV-er gjenoppstår - og kommer til Norden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

uhd er ordet. de må nå se til å satse på 4k ol formater oppover. full hd selges på billigmarkedet. også 4k selges billig. hdmi 1.4a eller 2.0. store forskjeller der ja. er en rik så kjøper en hdmo 2.0 og litt fATTIG 1.4a. prisen bør gå ned om få måneder. og 4k medier blir innført. synd den 29 november. når en kan få tak i 4k materiale etter kjøp av 4k uhd tv monitor skjermen for 100000 nok

Lenke til kommentar

Skal Elkjøp lure kundene til å tro at dette er nye super-TV-er fra Pioneer? Med mindre det er plasmaene ser jeg ikke hvordan dette kan bli suksessfullt. Ikke har de spennende nye funksjoner heller, som f.eks. DisplayPort.

De som ikke vet forskjellen på LCD og plasma, er det noen grunn til å tro de vet om Pioneers rykte eller Pioneers plasmaer? Antakelig ikke, så de blir vel neppe lurt i så måte.

 

AtW

Lenke til kommentar

De som ikke vet forskjellen på LCD og plasma, er det noen grunn til å tro de vet om Pioneers rykte eller Pioneers plasmaer? Antakelig ikke, så de blir vel neppe lurt i så måte.

 

AtW

Jo, så klart vil mange tro at det er Plasma-TV-ene som er tilbake (nettopp fordi det er dette de er kjent for). Og hadde det ikke vært for Pioneers rykte på dette området, ville de neppe ha valgt nettopp dette merket. Tror det var mange som regnet med det var Plasma-TV-er det var snakk om. Panasonic har vel kjøpt opp teknologien deres uansett, men de har sluttet med Plasma. I tillegg er dette en døende teknologi som aldri vil være til stede i fremtiden med mindre de starter en revolusjon i teknologien.

 

De blir ikke lurt, fordi de påstår ikke noe de ikke kan love. Men jeg tror ikke forventningene samsvarer med hva disse TV-ene kan utrette i praksis.

 

Og når de trolig ikke kan tilby noe spesielt over konkurrentene så er det stor sjanse for at disse vil bli oversett.

Lenke til kommentar

De som ikke vet forskjellen på LCD og plasma, er det noen grunn til å tro de vet om Pioneers rykte eller Pioneers plasmaer? Antakelig ikke, så de blir vel neppe lurt i så måte.

AtW

Tja, jeg tror jeg ser for meg slike uttalelser fra selgerene på elkjøp. "Dette er det nyeste fra Pioneer, og om man ikke har hørt om TVene til Pioneer så var de regnet som næde beste innen TVer. Dette var frem til de la opp TV-Avdelingen pga de tjente for lite av kun å selge dyre og gode TVer. De er nå tilbake, så denne TVen må du bare ha!"
Lenke til kommentar

Jo, så klart vil mange tro at det er Plasma-TV-ene som er tilbake (nettopp fordi det er dette de er kjent for). Og hadde det ikke vært for Pioneers rykte på dette området, ville de neppe ha valgt nettopp dette merket. Tror det var mange som regnet med det var Plasma-TV-er det var snakk om. Panasonic har vel kjøpt opp teknologien deres uansett, men de har sluttet med Plasma. I tillegg er dette en døende teknologi som aldri vil være til stede i fremtiden med mindre de starter en revolusjon i teknologien.

 

De blir ikke lurt, fordi de påstår ikke noe de ikke kan love. Men jeg tror ikke forventningene samsvarer med hva disse TV-ene kan utrette i praksis.

 

Og når de trolig ikke kan tilby noe spesielt over konkurrentene så er det stor sjanse for at disse vil bli oversett.

 

Hvor mange vil tro det er plasma-TVene som er tilbake OG ikke forstå at det er en LCD-tv som står i butikken, og man kjøper?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

De som ikke vet forskjellen på LCD og plasma, er det noen grunn til å tro de vet om Pioneers rykte eller Pioneers plasmaer? Antakelig ikke, så de blir vel neppe lurt i så måte.

AtW

Tja, jeg tror jeg ser for meg slike uttalelser fra selgerene på elkjøp. "Dette er det nyeste fra Pioneer, og om man ikke har hørt om TVene til Pioneer så var de regnet som næde beste innen TVer. Dette var frem til de la opp TV-Avdelingen pga de tjente for lite av kun å selge dyre og gode TVer. De er nå tilbake, så denne TVen må du bare ha!"

Hva er galt med det?

Miele og Siemens blir solgt på akkurat samme premissene.

Miele er aldeles ikke best på kjøleskap, oppvaskmaskiner, komfyrer, etc. Men de er best på vaskemaskiner - derfor tenker folk automatisk at de er best på alt av hvitevarer.

 

Om bedrifter velger å sko seg på den gjengse nordmanns uvitenhet, så må de nesten få lov til det. Det er tross alt dette økonomien vår er oppbygd på.

Uten idioter til å kjøpe all dritten vi får servert, vil ikke det utvikles nye ting vi får lyst på ;)

 

Om TV-ene blir produsert av Sharp eller Sony så blir det bra greier. Pioneer satser også tungt på OLED, så at de får bite seg inn på markedet igjen er bare bra for videre utvikling.

Lenke til kommentar

Så med andre ord så er planen å lure folk til å tro at Pioneer sin fantastiske Kuro-serie er tilbake men i realiteten så har disse TV-ene ingenting med suksess TV-ene til Pioneer å gjøre?

 

Som sagt, hva slags plan skulle det vært? Hva slags segment av befolkningen er nok inne i TV til å vite om kuro, at Kruo er lagd av Pioneer, og at dette var bra TVer, og samtidig kunnskapsløse nok til å ikke vite forskjellen mellom LCD og Plasma?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er galt med det?

Miele og Siemens blir solgt på akkurat samme premissene.

Miele er aldeles ikke best på kjøleskap, oppvaskmaskiner, komfyrer, etc. Men de er best på vaskemaskiner - derfor tenker folk automatisk at de er best på alt av hvitevarer.

 

Om bedrifter velger å sko seg på den gjengse nordmanns uvitenhet, så må de nesten få lov til det. Det er tross alt dette økonomien vår er oppbygd på.

Uten idioter til å kjøpe all dritten vi får servert, vil ikke det utvikles nye ting vi får lyst på ;)

 

Om TV-ene blir produsert av Sharp eller Sony så blir det bra greier. Pioneer satser også tungt på OLED, så at de får bite seg inn på markedet igjen er bare bra for videre utvikling.

Alt (etter min mening). Når man tar inn billigprodukter og i noen tilfeller drittprodukter til høye priser så definerer du markedet. De nye produktene blir billigere å produsere for å kunne nå den største kundemassen. Skjer nok minimalt med utvikling på hvitevarer.

 

Hvorfor skal man trekke antakelser for å velge hva man skal kjøpe? Om Miele er best på vaskemaskiner, er det ikke bedre å kjøpe et annet merke om de er bedre til samme pris på andre varer? Hvorfor skal et dårligere produkt til høyere pris selge bedre, hvorfor skal uvitne selgere kunne lure kundene til å tro de har gjort et godt kjøp når de egentlig bare har matet et dårlig produkt?

 

Ikke det at jeg har peiling på hvitevarer, derfor kommer jeg aldri til å jobbe som hvitevareselger heller uten å sette meg skikkelig inn i alle varene og hvordan de fungerer!

 

F.eks. når det gjelder maskinvaretilbehør O.L. så selger mange butikker utdaterte, dyre og dårligere produkter, hvor nettbutikker selger dobbelt så bra produkt til samme pris. Hva gjør dette for utviklingen?

 

Gode selgere skal hjelpe kunden å finne det beste produktet innenfor det budsjettet de har råd til eller er villig til å strekke seg til. Kan selgeren med god grunn argumentere for at de bør gå opp i pris er det greit så lenge han ikke er for pågående. Det er tross alt selgeren som skal ha peiling og det er derfor kundene har denne ufortjente tilliten til mange av dem. At selgeren lurer dem til å kjøpe dårligere produkter hjelper ingen, kundene har samme budsjett uansett.

 

Utvikling skjer ikke ved at folk belønner produsenter for å lage dårlige produkter. De gir jo blanke så lenge de tjener penger.

 

 

Selgere, kritikere og entusiaster er de som faktisk kan påvirke markedet. Jeg føler selgere ofte jobber mye imot, også nettbutikker. Ved å lure kundene skyter man seg selv i foten. Det fungerer bare kortsiktig, og på lang sikt medfører det senket interesse og troverdighet. Folk får lavere forventninger og gidder ikke å hoppe på en hype, for vi ser jo hvor langt denne "LED-TV"-, "Smart-TV"- og 3D-hypen har fått for oss. Folk tenker jo som så at utviklingen har stagnert og at det vi har nå er godt nok. Trenger ikke mer. Hadde produsentene laget ting som var verdt å markedsføre, samt at selgerene hadde konsentrert seg mer om å være ærlige så hadde ting vært veldig annerledes. Det er mye som kunne vært gjort annerledes.

 

 

Hvor mange vil tro det er plasma-TVene som er tilbake OG ikke forstå at det er en LCD-tv som står i butikken, og man kjøper?

Som jeg sa, de blir jo ikke "lurt", men uten plasma-ryktet til Pioneer hadde dette merket aldri blitt valgt.

 

Så igjen, tviler sterkt på at disse TV-ene blir så bra som de vil ha det til. De utvikles ikke av Pioneer en gang slik jeg har forstått det. Men siden de bruker navnet deres så vil nok Pioneer ha et ord med i saken.

 

Poenget ditt er vel "de blir ikke lurt", og det stemmer vel. Men man vet heller aldri hvordan selgerene vinkler det. Er helt enig med Andrull på dette, selgere er håpløse. Mange av dem vet ikke hva de snakker om og alikevel har de meninger om alt.

 

 

Tja, jeg tror jeg ser for meg slike uttalelser fra selgerene på elkjøp. "Dette er det nyeste fra Pioneer, og om man ikke har hørt om TVene til Pioneer så var de regnet som næde beste innen TVer. Dette var frem til de la opp TV-Avdelingen pga de tjente for lite av kun å selge dyre og gode TVer. De er nå tilbake, så denne TVen må du bare ha!"

Standard... :p

 

Selgere altså... xD

 

 

Hva slags segment av befolkningen er nok inne i TV til å vite om kuro, at Kruo er lagd av Pioneer, og at dette var bra TVer, og samtidig kunnskapsløse nok til å ikke vite forskjellen mellom LCD og Plasma?

Folk som ukritisk hører på selgere som skryter, og har fått med seg gamle tester osv. av Kuro-TV-er. Folk som har fått med seg ryktene som er store nok til at de strekker seg til VG og folk flest. Igjen, dette har ikke noe med TV-en å gjøre med mindre selgerene tar frem Kuro-kortet. Hvor sannsynlig tror du dette er? Kommer de i det hele tatt til å vite hvilket panel som er brukt, hvordan det sammenlignes med konkurrentene?

 

For alt vi vet spør ikke kundene om det er LCD eller Plasma en gang. Kanskje sier selgere, "nei, det er LED". Og vi alle vet jo at LED er en revolusjonerende teknologi som på banebrytende vis er milevis bedre enn LCD!

 

Selv om realiteten er at LED bare er en fancy måte å si LCD med LED bakgrunssbelysning som i 99& av tilfellene er sidemontert og ikke gir bedre bildekvalitet fremfor CCFL med mindre det er godt implementert i soner. Det er jo derfor det kalles LED-TV, slik at minst mulig skal finne ut at det fortsatt bare er samme kjedelige LCD-TV-er det er snakk om. Bare med lavere strømforbruk og tynnere TV-er da så klart.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

 

Som jeg sa, de blir jo ikke "lurt", men uten plasma-ryktet til Pioneer hadde dette merket aldri blitt valgt.

 

Så igjen, tviler sterkt på at disse TV-ene blir så bra som de vil ha det til. De utvikles ikke av Pioneer en gang slik jeg har forstått det. Men siden de bruker navnet deres så vil nok Pioneer ha et ord med i saken.

 

 

Virker ikke som en god strategi basert på denne tråden ihvertfall, de som kjenner pioneers plasmarykte virker mer til å bli skeptiske og irriterte enn noe annet. Jeg må innrømme jeg synes denne fiendtligheten er litt overdreven, det er ikke akkurat som pioneer aldri har levert LCD før, det er ikke akkurat sjokkerende at det er LCD-sett.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...