Gå til innhold

Unboxing: Asus UX301


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig flotte maskiner dette her, men de koster. Ser også at de har noen modeller med lavere oppløsning, og de frister. Så lenge Windows (fortsatt i 8.1) skalerer så latterlig dårlig som det gjør, så er >1080p hinsides på en 13,3" laptop. Skulle gjerne ha sett enda en USB3 port, men men. Gleder meg til å se resultatet av denne testen, har troen på at Asus Zenbook UX301LA-C4018H blir min neste maskin :)

Lenke til kommentar

Veldig flotte maskiner dette her, men de koster. Ser også at de har noen modeller med lavere oppløsning, og de frister. Så lenge Windows (fortsatt i 8.1) skalerer så latterlig dårlig som det gjør, så er >1080p hinsides på en 13,3" laptop. Skulle gjerne ha sett enda en USB3 port, men men. Gleder meg til å se resultatet av denne testen, har troen på at Asus Zenbook UX301LA-C4018H blir min neste maskin :)

 

Ja. Fin maskin, men prisen begynner å bli litt høy. Med slike priser vil snart Apple gi mye "bang for the buck".

Lenke til kommentar

Vil tro at "grillen" som artikkelforfatteren hevder blåser ut varm luft mot skjermen i virkligheten er en høyttaler grill, men det er selvfølgelig fullt mulig at jeg tar feil også... Men hvor skal lyden ellers komme ut???

 

Antar denne er bygget på ganske lik måte som tidligere zenbook-utgaver, i så fall er den grillen i aller høyeste grad det stedet hvor varmen kommer ut.

Hva høytalere angår så har du blandt annet en liten åpning på hver side på undersiden.

Lenke til kommentar

Kunne spart seg for i7 som drar mye mer strøm, produserer mer varme og koster mer! Holder fint med en i3 i en ultrabook

 

Dette er en U model av CPU-en, den drar nok ikke så mye strøm som du tror.

For eksempel så har den 2 kjerner istedet for 4 som er standard i vanlige i7 prosessorer.

Haswell er jo også kjent for å trekke mindre strøm en tidligere prosessorer fra Intel.

Lenke til kommentar

Definitivt en fin maskin, kanskje den fineste ultrabooken på markedet. Deilig med noe som har et nytt og friskt design, og ikke bare er kopier fra det utslitte Macbook designet. Så er det bare å håpe at tredje generasjon zenbook har tatt flere stegg opp kvalitetsmessig fra de tidligere generasjoner. Ekstremt blank skjerm og 16:9 skjermforhold trekker også voldsomt ned. Som tidligere påpekt er også oppløsningen på 2560 x 1440 piksler latterlig med tanke på hvordan windows takler skalering. Dumt at hardware spesifikasjons racet blir prioritert over brukeropplevelse. Synes selv 1080p blir for høy oppløsning på 13" med tanke på dagens skalering.

Endret av HMKongen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

ADVARSEL!!

Denne maskinen takler ikke 8.1! Da blir den stumm som en østers. Det finnes ikke 8.1-lyddrivere til den, og ASUS' support er ikke sikre på at det _*kommer*_ noen 8.1-lyddriver! Helt utrolig for en maskin som er levert etter GA for 8.1!

Skygg unna!

Eneste løsningen, dersom du har denne maskinen, og har vært uheldig å oppgradere til 8.1, er å kjøre "refresh", og da må _*ALLT*_ du har installert av SW og alle instillinger og setup du har gjort, gjøres om på nytt!

Som sagt: skygg unna!

Lenke til kommentar

ADVARSEL!!

Denne maskinen takler ikke 8.1! Da blir den stumm som en østers. Det finnes ikke 8.1-lyddrivere til den, og ASUS' support er ikke sikre på at det _*kommer*_ noen 8.1-lyddriver! Helt utrolig for en maskin som er levert etter GA for 8.1!

Skygg unna!

Eneste løsningen, dersom du har denne maskinen, og har vært uheldig å oppgradere til 8.1, er å kjøre "refresh", og da må _*ALLT*_ du har installert av SW og alle instillinger og setup du har gjort, gjøres om på nytt!

Som sagt: skygg unna!

Denne maskinen bruker jo samme Realtek drivere som de aller fleste maskinene på markedet. De ligger her: http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Lenke til kommentar

Denne maskinen bruker jo samme Realtek drivere som de aller fleste maskinene på markedet. De ligger her: http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=14&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false

Sant at den bruker samme GRUNNdriver. MEN, den modifiseres av ASUS (bekreftet av support). Fra Realteks nettside for drivernedlasting:

"Audio drivers available for download from the Realtek website are general drivers for our audio ICs, and may not offer the customizations made by your system/motherboard manufacturer. To be sure you obtain the full features/customizations provided in your original audio product, please download the latest drivers from your system/motherboard manufacturer's website."

Jeg har selvfølgelig likevel PRØVD meg på Realteks generelle driver. Den fungerer ikke på ASUS-maskinen :(

Dead end! ASUS lar kjøpere av denne maskinen i stikken. ASUS support uttalte attpåtil at "vi anbefaler at våre maskiner brukes med det operativsystemet de leveres med"! Mao. mener ASUS at man ikke skal kunne bruke deres maskiner med et nyere OS. Hvis OSet oppgraderes pga. feil, og du ønsker å bli kvitt disse feilene, må du alltså kjøpe ny ASUS-maskin! Ufattelig!!

Jeg gjentar det jeg har sagt tidligere: Skygg unna denne maskinen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...