Gå til innhold

Nei, dette er ikke en Windows Phone-klokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan over hodet ikke tenke meg en smart klokke som ikke kan ringe. Denne armbåndstelefonen er derimot noe annet. Jeg kunne godt tenke meg noe slikt, men venter for å se på flere modeller.

 

Denne med Wifi aksesspunkt-funksjon + nettbrett med wifi kan bli en fin kombinasjon. Særlig for de som lurer trekkes mellom det å enten ha telefon med diger skjerm eller en lett transportabel telefon.

Lenke til kommentar

Jeg kan over hodet ikke tenke meg en smart klokke som ikke kan ringe. Denne armbåndstelefonen er derimot noe annet. Jeg kunne godt tenke meg noe slikt, men venter for å se på flere modeller.
Denne med Wifi aksesspunkt-funksjon + nettbrett med wifi kan bli en fin kombinasjon. Særlig for de som lurer trekkes mellom det å enten ha telefon med diger skjerm eller en lett transportabel telefon.
Helt enig. Har en Xperia Z og synes den er altfor stor..
Er helt håpløs på det med å huske å ta med en telefon
osv. da jeg ikke er så avhengig av den. En ringende smartklokke ville vært perfekt. Venter selv på å se anmeldelser av kommende Neptune Pine.
Lenke til kommentar

Jeg kan over hodet ikke tenke meg en smart klokke som ikke kan ringe. Denne armbåndstelefonen er derimot noe annet. Jeg kunne godt tenke meg noe slikt, men venter for å se på flere modeller.

 

Denne med Wifi aksesspunkt-funksjon + nettbrett med wifi kan bli en fin kombinasjon. Særlig for de som lurer trekkes mellom det å enten ha telefon med diger skjerm eller en lett transportabel telefon.

Du kunne ikke tenke deg en pen klokke som kan styre musikken på telefonen din heller? Tenker da en klokke med "skjult skjerm" bak viserene som kunne vise notifikasjoner og hvilke sang som blir avspilt. Ala dette. Om du først skulle ha deg ny klokke.

 

 

EDIT:

De ikonene på bildet er forresten stjålet piksel for pixel fra windows phone. Kineserene kan det der med innovasjon...

Endret av Kirchhoff
Lenke til kommentar

Nei, jeg tviler på jeg kommer til å bruke den funksjonen i stedet for å dra frem telefonen og navigere på en skjerm der man ser hva man gjør. Dvs. funksjonen blir overflødig og jeg kan heller velge en annen klokke. Ulempen er at jeg nødvendigvis må drasse på en telefon i tillegg. Eller droppe klokka og sjekke tida på telefonen.

 

Kort sagt, jeg vil ha en enkel telefon med basisfunksjoner på armen så jeg slipper å drasse med meg en forholdsvis stor telefon i lomma.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tviler på jeg kommer til å bruke den funksjonen i stedet for å dra frem telefonen og navigere på en skjerm der man ser hva man gjør. Dvs. funksjonen blir overflødig og jeg kan heller velge en annen klokke. Ulempen er at jeg nødvendigvis må drasse på en telefon i tillegg. Eller droppe klokka og sjekke tida på telefonen.

 

Kort sagt, jeg vil ha en enkel telefon med basisfunksjoner på armen så jeg slipper å drasse med meg en forholdsvis stor telefon i lomma.

Det er vel ganske vanlig å bruke knappene på iphone headsettet for å styre musikk, hadde vært greit å slippe å måtte grave de frem når man skal bytte sang eller volum. En klokke kan også være en pyntegjenstand. Å slippe å måtte vente til sangen begynner for å vite hvilke sang man skal spille av. Notifikasjoner på klokken hadde også ikke vært dumt. Men det jeg beskriver ville vel ikke vært en såkalt smartklokke.

Lenke til kommentar

Nettopp! En armbåndstelefon som har de egenskapene du snakker om: pyntegjenstand, bytte sang uten å dra frem en større enhet fra lomma osv.

 

Fortell meg heller hvorfor du ikke vil ha GSM/3G/4G-mottak på håndleddet. Hvilke grunner har du for at armbåndsdingsen skal være avhengig av en vert for å fungere? Tenker du også at den skal være merkeavhengig også slik at den slutter å fungere dersom du skifter telefonmerke?

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter en PC-erstatter så bør du nok se deg om etter andre produkter.

 

En smartklokke med ringefunksjon bør etter min mening ikke overlesses med funksjoner. Det bør være en enkel dings til telefoni, klokke, vekkerlokke og ruter. Til nød SMS. Minst mulig ekstra dilldall.

 

SMS bør man heller skrive fra nettbrett eller PC med skikkelig tastatur når man har det i nærheten, men det bør være mulig å skrive SMS fra klokka også selv om det blir krøkete. I "gamle dager" fikk vi jo til å skrive SMS ved hjelp av 12 talltaster (inkl * og #) og det bør det være plass til på en 1,5" kvadratisk skjerm.

 

Stilling av vekkerklokke kan fint gjøres med liten skjerm. Det bør være mulig å føre inn nye personer i kontaktlista fra telefonen, men også det vil være langt enklere å gjøre fra PC eller nettbrett.

 

Kamerafunksjon er jeg usikker på om jeg ville hatt i en smartklokke. Smak, behag og valgfrihet. Det vil sikkert dukke opp varianter med og uten.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

For meg er SMS og epost viktig når jeg er på farten, og jeg tror ikke jeg er alene. Veldig stor forskjell på 12 fysiske taster og 12 knøttsmå berøringstaster som man må betjene med en hånd ("e" med strek over funker ikke :s).

Å kunne gi nøyaktig input med høy båndbredde burde være et kriterie for en smart dings. Ellers blir det bare en telefonklokke.

Lenke til kommentar

For meg er SMS og epost viktig når jeg er på farten, og jeg tror ikke jeg er alene. Veldig stor forskjell på 12 fysiske taster og 12 knøttsmå berøringstaster som man må betjene med en hånd ("e" med strek over funker ikke :s).

Å kunne gi nøyaktig input med høy båndbredde burde være et kriterie for en smart dings. Ellers blir det bare en telefonklokke.

Da bør dere satse på vanlige smartelefoner. Jeg er ikke så avhengig av SMS/epost på farta at jeg ikke kan tåle at tekstskriving er en knotete nødfunksjon. For meg er telefonklokke mer riktig på farta mens skriving kan jeg enten vente med til jeg kommer hjem til et skikkelig tastatur, eller nettbrett, eller i nødsfall knote ned et kort svar på klokka.

 

En smartklokke vil gjøre at jeg kan slippe å drasse med meg telefon/nettbrett i mange situasjoner. På fjelltur, i hagen, på sykkeltur, joggetur, på fest, etc.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...