Gå til innhold

Ta på deg den skuddsikre dressen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

En dress består av dressjakke og dressbukse, så det er bare å forvente. ;-)

 

Men uansett om kula stoppes fra å penetrere kroppen, så må det da gjøre sabla vondt om det ikke er noen annen form for demping i mellom.

 

:-O

 

 

Uten støtdemping og kraftfordeling over stor flate (noe den ikke kan ha siden den er fleksibel som stoff) så er den ikke sårlig brukbar. Faktisk vil kula penetrere nesten like dypt som med vanlig dress, bare at dressen blir med inn i kroppen som ett mellomlag. Det gir en fordel fordi det ikke blir liggende igjen fragmenter i kroppen. Trekk ut dressen og sett på plaster og du er nesten like god som ny.

Lenke til kommentar

Uten støtdemping og kraftfordeling over stor flate (noe den ikke kan ha siden den er fleksibel som stoff) så er den ikke sårlig brukbar. Faktisk vil kula penetrere nesten like dypt som med vanlig dress, bare at dressen blir med inn i kroppen som ett mellomlag. Det gir en fordel fordi det ikke blir liggende igjen fragmenter i kroppen. Trekk ut dressen og sett på plaster og du er nesten like god som ny.

 

 

En viss demping og kraftfordeling får dressen slik stoffet virker, men som jeg spør om, er hvor mye krefter er det som likevel sendes videre. Tenker et forsøk der man trekker slikt stoff over et ferskt griseslakt, og så ser man hvor dypt kula eventuelt går, og hvor stort blåmerke gir det.

Endret av Snowleopard
Lenke til kommentar

Jeg tilhører nok den lille andelen av forumbrukere som bruker skuddsikker vest, min 5mm lettvest (level 2, 375mag -9mm++) knekker man et par ribbein fra en 9mm på 1 meter avstand.

 

Tenker dressen er 2-3 mm tykk , det blir formye stoff rundt kula til at plagget får blitt med inn, tenker den stopper tilsvarende, men det gjør nok vondere en om kula går gjennom.

 

Edit: Eneste tråden jeg ikke får legg ved fil i på forumet.

 

6sa051.jpg

 

 

ok5vg6.png

Endret av War
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...