Gå til innhold

Regjeringen utsetter datalagringsdirektivet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempeflott. Er ingen forkjemper for DLD akkurat. :p

At regjeringen nå avventer europadomstolens vurdering er et stort fremskritt. Jeg tolker det dithen at DLD blir skrotet om de kommer til at det at det strider mot de respektive grunnlovene og konvensjoner. Håper og tror at den siste tids avsløringer er en liten vekker for europadomstolen også. Det kan fort få pendelen til å svinge i riktig retning.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

De kan vel bare innse at de bare kan skrinlegge hele greia nå vel? Utsatt 5-6-7 ganger... er omtrent som å si: tar'e i mårra, mehh tar'e om ei uke, eeeeh tar'e neste år, åhhh det hoppa vi over."

DLD blir bare en enorm kostnad vi ikke får bruk for. sier at vi heller tar de penga som skal være avsatt til DLD og spytter inn i utstyr og bemanning hos politiet jeg... Får mer igjen for det....

Lenke til kommentar

Åhhh.. hadde vært herlig om noen med kompetansen hadde laget en slags p2p støy generator, for å gjøre hele prosjektet umåtelig mye dyrere.

 

Tankeboks, om DLD logger metadata, så fått laget en addon/eget program som genererer akkurat dette.. ingenting annet.. ^.^

 

 

Tror du mener pseudodata, ettersom metadata er definert som data(informasjon) om data

Lenke til kommentar

Mest skremmende med både den nye åndverkloven (spesielt) og DLD er hvor mange partier som stemte for og hvor stille i dørene man gikk i disse sakene.

 

Det er en skremmende, men ikke uventa utvikling vi er vitne til.

 

Overvåkningssamfunn er navnet. Jens hadde en Iran-visjon for Norge, på tide Erna & Co snur trenden.

Lenke til kommentar

Et skritt i riktig retning dette, men hjelper jo ikke så voldsomt mye når de samtidig slipper løs Simonsen&Co igjen som privatpoliti for rettighetsnaziene?

 

http://www.hardware.no/artikler/na-skal-film-og-musikkbransjen-ta-norske-nettpirater/153873

 

Akkurat, jeg blir helt fortvilet selv. Ufattelig tap for folks frihet, hvertfall om/når DLD kommer i tillegg. Norge kommer til å bli Russland/Iran på IT-sektoren. Bare vent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Overvåkningssamfunn er navnet. Jens hadde en Iran-visjon for Norge, på tide Erna & Co snur trenden.

Erna & co gikk til valg med et Ja til DLD. Hvorfor tror du de ønsker å snu trenden nå?

FRP har vært i mot så lenge jeg vet. Erna vil både ha EU og DLD. FRP snudde i siste liten, sikkert for å bli kompis med Erna.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Det som irriterer meg mest er at selv om direktivet blir utsatt, betyr ikke det at alt arbeid med direktivet stopper opp. Med andre ord bruker staten mye penger på noe som sannsynligvis ikke vil bli innført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...