Gå til innhold

Sniktitt: LG/Google Nexus 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaha? Kan du gå litt mer i detaljer?

Eller er dette bare den vanlige drittkastinga?

Er det drittkasting å ikke synes Android ser spesielt bra ut og si det på vanlig norsk? Det visste jeg ikke. Jeg har en HTC One selv, så ingen kan si at det bare er fordi jeg er en Apple-fanboy heller :p

 

Jeg synes bare det er noe med hvordan Android ser ut som gjør at det ser billig og tepiet sammen ut. Vet ikke hva jeg spesifikt skal sette fingeren på, men det er ikke noe tvil for min del om at det ser ikke akkurat sexy ut. Funksjonaliteten er jo konge og jeg har innstallert nye ikoner, ny launcher, egen lockscreen og alt det der - det er bare utseendet jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva skjer med at den er dobbelt så dyr i Norge?

Tja... dobbel garantitid, fem års reklamasjon. Den vil nok gå noe ned om ikke alt for lenge, akkurat er det vel litt 'nyhetens interesse' -prising.

 

Så lenge Play Store i norge ikke selger den blir det jo kun opp til LG å sette prisen her, og så lenge etterspørselen er større enn tilgangen...

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Hva skjer med at den er dobbelt så dyr i Norge?

koster ca det samme i f.eks england.. I skrivende stund koster den 399£ = 3870kr fra britiske nettbutikker, og 3970kr fra DustinHome.no :-)

 

Den koster betydelig mindre i statene, men det er vel delvis pga dollarkurs, og (jeg mener å ha hørt) at google subsidierer nexus-devices i usa :p

 

EDIT: Derp.. prisen jeg fant var tydeligvis usaklig høy xD så... er tydeligvis £299 (2890kr) som er startprisen i england... så.. bare glem det meste jeg sa før "EDIT".... :whistle:

Endret av Saaywhatnow?
Lenke til kommentar

 

Hva skjer med at den er dobbelt så dyr i Norge?

koster ca det samme i f.eks england.. I skrivende stund koster den 399£ = 3870kr fra britiske nettbutikker, og 3970kr fra DustinHome.no :-)

 

Den koster betydelig mindre i statene, men det er vel delvis pga dollarkurs, og (jeg mener å ha hørt) at google subsidierer nexus-devices i usa :p

 

EDIT: Derp.. prisen jeg fant var tydeligvis usaklig høy xD så... er tydeligvis £299 (2890kr) som er startprisen i england... så.. bare glem det meste jeg sa før "EDIT".... :whistle:

Grunnen til prisforskjellen er så enkel som at i de landene den selges gjennom Play Store er det Google som er selgeren. Her til lands er det LG som står for salget, og kan dermed tillate seg å sette prisen høyere slik at de faktisk tjener på slaget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merko.: Ikke en klesbutikk, men PR-byrået Gambit Hill+Knowltons presentasjonsrom i Oslo. De har mange forskjellige kunder, i tillegg til LG, som lager veldig mye rart - og mye av det vises frem på dette rommet. Med tanke på at mange produktlanseringer og visninger gjøres akkurat her, er det mye av det som sniker seg med på bilder av helt urelaterte saker og ting.

Lenke til kommentar

 

Hva skjer med at den er dobbelt så dyr i Norge?

 

Sosialisme.

Pisspreik og rør. I alle land jeg har sett i europa er den betydelig dyrere enn i USA. Dette er mest sannsynlig sammenheng med at den blir forhandlet via LG's nettverk og de krever en høyere pris enn googles subsidierte pris via google play store.

Lenke til kommentar

Hadde modellen som selges i Norge hatt 32GB, syns jeg veil. pris hadde vært grei.

 

I følge en annen tråd hadde LG Norge svart at de skulle se hvor godt 16GB-modellen selger før de vurderer 32GB-modellen.

 

Ellers enig med Herr Kvalheim at Android på Nexus har vært litt "mørk" tidligere. KitKat ser "friskere" ut og har mange små forbedringer og noen nye funksjoner som trigger min interesse for Nexus 5. Avventer litt og skal lese flere tester før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...