Gå til innhold

Disse mobilene solgte best i oktober


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor Samsung S4 selger så mye bedre enn HTC One og LG g2. Forskjellene i praktisk bruk er marginal. G2 sine spesifikasjoner er vel et lite hakk bedre, og dersom man liker utseendet til s4 ser jeg ingen grunn til ikke å like g4, de ser jo ganske like ut.

 

HTC one synes jeg personlig er penere enn begge . Den yter jo omtrent som s4. Merkelige greier. Synes det er Hyggelig Sony utfordrer Samsung.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor Samsung S4 selger så mye bedre enn HTC One og LG g2. Forskjellene i praktisk bruk er marginal. G2 sine spesifikasjoner er vel et lite hakk bedre, og dersom man liker utseendet til s4 ser jeg ingen grunn til ikke å like g4, de ser jo ganske like ut.

 

HTC one synes jeg personlig er penere enn begge . Den yter jo omtrent som s4. Merkelige greier. Synes det er Hyggelig Sony utfordrer Samsung.

 

Det er sannsynligvis på grunn av at LG generelt har et litt shady rykte enda. Men enig, G2 er en bedre telefon enn S4...

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor Samsung S4 selger så mye bedre enn HTC One og LG g2. Forskjellene i praktisk bruk er marginal. G2 sine spesifikasjoner er vel et lite hakk bedre, og dersom man liker utseendet til s4 ser jeg ingen grunn til ikke å like g4, de ser jo ganske like ut.

 

HTC one synes jeg personlig er penere enn begge . Den yter jo omtrent som s4. Merkelige greier. Synes det er Hyggelig Sony utfordrer Samsung.

 

En vesentlig forskjell er størrelsen på markedsføringsbudsjettet. HTC er en mygg i forhold til Samsung på dette området. Personlig har jeg kjøpt Sony Z1, men så er nok jeg over middels interessert i mobil. Håper virkelig HTC kan komme tilbake og få høyere markedsandel. Vi trenger flere store merker som kan konkurrere med hverandre og gjøre hverandre gode!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En vesentlig forskjell er størrelsen på markedsføringsbudsjettet. HTC er en mygg i forhold til Samsung på dette området. Personlig har jeg kjøpt Sony Z1, men så er nok jeg over middels interessert i mobil. Håper virkelig HTC kan komme tilbake og få høyere markedsandel. Vi trenger flere store merker som kan konkurrere med hverandre og gjøre hverandre gode!

Ser ingen grunn til at det anbefales Samsung på nykjøps forumet. Markedet trenger både HTC og LG.

Lenke til kommentar

S4 vinner fordi Samsung har "klout", de er kjent og folk vet at de får kvalitet (dog er det så bloata nå at jeg holder meg unna en stund), de har skjønt at det Apple gjør virker, Galaxy (brukerne) er det nærmeste du kommer IPhone (brukerne) i Androidverden, i hvertfall om man vektlegger faktiske specs minst mulig.

 

Ellers finner jeg det artig at Netcom selger Note3 så mye bedre enn Telenor og at selv om Netcom selger færre 5S enn 4S, så kom faktisk iPhone 4 med på top 10 lista. Og det at Telenor fortsatt selger så mange Galaxy Young kommer jeg ikke helt over.

 

Hilsen statstikk nerd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

S4 vinner fordi Samsung har "klout", de er kjent og folk vet at de får kvalitet (dog er det så bloata nå at jeg holder meg unna en stund), de har skjønt at det Apple gjør virker, Galaxy (brukerne) er det nærmeste du kommer IPhone (brukerne) i Androidverden, i hvertfall om man vektlegger faktiske specs minst mulig.

 

Ellers finner jeg det artig at Netcom selger Note3 så mye bedre enn Telenor og at selv om Netcom selger færre 5S enn 4S, så kom faktisk iPhone 4 med på top 10 lista. Og det at Telenor fortsatt selger så mange Galaxy Young kommer jeg ikke helt over.

 

Hilsen statstikk nerd.

Det handler om kampanje og reklame... eller så hadde ikke iphone 4 solg så bra som den tros alt gjør.

Lenke til kommentar

S4 vinner fordi Samsung har "klout", de er kjent og folk vet at de får kvalitet (dog er det så bloata nå at jeg holder meg unna en stund), de har skjønt at det Apple gjør virker, Galaxy (brukerne) er det nærmeste du kommer IPhone (brukerne) i Androidverden, i hvertfall om man vektlegger faktiske specs minst mulig.

 

Ellers finner jeg det artig at Netcom selger Note3 så mye bedre enn Telenor og at selv om Netcom selger færre 5S enn 4S, så kom faktisk iPhone 4 med på top 10 lista. Og det at Telenor fortsatt selger så mange Galaxy Young kommer jeg ikke helt over.

 

Hilsen statstikk nerd.

 

Helt riktig det du sier. Samsung har forstått hvordan man seller Tlfer til folk som ikke driver og leser tester (aaaaaaaaaaaaaltfor mange).

 

Det jeg ikke forstår at noen kjøper er Galaxy mini (minus). Det er ikke en dårlig tlf i seg selv, men det er langt ifra å være en S3 eller S4, og til den prisen er det helt klart ikke verdt det. Og hvis noen tror jeg er en samsung hater, jeg har selv en S3 (som jeg valgte etter å ha lest en god del reviews, og ville nok valgt s4 hvis jeg skulle kjøpt ny i dag)

Lenke til kommentar

Man må da VIRKELIG huske å ta med i "beregningen" hvorfor iPhone 5S har solgt mindre. Det er utelukkende fordi det ikke leveres nok, men svært begrenset tilgang. I butikken hvor jeg jobber har vi heller ikke solgt mange iPhone 5S, men det er fordi vi ikke har dem. Folk spørr etter 5S hele tiden. Når Apple klarer å produsere nok vil iPhone selvsagt toppe lista, i år igjen. Noe annet ville være rart.

Lenke til kommentar

Helt enig der Halhan, det at iPhone 4 kommer seg opp på topp 10 nå som den er 3 telefoner bak, og ikke produseres eller selges fra Apple lenger, er jo helt utrolig, den er jo ikke direkte billig heller, koster 2399kr (Eller 1801 hvis du tar 3 eller 6 GB datapakker) for 8 GB versjonen med abo og 12 mnd binding.

Lenke til kommentar

 

Mannen i gata er nok ikke inne på forumet. De handler etter det som er populært og hva selgeren på Elkjøp anbefaler.

 

Dette stemmer selvsagt, men "alle" kjenner en såkallt ekspert. Dvs sånne som oss som surrer rundt på forumet her. Våre ord veier ganske tungt, sier vi at HTC og LG har svært gode alternativer til S4. Hvor du enten får en penere telefon og et lettere og bedre skall (min mening) eller en med bedre batteritid, så vil faktisk LG og HTC selge noen flere telefoner. Når de nye brukerne oppdager at LG/ HTC fungerer minst like bra som Samsung, vil det igjen ha en selvforsterkende effekt mtp salget fordi de blir snakket om og anbefalt.

 

Det handler om kampanje og reklame... eller så hadde ikke iphone 4 solg så bra som den tros alt gjør.

 

Markedsføring er viktig, men iPhone selger ikke bare på markedsføring. Det var Apple som brakte brukervennlige og enkle telefoner til massene. Jeg vil påstå at de fortsatt har det enkleste systemet for brukere som bare vil ha en pakke som fungerer fint rett ut av eska. Dette var grunnen til at jeg hadde svært lyst på 5s, dog klarte jeg ikke å forsvare prisen og gikk for HTC One, som jeg er svært fornøyd med. Sense er det Android skallet jeg har forsøkt som fungerer best uten ymse justeringer.

 

Sletting av apper er veldig mye enklere enn det var på S3 hvor man måtte inn på innstillinger for å slette, her går man bare på "nivået" hvor alle appene ligger og drar direkte til søppelkassen. Mulig dette skyldes 4.3 også. Er noen måneder siden jeg hadde S3.

 

Det jeg ikke forstår at noen kjøper er Galaxy mini (minus).

 

Jeg har selv en S3 (som jeg valgte etter å ha lest en god del reviews, og ville nok valgt s4 hvis jeg skulle kjøpt ny i dag)

 

Merkevaregjenkjenning, folk flest tenker lite på innmaten og har hørt at S4 er gode greier, men den er stor og dyr. Så hvorfor ikke kjøpe en billigere og mer hendig telefon det er fortsatt en S4......Sony skal komme men en mini hvor spesifikasjonene står i stil med orginalen. Tipper den vil selge i bøtter og spann.

 

Personlig synes jeg S4 er den kjedeligste Android toppmodellen.

LG G2 er fysisk på samme størrelse, men har likevel større skjerm og bedre batteri. Designmessig er de svært like. LG har hatt en frynsete rykte mtp stabilitet og oppdateringer. Grunnet dårlig erfaring med LG 2x hadde jeg kanskje valgt S4. Dog frister ingen av dem særlig, og jeg hadde heller punget ut for en iPhone enn å kjøpe noen av dem.

Sony z/ z1er vanntett i tillegg har de ikke samme kjedelige plastikkdesign som Korea telefonene. Dog er de enda litt større enn S4/G2 som i mine øyne allerede er i største laget. Kommer med en mindre versjon som er toppspekket, kunne vært interessant.

HTC One er bare griselekker og har en herlig byggekvalitet, mangler støtte for minnekort uten at det plager meg. Ser noen klager på manglende oppdateringer, men HTC var raskest med 4.3, har også mulighet til å legge inn ren Android (Google Edition). Sense fungerer veldig bra for meg.

 

Dog ser jeg at det er små forskjeller mellom telefonene, slik at valgene fint kan styres av følelser :) uten at man kjøper katta i sekken. Noe som nettopp var mitt poeng med at det er merkelig dette vises bedre på salgstatistikken.

Lenke til kommentar

Man må da VIRKELIG huske å ta med i "beregningen" hvorfor iPhone 5S har solgt mindre. Det er utelukkende fordi det ikke leveres nok, men svært begrenset tilgang. I butikken hvor jeg jobber har vi heller ikke solgt mange iPhone 5S, men det er fordi vi ikke har dem. Folk spørr etter 5S hele tiden. Når Apple klarer å produsere nok vil iPhone selvsagt toppe lista, i år igjen. Noe annet ville være rart.

 

Det nevnes I sitatet fra Netcom. Det er nok ingen tvil om at iPhone 5S kommer til å toppe listene i måneder framover. Er dog mer interessant å se hvor 5C kommer inn fremover. Er jo å anta den vil ta over der 4S har vært, men på en annen side har de norske iPhone prisene steget betydelig.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hvorfor Samsung S4 selger så mye bedre enn HTC One og LG g2. Forskjellene i praktisk bruk er marginal. G2 sine spesifikasjoner er vel et lite hakk bedre, og dersom man liker utseendet til s4 ser jeg ingen grunn til ikke å like g4, de ser jo ganske like ut.

 

HTC one synes jeg personlig er penere enn begge . Den yter jo omtrent som s4. Merkelige greier. Synes det er Hyggelig Sony utfordrer Samsung.

 

Markedsføring.
Lenke til kommentar

Og slik er også tallene bygget opp! Samsung stor aktør med stort budsjett, HTC etter hvert en liten aktør som lg, lite budsjett mens Sony er på vei opp og selger stadig mer noe som gir mer til markedsføring. Eneste unntaket er Apple de selger på navnet... og så at de er alene på ios, skal du ha ios må du kjøpe iphone/ipade.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...