Gå til innhold

Utforsk nye verdener i Europa Universalis IV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Godt mulig de allerede er i gang med hoi 4. Det blir litt rart å legge eu4 fra seg nå, siden det er såpass friskt og nytt. Håper det kjører på slik de har gjort med crusader kings 2. Har fått helt latterlig mye bra innhold, som også i neste måned(?) får mer innhold.

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Har ikke fått med meg noen skriking (er ikke så ofte på PDI-forumene utenom AAR-delen), men jeg tror markedsanalysene deres kanskje er litt i overkant pessimistiske. Nå har de jo slått hull på pengepiñataen med CK2, og med EUIV demonstrert at hoppet i brukerbase sannsynligvis ikke var en engangshendelse. Så med vrakgodset etter CA sitt Rome 2 fremdeles liggende strødd, tror jeg at en tur til antikken hjulpet av EU-navnet, ny motor, og alle leksjonene i brukervennlighet ville gått bra.

Lenke til kommentar

syntes de heller kunne sett på Hearts of Iron 4 før de begynte med expansion til EU4 :-/

 

De skal også gjøre seg ferdig med CKII først. Nå kommer snart sons of abraham, så skal det komme bare DLC's for å finpusse spillet. Synes de burde komme med utvidelser til EU4 først :) Virkelig polere det, før de går over til HoI4, og min våte drøm; Victoria III.

 

Skape føderasjoner, hmm lurer på hvordan det blir. Vassal stater? Unions (i.e Germany, Russia, Scandinavia)? Alt jeg vet, er at Tyskland ble jo en føderasjon, så hvis man samler Tyskland (ikke gjennom HRE) så burde det bli en føderasjon? Men igjen, et mer sentralisert HRE blir jo i praktisk en føderasjon. Så da kan det være naturlig å la dem være basert på HRE - noe jeg ikke ville likt i det hele tatt! Men kunne vært interessant med føderasjon i USA. At alle stater i USA er sitt eget land underlagt føderasjonen?

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

EU: Rome 2 kommer ikke i overskuelig framtid, det har de sagt. Det er ikke noe marked for det mener de, det solgte veldig dårlig i sin tid. At forummedlemmer skriker om det betyr lite, da de aller fleste kundene ikke er på forumet...

Det var veldig synd! Jeg vil tro at det er et stort (nok) marked for det med poulariteten til Crusader Kings 2 og romere. (Og ikke minst som Zealuu sa, mangelen på gode romer-spill. Problemet med EU: Rome var at det ikke var et så veldig godt spill og at det fikk mye dårlig omtale. Jeg tror nok Paradox fint kunne klart å snu det. Men de er vel ikke så veldig mange ansatte ennå og de føler kanskje at de har nok å bite over allerede. Men jeg vil jo tro at flere av de historie-interesserte der borte skulle ha lyst til å jobbe med antikken igjen.

Lenke til kommentar

 

De skal også gjøre seg ferdig med CKII først. Nå kommer snart sons of abraham, så skal det komme bare DLC's for å finpusse spillet. Synes de burde komme med utvidelser til EU4 først :) Virkelig polere det, før de går over til HoI4, og min våte drøm; Victoria III.

 

 

Er helt enig i at EU 4 burde poleres og utbroderes så mye som mulig :-) Når det er Paradox som står bak så elsker jeg DLC'er. Men Victoria 3, virkelig? Hadde det ikke vært bedre med noen flere DLC'er til Victoria 2? Så nytt som spillet er så burde de vel være ganske kompatibelt med EU 4 og Crusader Kings 4? Hva er det du ønsker deg som du ikke kan få som en del av en DLC? Nå har ikke jeg spilt det spillet ennå, men jeg syns tidsperioden og spillets fokus virker spennende.

Lenke til kommentar

Mitt store drømmespill lagd av Paradox er et som foregår i oldtiden ihvertfall fra 2000 f.Kr og fram til middelalderens begynnelse eller et stykke ut i den. Kartet skulle ihvertfall innbefattet det sørlige Europa, Nord Afrika og Asia helt fram til India. Gjerne hele Europa og Asia.

 

Et problem med et slikt spill er at så mye av det nødvendige historie grunnlaget er ukjent slik at man måtte bruke mye kvalifisert gjetning for å få fylt ut den nødvendig informasjonen som skal til. Siden de ansatte på Paradox huset neppe sitter inne med like mye kunnskap om denne perioden som de gjør om middelalderen og framover så ville de måtte bruke mye og kostbar tid på fordypning i emnet. Så det er nok ikke så veldig sannsynlig med et slikt spill.

 

Men et utvidet romer spill som ihvertfall tar for seg hele antikken (og har et større kart enn det første) håper jeg vi engang kan få.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at EU 4 burde poleres og utbroderes så mye som mulig :-) Når det er Paradox som står bak så elsker jeg DLC'er. Men Victoria 3, virkelig? Hadde det ikke vært bedre med noen flere DLC'er til Victoria 2? Så nytt som spillet er så burde de vel være ganske kompatibelt med EU 4 og Crusader Kings 4? Hva er det du ønsker deg som du ikke kan få som en del av en DLC? Nå har ikke jeg spilt det spillet ennå, men jeg syns tidsperioden og spillets fokus virker spennende.

 

Ja, men de trenger å få inn et nytt finanssystem. Var til og med en developer av Victoria II som sa det selv, og kom med mange interessante ideer for Vcky 3. Uansett, så tror jeg også at de sa at Hearts of Darkness er den siste DLC :( Men hvis det ikke stemmer, så er jeg selvfølgelig for at man skal ha DLC's til Vicky 2 framfor Vicky 3.

 

Og ønsker også en innebygd shipping funksjon som det er fra CKII til EU4. Så man kan spille et maraton fra - fullpolert - CKII, til fullpolert EU4, så det samme med Vicky 2/3 og HoI 3/4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, men de trenger å få inn et nytt finanssystem. Var til og med en developer av Victoria II som sa det selv, og kom med mange interessante ideer for Vcky 3. Uansett, så tror jeg også at de sa at Hearts of Darkness er den siste DLC :( Men hvis det ikke stemmer, så er jeg selvfølgelig for at man skal ha DLC's til Vicky 2 framfor Vicky 3.

 

Og ønsker også en innebygd shipping funksjon som det er fra CKII til EU4. Så man kan spille et maraton fra - fullpolert - CKII, til fullpolert EU4, så det samme med Vicky 2/3 og HoI 3/4.

Takk for svar. Det høres jo spennende ut med et Vicky

3 når du sier det slik. Om de har med noen radikale nyvinninger så er det jo ikke sikkert de trenger å skrive hele spillet på nytt, men kan beholde mye geografisk og politisk data fra nummer 2.

 

Jeg vil jo tro at Crusader Kings 2 og Europa Universalis 4 etter hvert vil ha mulighet til å bli koblet opp mot enten Vicky 2 og Hearts of Iron 3, eller ihvertfall deres oppfølgere. Om jeg ikke husker feil så var det mulig å koble det første Crusader Kings opp mot EU 3 og så EU 3 opp mot Vicky 1 og så Hearts of Iron 1 eller 2?

 

Men tenk Hellas, Romeriket, Persia, Assyria! Det er så mye spennende Paradox kunne ha gjort med oldtiden og antikken. Jeg håper de gir ut et spill kalt Heart of iron, bronze and gold en gang.

 

Et spill med fokus på Mellom og Sør Amerika før Columbus hadde også vært utrolig fett, selv om det hadde blitt veldig mye mer spekulativt om det skulle ha hatt et lignende detalj nivå som andre Paradox spill.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Det høres jo spennende ut med et Vicky

3 når du sier det slik. Om de har med noen radikale nyvinninger så er det jo ikke sikkert de trenger å skrive hele spillet på nytt, men kan beholde mye geografisk og politisk data fra nummer 2.

 

Jeg vil jo tro at Crusader Kings 2 og Europa Universalis 4 etter hvert vil ha mulighet til å bli koblet opp mot enten Vicky 2 og Hearts of Iron 3, eller ihvertfall deres oppfølgere. Om jeg ikke husker feil så var det mulig å koble det første Crusader Kings opp mot EU 3 og så EU 3 opp mot Vicky 1 og så Hearts of Iron 1 eller 2?

 

Men tenk Hellas, Romeriket, Persia, Assyria! Det er så mye spennende Paradox kunne ha gjort med oldtiden og antikken. Jeg håper de gir ut et spill kalt Heart of iron, bronze and gold en gang.

 

Et spill med fokus på Mellom og Sør Amerika før Columbus hadde også vært utrolig fett, selv om det hadde blitt veldig mye mer spekulativt om det skulle ha hatt et lignende detalj nivå som andre Paradox spill.

 

Ja, var ganske mye interessant. Som gir bankene mye større rolle, samt at nå har penger faktisk noe å si. Så håper de kommer med et ganske så avansert økonomisk system, var også noen ideer til funksjoner som kan simulere lobbyisme. Sånn at man virkelig får et military industrial complex, og ikke bare ha det som noe som påvirker forskning innenfor landet ditt.

 

Ja det stemmer det! Er jo også en mini DLC som gjør det mulig å overføre gamefiles fra CKII til EU4. Men personlig venter jeg med det til både CKII og EU4 er helt ferdig iform av patches og DLC's.

 

Ja oldtiden kunne faktisk vært ganske interessant! HAdde også vært morsomt hvis det var mulig å spille som Israel og/eller Judea :p eller Perserriket, Alexander den store og mye mer. Hadde jo vært meget interessant! For alt vi vet, så kan man klare å holde Romerriket intakt, slik at middelalderen (iallefall slik vi kjenner den) aldri ville funnet sted hehe.

 

Hmm, altså et HoI spill med fokus på oldtiden? Personlig så liker jeg ikke Hearts of Iron serien så godt, men det er ikke så rart at det ikke er så mye fokus på diplomati, økonomi etc når det er et spill kun fokusert på krig. Blir interessant å se hvordan de løser Hearts of Iron serien med East vs. West :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...