Gå til innhold

Nettbrett snart større enn PC-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke sikker på at "nettbrett"-hypen kommer til å gi seg fordi man har ett som virker bra. Folk har mer enn ett vindu og mer enn ett bilde på veggen.

 

Jeg har f.eks. satt opp den gamle Galaxy Tab'en på veggen, der kan den gjøre et uttall oppdrag for meg. I praksis være klokkeradio med veggkalender. Man kan ha et på kjøleskapet som viser hva du skal handle og synker mot mobilen din, i stedet for en handleliste man glemmer igjen der. Man kan ha dem på veggen i stedet for digitale billedrammer som tross alt ikke er så mye billigere, eller i stedet for analoge billedrammer. Man kan ha en ved dassen som viser nyheter, talekontrollert kanskje. Man kan erstatte housecall og ringeklokke med et nettbrett, og det kan ofte være rimeligere også. Noen liker å bruke dem som fjernkontroll, og da bør jo ikke brettet være med samboeren i lesekroken.

 

Det er mindre "naturlig" å ha bare ett nettbrett enn det er å ha bare en PC.

 

Det er ikke dermed sagt at folk ikke også vil ha en PC. Men de vil kanskje ikke kjøpe en ny PC akkurat nå, for den kan vare i mange år, og behovet er redusert når de bruker nettbrett og mobil til endel oppgaver de tidligere trengte PC til.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...