Gå til innhold

Test: Asus ROG Rampage IV Black Edition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis fjernkontrollen som nevnes er samme som fulgte med Maximus VI Extreme, så må jeg si meg enig med TTL: Søppel.

 

De kunne latt det være noe man kunne kjøpe ved siden av, ikke noe fordyrende for alle som ikke vil ha det.

 

Ellers godt å se ett hel sort kort, blir litt irritert når man ser alle fargene man får. Man kan liksom ikke velge kort etter hva man trenger, uten å måtte havne i ett spesielt farge tema for PCen. La hovedkortene enten være sorte eller hvite, i hvertfall PCB og alle kontakter, og heller legg ved cover som folk kan farge i fargen man skulle ønske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis fjernkontrollen som nevnes er samme som fulgte med Maximus VI Extreme, så må jeg si meg enig med TTL: Søppel.

 

De kunne latt det være noe man kunne kjøpe ved siden av, ikke noe fordyrende for alle som ikke vil ha det.

 

Ellers godt å se ett hel sort kort, blir litt irritert når man ser alle fargene man får. Man kan liksom ikke velge kort etter hva man trenger, uten å måtte havne i ett spesielt farge tema for PCen. La hovedkortene enten være sorte eller hvite, i hvertfall PCB og alle kontakter, og heller legg ved cover som folk kan farge i fargen man skulle ønske.

 

Når ble det så viktig hvilken farge kretskortet har for PC-folket? Jeg bygger maskiner for kraft, ikke utseende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det har folk vært meget opptatt av lenge. Er noen år nå.

Men dem kjøper det jo uansett om det er bra, visst det er for overclocking.

 

Så er det slike som meg som synnst utsenede å farger er ganske vikktig, har Giabyte X79 UD7 på grunn av svart og orange. Med kort idag får du jo mye funksjoner å ytelse uansett, så mann kan velge etter utsenede å farge kombinasjoner. For da å lage ett helt unikt bygg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis fjernkontrollen som nevnes er samme som fulgte med Maximus VI Extreme, så må jeg si meg enig med TTL: Søppel.

 

De kunne latt det være noe man kunne kjøpe ved siden av, ikke noe fordyrende for alle som ikke vil ha det.

 

Ellers godt å se ett hel sort kort, blir litt irritert når man ser alle fargene man får. Man kan liksom ikke velge kort etter hva man trenger, uten å måtte havne i ett spesielt farge tema for PCen. La hovedkortene enten være sorte eller hvite, i hvertfall PCB og alle kontakter, og heller legg ved cover som folk kan farge i fargen man skulle ønske.

 

Når ble det så viktig hvilken farge kretskortet har for PC-folket? Jeg bygger maskiner for kraft, ikke utseende.

Vel, du vil vel ikke at maskinen din skal se rævva ut med litt rødt her, litt blått her, litt grønt her? Da ser den ikke spesielt kraftig ut lenger og verdien på pcen synker kraftig fordi det da virker som at byggern er lat...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvis fjernkontrollen som nevnes er samme som fulgte med Maximus VI Extreme, så må jeg si meg enig med TTL: Søppel.

 

De kunne latt det være noe man kunne kjøpe ved siden av, ikke noe fordyrende for alle som ikke vil ha det.

 

Ellers godt å se ett hel sort kort, blir litt irritert når man ser alle fargene man får. Man kan liksom ikke velge kort etter hva man trenger, uten å måtte havne i ett spesielt farge tema for PCen. La hovedkortene enten være sorte eller hvite, i hvertfall PCB og alle kontakter, og heller legg ved cover som folk kan farge i fargen man skulle ønske.

 

Når ble det så viktig hvilken farge kretskortet har for PC-folket? Jeg bygger maskiner for kraft, ikke utseende.

Vel, du vil vel ikke at maskinen din skal se rævva ut med litt rødt her, litt blått her, litt grønt her? Da ser den ikke spesielt kraftig ut lenger og verdien på pcen synker kraftig fordi det da virker som at byggern er lat...

Korrekt.

 

Ser man tester av hovedkort, så er det ikke store ytelsesforskjeller på hovedkort. Det er CPU og GPU som utgjør kraftforskjellen. Det er kun ekstrem overklokkerene som har bruk for de absolutt "kraftigste" hovedkortene. Resten som overklokker, men ikke ekstrem overklokker, altså de som fysisk bruker maskinen fast. Kan velge hovedkort etter hvordan maskinen kan se ut, og da er det greit at hovedkortet (for min del) er så nøytralt som mulig, siden ekspansjonsportene osv på det ikke kan gjøres noe med.

 

Sort og rødt er pent nok det, men det er noe "alle" har om dagen. Hvis man får tak i nøytrale deler, så kan man heller lage egne farge sammensettninger med vannkjøling, vifter osv, uten å måtte tvinges til en farge av hovedkortprodusentene.

Lenke til kommentar

 

 

Hvis fjernkontrollen som nevnes er samme som fulgte med Maximus VI Extreme, så må jeg si meg enig med TTL: Søppel.

 

De kunne latt det være noe man kunne kjøpe ved siden av, ikke noe fordyrende for alle som ikke vil ha det.

 

Ellers godt å se ett hel sort kort, blir litt irritert når man ser alle fargene man får. Man kan liksom ikke velge kort etter hva man trenger, uten å måtte havne i ett spesielt farge tema for PCen. La hovedkortene enten være sorte eller hvite, i hvertfall PCB og alle kontakter, og heller legg ved cover som folk kan farge i fargen man skulle ønske.

 

Når ble det så viktig hvilken farge kretskortet har for PC-folket? Jeg bygger maskiner for kraft, ikke utseende.

Vel, du vil vel ikke at maskinen din skal se rævva ut med litt rødt her, litt blått her, litt grønt her? Da ser den ikke spesielt kraftig ut lenger og verdien på pcen synker kraftig fordi det da virker som at byggern er lat...

En maskin "ser" aldri kraftig ut, og verdien på bygget reduseres minimalt dersom vi snakker ren estetikk - da de aller fleste bruker den til å kjøre programmer, og ikke glane på innmaten. Men: hvis noen gjør noe virkelig spesielt utseendemessig kan verdien gå opp, men da skal du fram med dremelen - det holder ikke å velge noen komponenter fra komplett og skru disse sammen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvis fjernkontrollen som nevnes er samme som fulgte med Maximus VI Extreme, så må jeg si meg enig med TTL: Søppel.

 

De kunne latt det være noe man kunne kjøpe ved siden av, ikke noe fordyrende for alle som ikke vil ha det.

 

Ellers godt å se ett hel sort kort, blir litt irritert når man ser alle fargene man får. Man kan liksom ikke velge kort etter hva man trenger, uten å måtte havne i ett spesielt farge tema for PCen. La hovedkortene enten være sorte eller hvite, i hvertfall PCB og alle kontakter, og heller legg ved cover som folk kan farge i fargen man skulle ønske.

 

Når ble det så viktig hvilken farge kretskortet har for PC-folket? Jeg bygger maskiner for kraft, ikke utseende.

Vel, du vil vel ikke at maskinen din skal se rævva ut med litt rødt her, litt blått her, litt grønt her? Da ser den ikke spesielt kraftig ut lenger og verdien på pcen synker kraftig fordi det da virker som at byggern er lat...

En maskin "ser" aldri kraftig ut, og verdien på bygget reduseres minimalt dersom vi snakker ren estetikk - da de aller fleste bruker den til å kjøre programmer, og ikke glane på innmaten. Men: hvis noen gjør noe virkelig spesielt utseendemessig kan verdien gå opp, men da skal du fram med dremelen - det holder ikke å velge noen komponenter fra komplett og skru disse sammen.

Med mindre man har "vindu" på kassa, så ser man ikke på innmaten annet enn når man jobber inni boksen. Farger er derfor ikke essensielt i det hele tatt for de aller fleste av oss.

 

Dog er det sikkert greit for ens egen del at det ser "skikkelig" ut. Da kommer man på fargevalg om delene ellers er like i ytelse, og prisforskjeller finnes ikke, eller er minimale.

 

Kabinettet, skjermen, mus og tastatur ser man, så der er det en god del viktigere at det ser helhetlig ut.

Lenke til kommentar

Med mindre man har "vindu" på kassa, så ser man ikke på innmaten annet enn når man jobber inni boksen. Farger er derfor ikke essensielt i det hele tatt for de aller fleste av oss.

 

Dog er det sikkert greit for ens egen del at det ser "skikkelig" ut. Da kommer man på fargevalg om delene ellers er like i ytelse, og prisforskjeller finnes ikke, eller er minimale.

 

Kabinettet, skjermen, mus og tastatur ser man, så der er det en god del viktigere at det ser helhetlig ut.

 

Det er som folk som bruker flere titalls tusen på å få bilen sin til å se slik ut:112310_1.jpg

 

 

Når en "Sleeper" versjon kan være 10x kraftigere (fordi utsende≠kraft):

Best-Sleeper-Cars-Fastest-07.jpg

 

Så utsende er for meg på lik linje som å sminke opp PC-en sin med leppestift og øyenskygge, når alt jeg trenger er en maskin som står på gulvet og gir meg ytelsen jeg trenger.

Lenke til kommentar

Utsenede er nok ikke bare for å sminke som du kaller det.

Mye er på å lage det enklere for framtidige inngrep. Bedre luftflow, så du kan presse hardware mere, fordi du har lavere temps. Så er det og mere oversiktelig om du må gjøre noe.

 

Det kan settes sammen så ting vil ta kortere tid å omplasere, bytte etc etc.

 

Er jo ikke noe å bruke tid på det å bry seg med att det betyr noe for folk. For det er nok mange som kan komme med samme argument mot det med å bare stappe sammen delene å få på døra.

 

Å di to bildene var ett meget dårlig eksempel :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utsenede er nok ikke bare for å sminke som du kaller det.

Mye er på å lage det enklere for framtidige inngrep. Bedre luftflow, så du kan presse hardware mere, fordi du har lavere temps. Så er det og mere oversiktelig om du må gjøre noe.

 

Det kan settes sammen så ting vil ta kortere tid å omplasere, bytte etc etc.

 

Er jo ikke noe å bruke tid på det å bry seg med att det betyr noe for folk. For det er nok mange som kan komme med samme argument mot det med å bare stappe sammen delene å få på døra.

 

Å di to bildene var ett meget dårlig eksempel :p

Nå var det da hele poenget med å velge deler kun for bling-faktor og farger jeg var ute etter. Luftgjennomstrømning og slikt hører med til et hvert oppsett, enten det er påkostet masse unødvendig snadder, eller man har plaint med utsmykkinger.

 

Når det ikke er SÅ mange forskjeller fra kabinett til kabinett (forskjeller kan greit måles, men hvem bryr seg om et nytt kabinett gir deg overall 7c lavere temp?) så jeg kan like gjerne sette splitter nye high-end deler i et 8 år gammelt kabinett, jeg.

 

Ting settes sammen på en KLOK og fornuftig måte, uten at man må ha neongrønne UV-reaktive kabler, eget fargeskjema med lys og vindu til 80cm vifte på døra.

 

Synes folk som jobber for å få PC-en til å se unik/pen/glorete fra utsiden/innsiden godt kan gjøre det for sin egen skyld, men folk pleier å skryte det opp som om det er alfa og omega at maskinen din kan glore en 14-åring på tvers av rommet ut av stolen hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som er ute etter det beste x79-hovedkortet bør se på P9X79 WS eller P9X79-E WS, med blant annet dobbel LAN fra Intel, og som er ypperlig til arbeidsmaskiner og til overklokking.

 

Vurderer faktisk å bytte til P9X79-E WS selv, har hatt så mye hodebry med mitt Rampage IV Extreme at jeg har fått helt avsmak for disse modellene, gi meg heller noe som er rettet mot å kjøre 24/7 nonstop uten tullball sier nå heller jeg, og at de støtter både Xeon og ECC minne er jo også et pluss.

Lenke til kommentar

Å guf forby att noen har interesse for noe, å liker å gjøre det

 

Klart folk gjør det mest for sin egen skyld, så lenge dem ikke skal lage for andre.

Og det er jo altids noen som skryter å skryter å tror sitt er best. Dem som gjør det for seg selv

viser ofte fram, ja. For å vise å gi opplysninger å kunnskap av deler, hardware etc etc.

 

Dem som liker det lærer seg mye av å sjekke slike bygg.

 

Men det var vel på 90tallet starten av 2000 tallet folk var opptat av uv alt, med lys å 80mm vifter.

Folk fles som bygger nå for tiden rister på hodet av sånn å vurderer det nok ikke.

Lenke til kommentar

Nå synes jeg personlig at denne testen rett og slett var litt tam, her overseer man fullstendig flere ting som burde vært nevnt / testet ordentlig :

 

*Kortet har Wifi 802.11 ac , her burde man ha testet ytelsen og ikke minst antenneløsningen i forhold til hvor bra kortet tar inn de trådløse signalene.

 

*Kortet kommer også med langt bedre Caps, noe som i seg selv kan i det minste nevnes da det øker levetiden på det en god del.

 

*Det blir heller ikke gått igjennom selve lyddelen til hovedkortet , denne skal være på 120db og sies å være svært spenstig , hodetelefonene skal også ha fått seg en løft (noe som har kunnet vært testet).

 

*Hvordan fungerer den medfølgende programvarepakken i Windows? Har den noen gode finesser? Tenker da på Sonic Radar og eventuell annen programvare som er med i pakken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor blir oppstarten såpass påvirket av hvilket hovedkort man bruker?

 

Det har nok enkelt og greit med hvor mye "features" som skal starte i bios før den kan gå videre. Hadde kortet kun hatt Intel sine S-ATA kontakter, så hadde man spart oppstartstiden til RAID kontrolleren som er satt på ved siden av osv.

 

Jo mere "utstyr" produsenten bygger inn på hovedkortet, så må alt dette startes fra bios for å bli aktivt og fungere. Og nå om dagen, så er det jo BIOS oppstarten som tar tid, ikke Windows som det var før. Så her er det ytelses forbedring.

 

På min server-PC så har jeg satt inn ett PCI-e RAID kort, og det startes før bios, og det tar enda lengre tid. Tror maskinen bruker 2-3 minutter å starte. Ikke noe problem uten om de få gangene man skal starte for å gjøre noe hurtig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...