Gå til innhold

Anmeldelse: Final Fantasy XIV: A Realm Reborn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

høres kanskje pirkete eller dumt ut, men ett av få grunner til at jeg ikke spiller det er fordi jeg synes spillet er ganske slow phased og at du ikke får nytt gear/våpen etc utenom fra quest,lage selv eller fra dungeons. stor del av gleden for meg med mmo spill er jo det å få loot. du får liksom ikke den gleden over å snuble over det kule våpenet eller annet gear mens du er ute å farmer quester , hva du nå enn måtte gjøre.. det er nok til at jeg ikke spiller det hvertfall

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du først blitt lei et MMO, så har du blitt lei alle. Jeg hadde forhåpninger til SWTOR, men det ble for lite RPG og for mye grinding. Liker hvordan dette ser ut, men jeg vet på forhånd at jeg ikke kommer til å orke. Det er det som er problemet til denne sjangeren, spillene er ikke dårlige, men folk blir bare lei denne typen spill...

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg fant det sååå tregt/kjedelig å starte ny klasse, men det kommer jo litt an på hva man gjør ut av det.

At dette spillet skal få trekk for det er jeg ikke helt med på, for det er jo akkurat som andre MMO jeg har spilt. Det er quests i andre byer som gjelder, dungeons, jobbene (leaves eller hva det heter) osv. Jeg brukte en kombo og kjedet meg iaf. ikke.

I tillegg gjør jo XP bonusen at det går veldig mye fortere.

 

Uansett er jeg enig i at det blir litt likt andre spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anmeldelse av ett MMO og ikke ett ord om gathering / crafting klassene? merkelig... Måten man spiller de klassene på (spesiellt gathering) er jo helt annerledes enn andre MMO spill.

 

Cross skills er jeg enig er noe av det mest interessante med spillet, men ett lite problem her er en "chain of events"

 

De beste cross-skills får man "logisk" nok ved høy level, dermed blir man "nødt" til å levle en annen class, kanskje til å med 3 (da en jobb henter skills fra 2 andre classer).

Å dette igjen støter inn på problemet med at man blir "nødt"! til å F.A.T.E. grinde (noe som er utrolig kjedelig).

 

Feks: Monk, den henter skills fra Lancer og Marauder, de 2 siste skillsene får man ved Lancer: 34 og Marauder: 26.

Man vet jo hvordan MMO er: "Dette er skills som spillere mener er "must-have" / "mandatory" å ha ved end-game om man spiller Monk klassen.

Lancer sin skill er ren DPS økning og Marauder sin er å "instant-kille" 1 fiende under 20% liv. (helt klart gode skills i dungeon osv, nekter ikke det.) :)

 

Da ender man opp med å levle Lancer til 34, Marauder til 26 og Pugilist til 50. (såklart) for å egentlig bare spille 1 klasse (Jobb).

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+241541

Dette spillet fortjener lett 9 av 10.

 

Aldri hatt det så morsomt i et MMo også slipper man grindingen som er i andre asiatiske MMo.

 

Har ikke peiling hvor anmelderen kom fram til den scoren det o,O

 

Fordi en anmeldelse til syvende og sist er subjektiv. I motsetning til deg, er jeg for det meste enig med anmeldelsen. På grunn av all lastetiden mellom sonene og usynlige "vegger" overalt mister man mmo-følelesen. Questene var totalt uinteressante og generiske - plukk opp eller drep X antall av noe. Dette spillet tilfører overhodet ikke noe nytt og spennende til en sjanger som virkelig trenger det.

Lenke til kommentar

Utrolig kjedelig og lite nytt i mine øyne, og det tar unødvendig lenge å lvle opp, og lite quester om man ønsker å levle opp flere klasser/områder på samme karakter. I tillegg til å ha opplevd flere kvelder med serverlag, hele spillet/programmet krasjer, og vanskeligheter med å logge inn (er ikke mitt problem, alle andre onlinespill virker knirkefritt), blir man møtt med det samme gamle FATE og dungeonquester i team når man endelig får logget inn. Square Enix viser igjen at dem fortsetter å ignorene kundene, ved at dem nesten er helt fraværende på deres eget forum, hvor folk opplever nøyaktig de samme serverproblemene som meg (får ikke logget inn/spillet lagger når man er logget inn og blir av og til disconnected fra spillet). Opplever også at spillet krasjer når jeg er i en by/område med flere spillere, i likhet med versjon 1 av spillet i 2010. Jeg hadde høye forventninger til denne "oppdaterte versjonen", men desverre nei, Square Enix fortsetter å tro at dem alltid har rett, mens dem mener kundene tar feil. I tillegg er det direkte frekt av Square Enix å kreve at dette spillet er pay-2-play (månedsbetaling), når situasjonen med spillet er slik som den er nå. Nemlig kjedelig og uspillbart i lengden. Noe så grunnleggende som stabil serverforbindelse til spillerne er noe Square Enix burde tatt takk i før dem faktisk begynte å lage ekstra innhold. Hva hjelper det hvor bra innholdet i onlinespillet er, om ikke serverforbindelsen til spillerne fungerer? Det er en vesentlig forskjell mellom et online og et offline Final Fantasy spill. Det er noe Square Enix burde skjønne, men som dem fortsatt ignorerer. Resultatet blir at spillet blir uspillbart for meg og mange andre.

Gjesp...

 

Er enig. Til og med Tetris virkere bedre enn dette spillet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

Square Enix har gjort flere feil med dette spillet. Sjekk på forumet dems, flere at trådene har flere hundre posts fra spillere med alt fra krasjproblemer til problemer med å holde serverforbindelsen stabil. Og det er noe dem burde ta tak i, da dette er et pay-2-play spill,

ikke et free-2-play, det vil si at folk forventer å få det de har betalt og betaler for hver måned.

 

Her er et godt eksempel: http://forum.square-enix.com/ffxiv/threads/67305-Freeze-Crash-BSOD-issues

 

Square Enix svarer svært sjeldent i disse trådene. Dette er bare et middelst godt online MMO spill, med "Final Fantasy" stempel. Ikke noe annet, jeg mener også det er ganske kjedelig og er definitivt IKKE noe jeg kunne spilt i lengden. Spilte det sist gang i September og ville lvle fra 45 til 46 men da var det kø på innloggingen. Det var siste gang jeg spilte det. Ganske patetisk til å være et pay-2-play spill spør du meg. Men dem som vil betale en månedspris for dette middels gode spillet får gjøre det, dem sitt valg. Jeg har bedre ting å bruke tiden og pengene mine på, enn på et overhypa onlinespill som ikke leverer til forventningene. For eksempel, hvem gidder å farme bosser hele tiden i endgame? Ikke jeg. Liker selv noen Final Fantasy spill, men dette spillet er desverre ikke noe som imponerer meg noe særlig.

Endret av Hårek
Fjernet sitering av slettet innlegg
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...