Gå til innhold

Mener plasma-TV-er er ikke døde ennå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sukk, hvorfor skal man på død og liv si LED-skjerm, eller at dette er har noe som helst med fremtidens teknologi å gjøre. Altså, det er jo bare en mindre viktig egenskap som baserer seg på forholdsvis gammel teknologi.

Spesielt når selv plasseringen av bakgrunnsbelysningen er viktigere for bildekvaliteten, ja så blir "LED" ganske vagt.

 

Da bør man jo kalle "vanlig LCD" for en "kald-katode skjerm". Eller kanskje plastikkskjerm, fordi skjermen har plastikk i seg? Eller kanskje kalle plasmaskjermer for LED-skjermer også, ja fordi de har jo også LED-teknologi i seg (men som selvsagt ikke står for en hovedfunksjon).

 

Dog. Plasmaens fall er nok her uansett om samsung og LG fortsetter. Synes ikke de har klart å ta igjen selv 4-5 år gammel plasma-teknologi (fra f.eks Pioneer), og henger generelt sett langt etter Panasonic.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at LG forsøker å formidle sannheten når Hardware.no og andre nettsider feilaktig har slått fast at plasma er død. Tvert i mot, LG kommer nok til å profitere på at Panasonic overlater plasmamarkedet til dem og Samsung. Men da må potensielle kunder ikke villedes av journalister.

 

Plasma og LCD-skjermer fyller ulike behov. Akkurat som stasjonsvogn og toseters sportsbiler fyller ulike behov. Derfor kommer begge teknologiene til å eksistere side om side også fremover.

 

Det skal bli spennende å se hva Panasonic skal med patentporteføljen de sitter på innen plasma. Kanskje Samsung eller LG kjøper opp den kunnskapen? Panasonic har jo ingen nytte av å sitte å ruge på noe som de ikke vil bruke og ikke tjener penger på. Mye bedre å få noen slanter for teknologien.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner godt at LG forsøker å formidle sannheten når Hardware.no og andre nettsider feilaktig har slått fast at plasma er død. Tvert i mot, LG kommer nok til å profitere på at Panasonic overlater plasmamarkedet til dem og Samsung. Men da må potensielle kunder ikke villedes av journalister.

 

Plasma og LCD-skjermer fyller ulike behov. Akkurat som stasjonsvogn og toseters sportsbiler fyller ulike behov. Derfor kommer begge teknologiene til å eksistere side om side også fremover.

 

Det skal bli spennende å se hva Panasonic skal med patentporteføljen de sitter på innen plasma. Kanskje Samsung eller LG kjøper opp den kunnskapen? Panasonic har jo ingen nytte av å sitte å ruge på noe som de ikke vil bruke og ikke tjener penger på. Mye bedre å få noen slanter for teknologien.

 

Det tror ikke jeg, om du ikke med fremover mener ett ganske kort perspektiv, jeg tror ikke man kommer til å bruke pengene på R&D som kreves for å få 4k på plasma, når 4k blir vanlig dør det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det tror ikke jeg, om du ikke med fremover mener ett ganske kort perspektiv, jeg tror ikke man kommer til å bruke pengene på R&D som kreves for å få 4k på plasma, når 4k blir vanlig dør det.

Tenker du på pikseltetthet? Det blir nok et problem opp til drøyt 80 tommer, men siden plasma finnes i utgaver med 42" FullHD så bør det være mulig å få til 84" 4K uten vesentlig R&D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...