Gå til innhold

Test: Microsoft Surface Pro 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tåpelig av HW.no å sammenligne med urelevante maskiner, jeg blåser vel i om Macbook Air er tusenlappen billigere når den kun er en gammeldags laptop uten touch, og attpåtil er tyngre.

 

Surface Pro 2 er et unikt hybridprodukt hvor Microsoft har truffet innertier på å rette opp feilene fra forrige generasjon; ingen vifte lenger, kraftig forbedret batteritid, backlit keyboard, gratis skydrive og en kickstand som nå kan brukes i flere posisjoner. Samtidig får man fortsatt de samme godene som fra forrige generasjon med aktiv digitizer, ekstremt lett vekt for en fullblods x64-PC.

 

Ekstraproduktene som keyboardet med ekstra batteri, samt dockingstation er kickerne som får dette til å være uten tvil det beste kjøpet i hybridsegmentet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så, for en høyere pris enn en macbook air får man en tablet-pc uten tastatur (ekstrautstyr!), med de eneste fordelene så vidt man kan se er oppløsning og mulighet for å kjøre windows-programmer... med mye mindre batteritid.

 

ingen vifte lenger,

 

http://www.ifixit.com/Teardown/Microsoft+Surface+Pro+2+Teardown/18604

 

TO vifter, faktisk.

Endret av nessuno
Lenke til kommentar

Så, for en høyere pris enn en macbook air får man en tablet-pc uten tastatur (ekstrautstyr!), med de eneste fordelene så vidt man kan se er oppløsning og mulighet for å kjøre windows-programmer... med mye mindre batteritid.

 

http://www.ifixit.com/Teardown/Microsoft+Surface+Pro+2+Teardown/18604

 

TO vifter, faktisk.

 

2 helt forskjellig produkter som også brukes helt forskjellig. Men ja, for engangs skyld finnes det et Apple produkt som ikke er overpriset.

 

Wacom tegnebrett tegnologi er også grunn nok i seg selv for mange å velge surface. 2 helt forskjellige opplevelser, jeg hadde lett valgt Surface Pro, men hver sin smak. Oppløsning er i seg selv også god grunn, jeg legger ikke 8K på bordet for en Mac som har dårligere oppløsning enn mobilen min, det ville jo vært latterlig.

 

I forhold til andre PC'er er ikke Surface Pro 2 overpriset i forhold til spec, den ligger faktisk på linje med alle andre.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sykt lyst på! :D

 

God anmeldelse! Fikk min Pro 2 par dager siden, føler det er en helt fantastisk ultrabook/nettbrett hybrid som kjører alle programmene og spillene jeg kjenner fra før! Savner litt om stylus-funksjonen i anmeldelsen. Den er ganske fantastisk til både studenter og designere/tegnere!

 

Ser for meg at det må være konge når man studerer matte. Har du erfaring med det eller?

Lenke til kommentar

Så, for en høyere pris enn en macbook air får man en tablet-pc uten tastatur (ekstrautstyr!), med de eneste fordelene så vidt man kan se er oppløsning og mulighet for å kjøre windows-programmer... med mye mindre batteritid.

 

ingen vifte lenger,

 

http://www.ifixit.com/Teardown/Microsoft+Surface+Pro+2+Teardown/18604

 

TO vifter, faktisk.

Windows-PC OG tablet i en og samme enhet. Er enig at det er litt stiv pris og for lite ram og disk, men synes ikke du ellers får noe mindre bra enn MB Air for pengene... Designmessig synes jeg riktignok MB Air er bedre.

 

Uansett, dette er mer på smaksforskjeller...

Lenke til kommentar

Den har pc facilitetene på plass men ser ut som et nettbrett.

Hvorfor kan man da ikke definer det som et hybrid brett, for poenget med dett er jo først og fremst nettbrent bruken ?

betegnelsen pc er jo så utvannet at man burde bruke andre begreper nå

 

Det er ikke "først og fremst nettbrett-bruken", men det at du får en fullverdig pc i et nettbrett-format. Altså det tvert motsatte. Dette er for de som synes nettbrett er for svakt, og ikke ser poenget å ha 2 enheter, men liker å ha nettbrett-funksjonalitet i tillegg.

 

For det ofrer du litt batteritid. Skal du ha nettbrett, kjøper en eventuelt en ikke-pro, eller RT som den da kalles, og får da bedre batteritid igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke "først og fremst nettbrett-bruken", men det at du får en fullverdig pc i et nettbrett-format. Altså det tvert motsatte. Dette er for de som synes nettbrett er for svakt, og ikke ser poenget å ha 2 enheter, men liker å ha nettbrett-funksjonalitet i tillegg.

 

For det ofrer du litt batteritid. Skal du ha nettbrett, kjøper en eventuelt en ikke-pro, eller RT som den da kalles, og får da bedre batteritid igjen.

Da tar du lite hensyn til utgangspunktet her.

At man får en bærbar pc uten tastatur er ikke det samme som en fullstendig bærbar pc

Uten tastaturet må det brukes omtrent som et nettbrett

 

Med tastaturet ser det jo ut som en mini pc , men det var ikke utgangspunktet

Sammenligner man det med andre nettbrett ( som har samme skall ) så finnes det god del man også kan koble et tastatur til .

Disse blir definer som hybrider , men har forskjell ytelse samt at de kan kjøre på flere OS

surface pro2 og surface hører inn under denne gruppen

 

At det defineres som pc er nå en ting . men det er ikke det samme som en reinspika bærbar pc

Lenke til kommentar

Tastaturet burde vært en del av pakka, men trenden er jo at alt som kan være løst, er ekstrautstyr. Enig der, og enig at det ikke er en reinspikka bærbar PC. Men med tastaturet, som jeg anser som obligatorisk utstyr, så er den langt mere. Det er i mitt syn et mer korrekt utgangspunkt enn å se på det som et nettbrett på steroider.

 

Eneste fordelen med å selge uten tastatur, er at brukeren nå kan velge hvilket tastatur som vil benyttes, de kan til og med bruke Apple sitt lille bluetooth-tastatur, selv om det ikke dobler som deksel.

Lenke til kommentar

Tastaturet burde vært en del av pakka, men trenden er jo at alt som kan være løst, er ekstrautstyr. Enig der, og enig at det ikke er en reinspikka bærbar PC. Men med tastaturet, som jeg anser som obligatorisk utstyr, så er den langt mere. Det er i mitt syn et mer korrekt utgangspunkt enn å se på det som et nettbrett på steroider.

 

Eneste fordelen med å selge uten tastatur, er at brukeren nå kan velge hvilket tastatur som vil benyttes, de kan til og med bruke Apple sitt lille bluetooth-tastatur, selv om det ikke dobler som deksel.

Du må jo også se for deg hva de som velger dette brukte før

jeg antar at de brukte både mini bærbar, standard nettbrett og pc ( enten bærbar eller stasjonær )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir personlig, men jeg synes fortsatt at dette er en mellomting mellom fugl og fisk. Jeg vil ha en av delene, eller begge hver for seg. Altså en PC og/eller en pad.

En PC som jeg kan tafse på blir ikke min skål. Så velbekomme for de som ønsker en slik i fanget. Jeg har bestilt ny ipad Air og beholder PC'n.

Lenke til kommentar

Den har pc facilitetene på plass men ser ut som et nettbrett.

Hvorfor kan man da ikke definer det som et hybrid brett, for poenget med dett er jo først og fremst nettbrent bruken ?

betegnelsen pc er jo så utvannet at man burde bruke andre begreper nå

 

 

Jeg har kjøpt Surface Pro (første generasjon) og la meg gjøre det helt klart at dette er en tablet-PC og ikke et nettbrett. Det oppfører seg som en tablet-PC, det har hastighet og oppløsning som en tablet-PC, det har en PC-prosessor med PC-ytelse, det har PC-programvare med PC-desktop. Den kjører Flash, Java, antivirus og virus, som en PC. Mens den mangler mye av den programvaren som for mange definerer hva et nettbrett er for.

 

I tillegg har den altså trykkfølsom penn basert på Wacom-hardware, som gjør det til en nyere versjon av en Penabled Tablet-PC.

 

Dette er ikke et nettbrett. Den har vekt som en PC, ikke som et nettbrett, den har kortere batteritid som en PC, ikke som et nettbrett, den viser sider raskt som en PC, den krever oppdateringer og vedlikehold som en PC, og den blir ubehagelig varm som en PC.

 

Den ser ikke engang ut som et nettbrett.

 

Hvis du eller noen andre tror de kjøper et nettbrett når de kjøper denne maskinen, vil de bli veldig skuffet. Hvis de derimot tror de kjøper en tablet-PC eller ultraportabel PC, gjør de derimot en ganske god deal.

 

Dette er en PC for de som vil ha desktop-programvare på fanget, ikke et nettbrett for de som liker Windows.

 

Jeg skjønner hva du sier, Elgen, men dette er faktisk ikke et nettbrett. Det er en tablet-PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...