Gå til innhold

PlayStation 4 yter bedre enn Xbox One i to av høstens storspill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg syns det er litt dumt at dere ukritisk gjengir resultatene fra Digital Foundry-artikkelen om Battlefield 4. De gjennomførte denne med fullstendig feil kalibrering av utstyret og en mangelfull forståelse for hardwaren (de anklager blant annet PS4 for å ha en software scaler, noe som er helt feil, og Xbox-utgaven opererer med feil RGB Range, noe som skaper høyere kontrast men knuser ekstremverdier i farger. At de ikke la merke til dette er helt utrolig). Digital Foundry har selv gått ut og beklaget problemene med videoene sine.

 

En bedre sammenligning vil f.eks. være IGN sin. Alt annet enn Digital Foundry, ihvertfall.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Når du sitter i stua di og gamer så tviler jeg på at du ser forskjellen og kommer til å tenke "faen jeg burde kjøpt PS4!"

 

Klart ikke, alle blir fornøyde. Men akkurat som med krigen mellom smarttelefoner her har ikke opplevelsen så mye å si. Man prøver å forsvare sitt kjøp og ser på internett at ditt og datt er bedre enn ditt og datt. Dermed har man det gående. Og så er det jo et lite paradoks at den ene konsollen både er billigst og yter best. Spesielt når de er så like. MS må være gode på å markedsføre verdien av kameraet sitt(kommer ikke på i farten hva de kaller det. Ironisk nok.)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dei fleste vil nok ikkje bry seg stort, men i den store "konsollkrigen" vil nok dette bli utnytta maksimalt. Det er uansett riktig prioritering synest eg, det er viktigare å ha 60FPS. For dei som har begge konsollane vil det jo typisk vere eit argument for å gå for PS4-versjonen, men her kan jo andre faktorar som kva kontroll ein liker best også spele inn. Uansett så er jo dette akkurat som venta på førehand, blir spennande å sjå korleis dette utviklar seg seinare i konsollane si levetid.

Endret av LMH
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Xbox One vil også få AO, det var bare ikke på plass enda.

 

Jeg vet. Litt vanskelig å ta det med i beregningene da, siden sjansene er gode for at inkluderingen av ambient occsussion vil ha ringvirkninger, enten i form av lavere FPS eller reduksjon i grafisk kvalitet andre steder.

Lenke til kommentar

720p og 1600x900 med oppskalering til 1080p.... Det er elendig både fra PS4 og Xbox One. Hadde forventet at alle deres titler skulle greie 1080p på den nye generasjonen, oh well

 

Her ligger problemet hos DICE da. Sony har et absolutt krav om 1080p på alle deres egenpubliserte titler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...