Gå til innhold

Ubisoft droper «online pass»-satsingen sin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen andre som synes at forholdet mellom spillutviklere og spillere er det samme som mor og barn? Spillutviklere setter grenser, og spillere syter og klager over det og sier at de ikke er verdig deres penger. Jeg skjønner at det er nogenlunde tåpelig å redusere dette til bare et visst antall spillere. Man kjøper jo spillet for å spille det fulle ut av det. Men er så lei all den sytingen og klagingen fra fans. :;P Tror hovedproblemet ligger i all denne multimediefiseringen av spill. Om jeg skulle laget et spill ville jeg avkastet alt relatert til nett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kanskje på tide at anmeldere trekker spill i karakter for slik praksis? Mange gjorde det med Sim City, så det bør da kunne gjøres i tilfeller som dette.

 

Grunnen til at Sim City fikk trekk i (de seriøse) anmeldelsene, var fordi den i likhet med blizzard sitt misfoster diablo 3, forlangte "always online", ikke fordi du fikk koder til ekstrainnhold ved kjøp.

Lenke til kommentar

 

Kanskje på tide at anmeldere trekker spill i karakter for slik praksis? Mange gjorde det med Sim City, så det bør da kunne gjøres i tilfeller som dette.

Grunnen til at Sim City fikk trekk i (de seriøse) anmeldelsene, var fordi den i likhet med blizzard sitt misfoster diablo 3, forlangte "always online", ikke fordi du fikk koder til ekstrainnhold ved kjøp.

Så du mener anmeldelser som ikke trekker for always online ikke er seriøse? Kan se at de trekker for elendig utgivelse og kapasitet, men ikke for funksjonen always online i seg selv. Always online gjennomført på en bra måte er ikke en automatisk negativ egenskap, det kan til og med være positivt for gameplay og spillet generelt.

 

Noe av problemet til spillselskaper er å balansere beskyttelse mot pirat kopiering opp mot brukervennlighet. Always Online spill er den eneste garanterte piratbeskyttelsen, som helt sikkert vil fungere. Alle andre typer vil før eller siden brytes av noen dedikerte "fans". Jeg ser personlig null problem med Always Online spill, men de kan gjennomføre release av spillet på en bedre måte (Case point Diablo 3 og Sim City).

 

Fremtiden ligger nok (desverre for deg) mer og mer i retning av at alt er always online, siden man da slipper piratkopiering.

Endret av Cerru
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...