Gå til innhold

The Witcher 3 får ingen kopisperre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes ikke grafikken i 2'ern stod noe særlig tilbake for skyrim. Stemningen og historien var derimot mye bedre og mer fokusert i The Withcer etter min mening. Gleder meg som ti unger på juleaften til 3'ern!

Grafikken i nummer 2 er flere hakk over Skyrim. Den store forskjellen er at Skyrim var en langt større og mer åpen verden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sånne ting gir meg så lyst til å hive penger etter dem, men jeg klarte ærlig talt ikke å like The Witcher. :p Kanskje jeg skulle gitt det en sjanse til.

 

Prøv The Witcher 2, det har kvittet seg med det dårlige kampsystemet. Jeg likte ikke Witcher 1 jeg heller men Witcher 2 er virkelig bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kampsystemet i witcher 1 var da langt bedre.

 

Men vi burde alle støtte CD Project Red ja, så sjekk gjennom GOG for noen godbiter du ønsker å kjøpe.

 

Og for all del, når Witcher 3 kommer ut, vis at du ikke liker DRM ved å kjøpe det fra GOG i stede for Steam.

 

Witcher 2 solgte mer på steam enn på gog, eller for å si det med andre ord: PC-spillere preferer å ha spillene sine med DRM! Dette er ikke beskjeden vi ønsker å sende till spillutgivere er det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kampsystemet i witcher 1 var da langt bedre.

 

Men vi burde alle støtte CD Project Red ja, så sjekk gjennom GOG for noen godbiter du ønsker å kjøpe.

 

Og for all del, når Witcher 3 kommer ut, vis at du ikke liker DRM ved å kjøpe det fra GOG i stede for Steam.

 

Witcher 2 solgte mer på steam enn på gog, eller for å si det med andre ord: PC-spillere preferer å ha spillene sine med DRM! Dette er ikke beskjeden vi ønsker å sende till spillutgivere er det?

 

Steam er ikke akkurat først og fremst DRM, er det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Steam er ikke akkurat først og fremst DRM, er det?

 

Steam er på en måte DRM da det er knyttet opp mot kontoen, og en MÅ bruke Steam for å kunne spille spillene. På den måten slipper utviklerne å være redde for at det blir kopiert, selv om det sikkert er oppegående mennesker som klarer å finne en vei rundt.

Lenke til kommentar

"At Steams egne form for kopisperre ? krav om nettilkobling ? er urokkelig, er det vanskelig å gjøre noe med."

 

Vel, det er jo mange piratkopierte spill som er basert på nettopp steam-versjoner, som er tuklet med for å være uavhengige av steam-klienten. Så rent teknisk er det vel ikke så vanskelig å gjøre noe med, men det er vel Valve sin policy at spillet skal være avhengig av steam hvis Valve skal publisere det... tenker i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar

 

Kampsystemet i witcher 1 var da langt bedre.

 

Men vi burde alle støtte CD Project Red ja, så sjekk gjennom GOG for noen godbiter du ønsker å kjøpe.

 

Og for all del, når Witcher 3 kommer ut, vis at du ikke liker DRM ved å kjøpe det fra GOG i stede for Steam.

 

Witcher 2 solgte mer på steam enn på gog, eller for å si det med andre ord: PC-spillere preferer å ha spillene sine med DRM! Dette er ikke beskjeden vi ønsker å sende till spillutgivere er det?

 

Steam er ikke akkurat først og fremst DRM, er det?

Nei, det er nettopp det det ikke er. For meg så er steam først og fremst et hvor det er enklere å få tak i og oppdatere spill enn det er på thepiratebay.

 

At det har krav om netttilgang osv er selvfølgelig negativt, f.eks hvis jeg skal ut på tur og vil spille spill jeg har kjøpt på steam. Hjemme er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Hehe, alltid like artig når folk føler for å redefinere DRM for å kunne være positive til Steam.

 

For de av dere som er for unge til å huske det, Steam startet som ren DRM. Butikken og steamworks er ting som kom flere år senere.

 

Med Witcher 3 har du mulighet til å stemme med lommeboken, støtter du DRM eller ikke.

Lenke til kommentar

Hehe, alltid like artig når folk føler for å redefinere DRM for å kunne være positive til Steam.

 

For de av dere som er for unge til å huske det, Steam startet som ren DRM. Butikken og steamworks er ting som kom flere år senere.

 

Med Witcher 3 har du mulighet til å stemme med lommeboken, støtter du DRM eller ikke.

Ser poenget ditt, men jeg hadde faktisk endt opp med å kjøpe spillet på Steam. Hadde GOG hatt en tilsvarende nedlastingsplattform som steam, men uten DRM, så hadde jeg kjøpt det på GOG.

 

Btw, jeg hadde knapt kjøpt et spill før spillene begynte å bli mulig å kjøpe som digitale nedlastinger. Å gå i butikken for å kjøpe et spill er for meg fullstendig bakvendt. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...