Gå til innhold

Nvidia kan ha et GeForce GTX 780 «GHz Edition» i ermet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

...har nå Nvidias kraftigste skjermkort omsider fått selskap av AMD Radeon R9 290X. Det nye skjermkortet fra erkerivalen gjør det svært skarpt i alle tester, og viser tegn på å kunne hamle opp med selv superkortet GeForce GTX Titan...

Blir det ikke litt feil å omtale (det jeg regner med er 780) som Nvidias kraftigste skjermkort? ...nevner Titan i samme avsnitt...

 

På samme måte som 780 ofte har blitt referert til som Nvidias flaggskip tidligere.

 

På emnet: Spennende det. Men det er jo mange produsenter som allerede har klokkede versjoner (kanskje ikke riktig så høyt, og innenfor samme effektforbruk).

Endret av Knutgrus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir det ikke litt feil å omtale (det jeg regner med er 780) som Nvidias kraftigste skjermkort? ...nevner Titan i samme avsnitt...

 

På samme måte som 780 ofte har blitt referert til som Nvidias flaggskip tidligere.

 

På emnet: Spennende det. Men det er jo mange produsenter som allerede har klokkede versjoner (kanskje ikke riktig så høyt, og innenfor samme effektforbruk).

Hei!

 

Akkurat her mener jeg skjermkort i flertall, som inkluderer både GTX Titan og GTX 780.

 

Årsaken til at vi konsekvent omtaler GeForce GTX 780 som selskapets flaggskip er at GTX Titan faller litt utenfor vanlige kategorier; på samme måte som vi anså GeForce GTX 680 som selskapets flaggskip også etter at GTX 690 hadde kommet ut. Det samme gjelder for AMDs del, Radeon HD 7970 GE som deres flaggskip også etter lanseringen av HD 7990.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Blir det ikke litt feil å omtale (det jeg regner med er 780) som Nvidias kraftigste skjermkort? ...nevner Titan i samme avsnitt...

 

På samme måte som 780 ofte har blitt referert til som Nvidias flaggskip tidligere.

 

På emnet: Spennende det. Men det er jo mange produsenter som allerede har klokkede versjoner (kanskje ikke riktig så høyt, og innenfor samme effektforbruk).

Hei!

 

Akkurat her mener jeg skjermkort i flertall, som inkluderer både GTX Titan og GTX 780.

 

Årsaken til at vi konsekvent omtaler GeForce GTX 780 som selskapets flaggskip er at GTX Titan faller litt utenfor vanlige kategorier; på samme måte som vi anså GeForce GTX 680 som selskapets flaggskip også etter at GTX 690 hadde kommet ut. Det samme gjelder for AMDs del, Radeon HD 7970 GE som deres flaggskip også etter lanseringen av HD 7990.

Er ikke det litt rart da GTX 690 og HD 7990 er tokjernekort mens GTX Titan er enkjernekort?

Virker som dere kategoriserer litt feil her.

Endret av a_sondre
Lenke til kommentar

 

 

Blir det ikke litt feil å omtale (det jeg regner med er 780) som Nvidias kraftigste skjermkort? ...nevner Titan i samme avsnitt...

 

På samme måte som 780 ofte har blitt referert til som Nvidias flaggskip tidligere.

 

På emnet: Spennende det. Men det er jo mange produsenter som allerede har klokkede versjoner (kanskje ikke riktig så høyt, og innenfor samme effektforbruk).

Hei!

 

Akkurat her mener jeg skjermkort i flertall, som inkluderer både GTX Titan og GTX 780.

 

Årsaken til at vi konsekvent omtaler GeForce GTX 780 som selskapets flaggskip er at GTX Titan faller litt utenfor vanlige kategorier; på samme måte som vi anså GeForce GTX 680 som selskapets flaggskip også etter at GTX 690 hadde kommet ut. Det samme gjelder for AMDs del, Radeon HD 7970 GE som deres flaggskip også etter lanseringen av HD 7990.

Er ikke det litt rart da GTX 690 og HD 7990 er tokjernekort mens GTX Titan er enkjernekort?

Virker som dere kategoriserer litt feil her.

Har vel heller med at to-kjerner og Titan ikke selges veldig mange av. Men ett flaggskip er jo skipet som har admiralen ombord da, så vet ikke helt om definisjonene treffer helt. De mer ordniære GTX 780 Ti og R9 290X blir vel forbrukernes 'topp modeller' i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat her mener jeg skjermkort i flertall, som inkluderer både GTX Titan og GTX 780.

Kortene i flertall? Er i bestemt form jeg :)

 

...uff, nå er jeg ei skikkelig kverulant klyse bare for å være det. Jeg skjønner selvfølgelig hva som menes :)

 

Men om en ukes tid er vi vel kanskje enige om at 780ti er Nvidias flaggskip inntil videre!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...