Gå til innhold

Fant kritiske sikkerhetshull – oppdater Firefox nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

De versjonene som er rammet, er Firefox 25.0 Firefox ESR 24.1, Firefox ESR 17.0.10, samt e-postklienten Thunderbird i versjon 24.1 og Thunderbird ESR 17.0.10. I tillegg erSeamonkey 2.22 rammet.

 

Nope. Det er disse versjonene som har bugfiksen inne. Skal dere skrive om sikkerhetssaker bør dere klare å få det riktig!

 

At dere bare har skrevet av noen dansker uten å sjekke originalkilden er rett og slett uansvarlig når det kommer til slike ting.

Endret av qwert
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes dyret på bildet ligner på rød panda...

Riktig - som igjen har kallenavnet Firefox, dyret Mozilla har døpt nettleseren etter :-)

 

 

Nope. Det er disse versjonene som har bugfiksen inne. Skal dere skrive om sikkerhetssaker bør dere klare å få det riktig!

 

At dere bare har skrevet av noen dansker uten å sjekke originalkilden er rett og slett uansvarlig når det kommer til slike ting.

 

Vi har holdt oss til originalkildene, og vi nevner versjonene som har hatt problemer, men som nå er rettet. Jeg har tilpasset formuleringen litt så dette kommer tydligere frem.

Endret av Nilsen
Lenke til kommentar

Vi har holdt oss til originalkildene, og vi nevner versjonene som har hatt problemer, men som nå er rettet.

 

Nei, det var ikke det dere gjorde. Den danske saken hadde formuleringen "De ramte versioner er" som dere hadde kopiert. Og den var direkte feil. Men fint at dere har rettet det opp nå så dere ikke forleder noen til å tro at de nyoppdaterte versjonene de sitter på skulle være rammet av dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva jeg ikke liker med Ff er at det også automatisk oppdaterer seg ved å trykk på "Check for Updates", istedet for å bare gi beskjed om det er kommet noen oppdateringer, men uten å faktisk innstallere dem.

 

I noen tilfeller vil jeg ikke oppdatere pga. bugs med nyeste versjon, og vil heller bare sjekke om det er kommet noen ytterligere patcher...og da bare trykker jeg på "check for updates" av vane uten egentlig å tenke meg om hva som da skjer. :hrm:

Lenke til kommentar

Hva jeg ikke liker med Ff er at det også automatisk oppdaterer seg ved å trykk på "Check for Updates", istedet for å bare gi beskjed om det er kommet noen oppdateringer, men uten å faktisk innstallere dem.

 

Om du avinstallerer eller skrur av bakgrunnstjenesten som gjør dette går FF tilbake til å sjekke etter oppdateringer på "gamlemåten".

 

https://support.mozilla.org/en-US/kb/what-mozilla-maintenance-service

Lenke til kommentar

 

I noen tilfeller vil jeg ikke oppdatere pga. bugs med nyeste versjon, og vil heller bare sjekke om det er kommet noen ytterligere patcher...og da bare trykker jeg på "check for updates" av vane uten egentlig å tenke meg om hva som da skjer. :hrm:

Er det vanlig at Firefox tryner på grunn av bugs? Jeg oppdaterer alltid uten å sjekke, og det har aldri noen gang skjedd noe galt.

Lenke til kommentar

Er det vanlig at Firefox tryner på grunn av bugs? Jeg oppdaterer alltid uten å sjekke, og det har aldri noen gang skjedd noe galt.

 

Vanligvis ikke - jeg har ikke funnet ut eksakt hva det er, men jeg tror det er noe med Outlook.com (det som var Hotmail), og noen scripts som skapte en konflikt av noe slag med mine addons og versjon av Ff.

Jeg prøvde å kjøre Ff i safe mode uten noen addons aktivert, men problemet var der fortsatt.

 

Nå har ikke Ff krashet på en god stund (jeg bruker nå Ff v.24 og de samme addons som tidligere), så det kan godt hende alt er i orden nå. Men da det holdt på som verst, så måtte jeg bare gå tilbake til Ff v.18...alt etter det, inkl. v.24, krashet random når jeg hadde Outlook.com oppe.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

På tide svakhetene kommer frem i lyset. Hvorfor ikke bruke noe som virker? Chrome, Explorer, Maxthon etc.

Wow. Trolling anno 2003 begynner vel å bli litt kjedelig?

 

Anyways, Firefox er definitivt det som fungerer best for meg. Har forsøkt Chrome, men den bruker faktisk mer minne enn Firefox og har flere minnelekkasjer, etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...