Gå til innhold

EA kutter samarbeidet med Battlefield-miljøer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er ekstremt leit valg fra EA/Dice. Med strenge "regler" osv så vil man ende opp med en svakt community. Se hvordan det er liv i BF2 ennå. BF3 dør vel helt ut uka etter BF4 har kommet ut og havnet i glemte spill boka.

 

Ingen mod muligheter og lite valg av server leie. Synd.

 

Men for all del et kjempe gjennomført spill (BF4). Men veldig synd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nesten så jeg vurderer å avbestille BF4... Slike oppførsel mot et miljø som støtter opp om og skaper blest rundt et produkt er ikke akseptabel! jeg trodde EA var på bedringens vei, men med de idiotiske valgene de har gjort med FIFA og nå Battlefield vitner om liten forståelse for hva spillere er ute etter -_-'

 

For å være ærlig: jeg håper det straffer seg for EA.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dett Se hvordan det er liv i BF2 ennå. BF3 dør vel helt ut uka etter BF4 har kommet ut og havnet i glemte spill boka.

 

 

 

 

 

Det er sant nok at det er liv i BF2 enda, men de fleste serverne har rimelig tilbakestående regler så er nesten ikke vits lenger å besøke servere, servere som driftes av tyskere, stay FAR away.

 

Men etter at dice begynte med BC2, som er bedre enn BF3, når de begynte å gi ut en eksklusiv PC tittel til konsoll, den dagen skjønte alle at her går det nedover og de driter så jævlig inni helvette i den kompetitve scene, hva er det som holder liv i ett spill?

Jo nettopp den kompetitve scene og det fins ikke i BF3, i BF3 så vinner den som camper hardest på de 2-3 først flaggene, oi for en flott match du.

Nei, de skulle slutta å lage BF spill etter at de ga ut BF2, BF1942 og BF2, det var gylne tider det, var jo ikke dårlige de som kom i mellom de to spillene heller, men så har du EA som skal tjene mest mulig penger også som presser på.

 

Jeg har så lite lyst til å i det hele tatt kjøpe BF4, alt skal være så moderne og fint og flott, det eneste man ender opp med er ett ned dumma spill der du aldri trenger noen som helst som ligner på IQ ingame, ja please, gi oss mer lock-on våpen så noobsene kan spille også, yay.

Men noe annet er vel ikke å forvente at spill blir noobifisert, er vel det man tjener penger på, entusiastene som faktisk holder liv i spillene, nei de driter vi blankt i.

 

O-M-G

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Bra gjort av EA å kansellere C&C, legge ned Victory Studios, forhandle frem evig MS-eksklusivitet for Titanfall (bak utviklernes rygg) og nå kutte samarbeidet med Battlefield-miljøene.

 

På bare to dager...

Og det oppå alt det andre :wee: .

Er ikke overraska over at EA tok denne avgjørelsen. Alle avgjørelser bærer preg av å finne en konklusjon om hva folk liker og ikke liker, så fjerne de tingene som ikke passer inn i ideologien.

Lenke til kommentar

Om det blir færre hackere osv av dette, så er jeg helt for det.

 

 

Det blir ikke det, det blir heller motsatt og det fins lite hackere i forhold til rene folk uansett.

Og verken punkbuster, som ikke banner, bare kicker og vac er jo så langt unna up to date at de kunne like greit gitt blaffen i å bruke noe anti cheat verktøy.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Om det blir færre hackere osv av dette, så er jeg helt for det.

 

Blir MYE værre...

Det eneste som har holdt norske servere noenlunde spillbare på dette punktet sammenlignet med mye av det man ser på utenlandske servere, er at norske communities har stilt med med mye admins som har brukt MASSEVIS av tid på å ta demoer, analysere og eventuelt banne juksemakere.

Det er også disse admins som har kastet ut shitkids som kun er på server for å lage kvalm og ødelegge spillopplevelsen for andre.

 

Norske communities, som Battlefield.no, Hellfragger.no og Battle.no er også de som har drevet tilbudet til klanene i norge, i både BF-serien og CS-serien. Det hadde strengt tatt ikke eksistert noe tilbud til disse, før Gamers Paradise kom på banen for noen år siden. 1000-vis av timer er lagt ned, gratis, til stor verdi for utgiverne av disse spillene.

 

Situasjonen blir nå:

- Null kontroll på cheatere

- Null kontroll på dårlig oppførsel

- "Anonyme" serverpark med tilfeldige spillere

- Svært dårlig gromiljø for nye klaner

- Ingen som engasjerer seg i esport-tilbud.

 

Kommer ALDRI til å kjøpe et EA-spill igjen, om de ikke går drastisk tilbake på dette idiotiske tullet.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

"battlefield.no" sier seg selv at de burde ha muligheten for å hoste.

 

må ærlig si jeg er nesten litt lei av spillet allerede, alt føles så enormt ubalansert og ustabilt at jeg blir nesten sinna hver gang jeg blir drept, skal ikke spill være moro? bf3 gjorde jobben bra nok for meg at jeg la inn godt over 600 timer, har allerede blitt lei bf4 etter knappe 10 timer.

 

bf4 betaen var mye bedre enn final også med balanse og reaksjons muligheter.

Lenke til kommentar

Litt rar artikkel. Er jo ikke som at EA nekter folk å leie server. Vi var en liten gjeng som leide 3 servere i bf3.

Burde jo ikke være noe problem for et stor community som battlefield.no og få på plass en 5-10 servere og administrere disse.

 

Er jo bare at EA har begrenset hvem som får være host, og derfor har ymse sider, som battle.no og battlefield mistet sine sponsede gratis servere.

Ja det suger for dem, og det suger for de som har spilt på dem til vanlig. Men for oss andre, har det heller lite å si.

 

Kanskje battlefield.no må gå inn samarbeid med fragnet, og prøve å få til en bra sponsoravtale med dem, mot f.eks reklame på hjemmesiden og forum m.m.?

 

Missforstå meg rett, jeg sier ikke at det de har gjort er en bra ting. Men det høres ut på enkelte som at EA har gått inn for å ta livet av alt av BF community rundt omkring i verden.

Lenke til kommentar

 

 

Dett Se hvordan det er liv i BF2 ennå. BF3 dør vel helt ut uka etter BF4 har kommet ut og havnet i glemte spill boka.

 

 

 

Jeg har så lite lyst til å i det hele tatt kjøpe BF4, alt skal være så moderne og fint og flott, det eneste man ender opp med er ett ned dumma spill der du aldri trenger noen som helst som ligner på IQ ingame, ja please, gi oss mer lock-on våpen så noobsene kan spille også, yay.

Men noe annet er vel ikke å forvente at spill blir noobifisert, er vel det man tjener penger på, entusiastene som faktisk holder liv i spillene, nei de driter vi blankt i.

 

O-M-G

Huff, jeg skjønner heller ikke hva DICE tenkte når dei valgte å innføre stingers med lock-on. Det er jo mye bedre at infanteriet på bakken ikke har sjans til å forsvare seg mot jetfly.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når man har potensielt 32 stykker som kan løpe med hvert sitt lock-on våpen så sier det seg selv at det er helt retarded.

Det fungerte utmerket i f.eks BF2 med stasjonære stingere og 1 mobil AA, men i BF2 så fungerte jo flyene som fly og heli og tv guided som de skulle så fly var liksom ikke en sånn plage, det folk også glemmer er at hvis det er en god pilot som flyr så hjelper det ekstremt lite med folk med stingers.

Dessuten så vil alltid luft dominere bakke så lenge det er noen gode i lufta og man vill bli rævpult på bakken om det er 1-2 gode oppe i lufta, slik er BF enten du vil det eller ei.

Hvis de i lufta ikke veit forskjell på frem og bak på ett fly så er en BF runde rimelig lett match for det motsatte laget.

 

Jeg bare misliker så sterkt alt som locker og piper i uendeligheten.

 

Men om de hadde fjerna den oransje trekanten på hode til folk, så hadde det vært så og si umulig å se folk på bakken å ta de med mg, eller ikke innført den i det hele tatt.

Endret av meg0709
  • Liker 1
Lenke til kommentar

haha, ikke uventet at DICE ikke forstår hva eSport er eller hvordan man kan lage et eSport-spill, og heller ille uventet at EA vil maksimere inntekt ved å fjerne community features, typisk EA.

 

Nei, tror nok ikke BF-serien kommer i nærheten av eSport eller i det hele tatt competitive balance de nærmeste års, ikke før de bytter publisher og developer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...