Gå til innhold

Nå kan du se alle som sporer deg på Internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke dette noe samme som Collusion for Chrome?

 

Som MiSP nevner, ironisk nok sperrer hw.no når jeg bruker Collusion for å slå av tracking på meg.. Adblock er da også disablet..

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/collusion-for-chrome/ganlifbpkcplnldliibcbegplfmcfigp

 

Ehh, jeg bruker adblock på hw.no hvertfall. Og det, uten problemer.

 

Men, eneste grunnen til at jeg klarer å rettferdiggjøre adblock på hw.no er fordi jeg er "Ekstra"-medlem. Så mye interessant og givende kunnskaper jeg har tilegnet meg gjennom TEK-nettverket og forumene ville jeg aldri kunne tatt imot helt gratis uten å få dårlig samvittighet. Så det å bruke adblock på hw.no er bare smakløst av brukere. Ser helst at HW's ansatte skal unngå å holde seg til suppe og nudler bare fordi folk ønsker noen små logoer her og der fra andre selskaper bort :)

 

Ellers interessant artikkel :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg bruker ad-block, men ikke på hw.no. Dette har fungert tidligere, men nå kan jeg plutselig ikke lese gratisartiklene lenger (får melding om at jeg må disable adblock, men det er som sagt gjort)

 

Noen som vet hva det kommer av?

 

Det er fordi at Tek nettverket vil at du enten skal se på reklamen som følger med, eller blir Ekstra medlem. Uansett hva du velger så tjener de vel penger.

Lenke til kommentar

 

Jeg bruker ad-block, men ikke på hw.no. Dette har fungert tidligere, men nå kan jeg plutselig ikke lese gratisartiklene lenger (får melding om at jeg må disable adblock, men det er som sagt gjort)

 

Noen som vet hva det kommer av?

 

Det er fordi at Tek nettverket vil at du enten skal se på reklamen som følger med, eller blir Ekstra medlem. Uansett hva du velger så tjener de vel penger.

Ja, det er jo få ting som er gratis lengre, men ser ikke problemet med å betale noen usle kroner for å støtte en side man ser på flere ganger daglig(ihvertfall jeg gjør det) og kunne fjerne reklame.

Det du betaler er jo for pengene du ikke drar inn ved å se/klikke på reklamen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Er ikke dette noe samme som Collusion for Chrome?

 

Som MiSP nevner, ironisk nok sperrer hw.no når jeg bruker Collusion for å slå av tracking på meg.. Adblock er da også disablet..

 

https://chrome.google.com/webstore/detail/collusion-for-chrome/ganlifbpkcplnldliibcbegplfmcfigp

 

Ehh, jeg bruker adblock på hw.no hvertfall. Og det, uten problemer.

 

Men, eneste grunnen til at jeg klarer å rettferdiggjøre adblock på hw.no er fordi jeg er "Ekstra"-medlem. Så mye interessant og givende kunnskaper jeg har tilegnet meg gjennom TEK-nettverket og forumene ville jeg aldri kunne tatt imot helt gratis uten å få dårlig samvittighet. Så det å bruke adblock på hw.no er bare smakløst av brukere. Ser helst at HW's ansatte skal unngå å holde seg til suppe og nudler bare fordi folk ønsker noen små logoer her og der fra andre selskaper bort :)

 

Ellers interessant artikkel :)

Det har blitt annerledes for meg over de siste 10 årene. Jeg har funnet megselv ubevist stenge ute alle ads akkurat som om de ikke eksisterer ettersom at JEG vet hva jeg vil ha, så da syns jeg det blir bortkastet. Et kvalitetstap for meg som leser. Men så støtter jeg mediehuset tek uansett med Ekstra. Da øker kvaliteten dramatisk. Ingen bortkastet lasting heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har blitt annerledes for meg over de siste 10 årene. Jeg har funnet megselv ubevist stenge ute alle ads akkurat som om de ikke eksisterer ettersom at JEG vet hva jeg vil ha, så da syns jeg det blir bortkastet. Et kvalitetstap for meg som leser. Men så støtter jeg mediehuset tek uansett med Ekstra. Da øker kvaliteten dramatisk. Ingen bortkastet lasting heller.

 

Ja, samme her. Derfor jeg tillater meg å bruke Adblock, fordi jeg støtter tek som ekstra medlem.

Men skjønner hva du mener, annonser filtreres egentlig bare automatisk av hodet, men lettere å fokusere om det man målrettet ønsker å lese om dersom det ikke flasher og blinker overalt. Så jeg bruker adblock og støtter de sidene jeg bruker pga innholdet, enten ved paypal donasjon eller som feks ekstra medlem :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

Det er mye sporing i de tre "like-knappene" fra Facebook, Twitter, Google+, og sånt noe også. Egentlig, alt som er bakt inn på siden som ikke kommer direkte fra tek.no kan anses som sporing. De får iallfall signaler om hvilken side du er på, og kan gjøre mye rart med informasjonen.

Lenke til kommentar

Jeg bruker ad-block, men ikke på hw.no. Dette har fungert tidligere, men nå kan jeg plutselig ikke lese gratisartiklene lenger (får melding om at jeg må disable adblock, men det er som sagt gjort)

 

Noen som vet hva det kommer av?

 

Dersom du har skrudd av adblock på våre sider og annonsene dukker opp skal du selvsagt ikke få opp boksen om å skru av adblock. Kan du prøve en gang til? Hvilken nettleser bruker du?

Lenke til kommentar

 

Dersom du har skrudd av adblock på våre sider og annonsene dukker opp skal du selvsagt ikke få opp boksen om å skru av adblock. Kan du prøve en gang til? Hvilken nettleser bruker du?

 

Hei,

 

Jeg fant ut av det...

 

I tillegg til adblock bruker jeg en extension som heter Disconnect: https://disconnect.me/

Ting løsnet når jeg whitelistet hw.no i denne... Men disconnect er så vidt jeg vet en ren anti-tracker, så jeg synes det er rart at denne skal være forbudt på hw.no? Eller er det en glipp fra deres side? (har hatt denne installert lenge, og det er først nå den utgjør et problem på hw)

 

(Jeg synes det er i orden at jeg må se litt reklame, men har litt større problemer med at jeg ikke kan blokkere tracking)

 

Jeg bruker forresten firefox.

Endret av CharlesBronson
Lenke til kommentar

Jeg bruker en del slike privacy addons også, og de tar knekken på det meste av reklame, uten at jeg egenlig er imot reklamen.

Men, spørsmålet jeg stiller meg er om man kan stole på alle disse tjenestene? Feks Disconnect Search router jo alle mine search gjennom sine egne servere og så til google. Hva hindrer dem i å snoke i søket mitt?

Lenke til kommentar

Ja, det er jo få ting som er gratis lengre, men ser ikke problemet med å betale noen usle kroner for å støtte en side man ser på flere ganger daglig(ihvertfall jeg gjør det) og kunne fjerne reklame.

Det du betaler er jo for pengene du ikke drar inn ved å se/klikke på reklamen.

Har vært ekstra medlem selv, men er ikke nødt til å lese saker som jeg må betale for, når jeg kan lese andre steder gratis.

 

Skal vurdere det senere :)

Lenke til kommentar

Det er mye sporing i de tre "like-knappene" fra Facebook, Twitter, Google+, og sånt noe også. Egentlig, alt som er bakt inn på siden som ikke kommer direkte fra tek.no kan anses som sporing.

 

Godt tips! Vi har lagt til en innstilling i profilen til Ekstra-medlemmer nå som begrenser sporingen. Valget heter "Skru av Facebook, Twitter og Google+". Verdt å teste ut :-)

Lenke til kommentar

Godt tips! Vi har lagt til en innstilling i profilen til Ekstra-medlemmer nå som begrenser sporingen. Valget heter "Skru av Facebook, Twitter og Google+". Verdt å teste ut :-)

Dette burde innføres for vanlige brukere også. Flere of flere i målgruppen deres blir mer bevist på "sporing", og ønsker ikke å bli sporet. Jeg for min del driter i reklamen som vises, men godtar ikke at 10000 forskjellig addnettverks skal sammle informasjon om hvilke sider jeg besøker.

 

Jeg har hatt god nytte av et par Komplett.no reklamer, og vet også at dere får betalt for å henvise brukere til Komplett.no fra Prisguiden (hvorfor skulle det ellers være en tracker bare på vidrelinking fra til komplett.no), men det er uakteullt å skru av Ghostery og de andre privacy addonsa. Det må da være en måte å gjøre dette på som ikke invaderer mitt privatliv?

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...