Gå til innhold

FBI har funnet Silk Road-eierens Bitcoin-formue


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så i teorien fremover kan vi regne med og se at FBI sitter på rundt 50% av verdiene i omløp? For det blir vel aldri lagt større beløper i omløp? (Tenker da på at bitcoins blir brukt til litt shady buisiness).

Det kommer flere bitcoins i omløp hele tiden. Sånn ca. hvert 8. minutt.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Om det er noen måte å tjene "greie" penger for en person med èn pc? Jeg prøvde Bitcoin ut i en uke, men hadde da tjent 0,4 dollar..

 

Markedet for minere er blitt tatt over av ASIC. Det er en stund siden det lønnet seg å drive med bitcoin mining uten en vesentlig investering. Jeg tror det fortsatt faktisk vil lønne seg i det lange løp, men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar

 

 

Om det er noen måte å tjene "greie" penger for en person med èn pc? Jeg prøvde Bitcoin ut i en uke, men hadde da tjent 0,4 dollar..

 

Strengt tatt tjente du vel ikke 0,4 dollar heller, hvis du regner med strømutgifter ;)

Jepp. De eneste som vel tjener på bitcoin laging er vel strømselskapene

Og de som startet tidlig. Jeg hadde PC'en min stående å mine i noen måneder, og tjente meg opp over 10 bitcoins. Verdien var veldig lav akkurat da, men nå er jeg jaggu glad for at jeg satt på gjerdet.... Har kjøpt meg datadeler for 7500kr nå, og trenger bare å betale MVA for disse når delene kommer i posten. Men nå er det ikke verdt strømutgiftene lengre å drive med mining, da vanskelighetsgraden er så ufattelig høy nå og dermed er utbetalingen meget lav.

Lenke til kommentar

 

 

 

Om det er noen måte å tjene "greie" penger for en person med èn pc? Jeg prøvde Bitcoin ut i en uke, men hadde da tjent 0,4 dollar..

 

Strengt tatt tjente du vel ikke 0,4 dollar heller, hvis du regner med strømutgifter ;)

Jepp. De eneste som vel tjener på bitcoin laging er vel strømselskapene

Og de som startet tidlig. Jeg hadde PC'en min stående å mine i noen måneder, og tjente meg opp over 10 bitcoins. Verdien var veldig lav akkurat da, men nå er jeg jaggu glad for at jeg satt på gjerdet.... Har kjøpt meg datadeler for 7500kr nå, og trenger bare å betale MVA for disse når delene kommer i posten. Men nå er det ikke verdt strømutgiftene lengre å drive med mining, da vanskelighetsgraden er så ufattelig høy nå og dermed er utbetalingen meget lav.

Ingen tvil om at det var lønnsomt å hoppe på tidlig. Har jo for eksempel nordmannen som nettopp kjøpte seg bolig for de bitcoinsene han for lenge siden betalte 150 kr for. http://www.nrk.no/okonomi/kjopte-bolig-for-internettpenger-1.11314773

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om det er noen måte å tjene "greie" penger for en person med èn pc? Jeg prøvde Bitcoin ut i en uke, men hadde da tjent 0,4 dollar..

 

nei di dagene er forbi, i dag må du ha datasenter for å bitmine.. veldig liten vits nå å prøve selv.

Om du har en ASIC enhet er det fullt mulig å bitmine og fortsatt tjene gode penger. Problemet er at Butterfly Labs sliter med å levere nok produkter i markedet. I tillegg vil difficulty'en øke jo mer regnekraft som eksisterer i nettet så denne vil nok øke betraktelig når ASIC blir "allemanns eie"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Om du har en ASIC enhet er det fullt mulig å bitmine og fortsatt tjene gode penger. Problemet er at Butterfly Labs sliter med å levere nok produkter i markedet. I tillegg vil difficulty'en øke jo mer regnekraft som eksisterer i nettet så denne vil nok øke betraktelig når ASIC blir "allemanns eie"

Ironisk så svarte du akkurat det samme som meg... Difficulty'en vil øke jo mer regnekraft som eksiterer på nette... det var jo akkurat det jeg sa.... og mente...... såklart man kan fortsette med å bitmine, men det er nå på grensen om man tjener inn utstyret man har kjøpt for å gjøre dette..

 

Eneste grunn i dag jeg ser i å prøve å bitmine er kun for å see hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...