Gå til innhold

Nå begynner Google med digre annonser på forsiden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ikke snakk om digre annonser på forsiden, som overskriften vil ha det til, men et banner relatert til ditt søkeresultat. Ikke at jeg liker annonser, men et banner relatert til mitt søk er langt i fra det verste jeg har hørt.

Litt kjedelig at søkeresultatene blir dyttet milevis nedover skjermen, men søker jeg etter Southwest Airlines, er det kanskje til den nettsiden jeg vil, og det er jo en ØRLITEN sjanse at banneret blir klikk-bar så jeg kan bare klikke på den og komme inn på nettsiden jeg vil. Da slipper jeg å bla milevis nedover skjermen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Regner med det kommer en hel haug med Google fanbois i denne tråden for å forsvare den nye praksisen...

 

Når skal dere erkjenne at Google er som ALLE andre selskap? De er ute etter å tjene penger. FERDIG ARBEID!

 

Vel, strengt tatt så er det da et eksperiment og forskjell på et eksperiment på hva de tester på enkelt-grupper og public release.

Men ja, selvsagt er de ute etter å tjene penger som alle andre selskaper.

Lenke til kommentar

Vel. Det kunne ha vært verre. Google kunne ha faktisk tatt betalt for å søke. Og det vil vel ingen av oss folket her gjøre.

 

Det står i dag en fyr med notatblokk ved siden av PCen og noterer hva jeg søker på. Glemmer jeg å logge ut fra Google eller Youtube så begynner han også å skrive ned alle sidene jeg er innom. Skal jeg liksom begynne å betale han for det? Jeg inviterte han ikke inn i huset mitt, han bare fulgte med på lasset når Google folkene kom med tilbud om gratis epost og annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det noen skom skal gå stille i dørene her er det Tek/Hw.no.

:)

Slo av filteret akkurat nå og straks hylte skjermkortet om nåde pga særdeles lite diskrete flash-annonser.

Men dette er nok en bra måte for å få betalte brukere, eller alternativt:

Sørge for at hw.no er fjernet - for alltid - fra favoritter.

:)

Lenke til kommentar

This article is about the search engine. For the children's game, see Duck, duck, goose.

 

Og hva er den YouTube driten som spør meg om hvilken konto jeg vil bruke hver eneste gang jeg åpner skiten?

 

Og reklame på YouTube irriterer meg grenseløst.

 

Reklame og overvåknings samfunn? Hvor kan jeg melde meg ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...