Gå til innhold

Microsoft har doblet salget av Surface


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Surface solgte elendig tidligere. Er dobbelt så mye som elendig, nok til å kalle det bra? Hvorfor skjuler de antall enheter?

 

Hvorfor oppgir de Microsofts totale omsetning og overskudd i perioden i stedet for omsetningstall og overskudd/underskudd for Surface-salget? Kan det ha noe å gjøre med prisreduksjonene? De har jo tapt så det synger av de første enhetene de solgte og nå får de ennå mindre per enhet.

 

Teknofil sin gjengivelse av rapporten bærer preg av at grisen er kraftig sminket.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet har vel Microsoft gitt de bort til skampris til nærmest alle utdanningetater verden over, så jeg tviler på dette har mye å gjøre med at produktet selger bedre i butikkene.

 

Anyways, jo flere som har et Surface produkt, jo større sannsynlighet for at de vil selge mer av Surface 2 - og det er positivt på mange måter, spesielt på utvalg av apper fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Surface solgte elendig tidligere. Er dobbelt så mye som elendig, nok til å kalle det bra? Hvorfor skjuler de antall enheter?

 

Hvorfor oppgir de Microsofts totale omsetning og overskudd i perioden i stedet for omsetningstall og overskudd/underskudd for Surface-salget? Kan det ha noe å gjøre med prisreduksjonene? De har jo tapt så det synger av de første enhetene de solgte og nå får de ennå mindre per enhet.

 

Teknofil sin gjengivelse av rapporten bærer preg av at grisen er kraftig sminket.

Voldsomt så negativ. Oppgir Apple hvor mange iphone de selger av ulike typer (utenom førstehelgssalg)? MS solgte surface produkter for 400 millioner dollar forrige kvartal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor oppgir de Microsofts totale omsetning og overskudd i perioden i stedet for omsetningstall og overskudd/underskudd for Surface-salget? Kan det ha noe å gjøre med prisreduksjonene?

 

En tynn kilde alene rettferdiggjør ikke kritikk mot Microsofts [delvis lovpålagte] publisering av info. Tallene er tilgjengelige. Hvis jeg husker rett fra før i dag er det solgt Surface for $400 mill, mot forventet $200 mill i forrige kvartal. Avskrivingen var derimot på $900 mill, som sier mye om hvor tøft det var for dem å komme igang. Høye kostnader i starten av produksjonsfasen må man jo regne med men denne verdiavskrivningen var nok langt høyere enn forventet. De $900 mill gjenspeiler vel differansen mellom hvor lett/vanskelig de forventet å komme inn på markedet, mot hvor lett/vanskelig det egentlig var å komme inn på markedet, mer enn hvor lønnsomt dette er for MS på sikt.

 

Så også ut til at Surface-salget var ca. 2,2%(?) av Microsofts totale omsetning, i såfall må jo dette sies å være greit med tanke på at det er opp fra 0%. Men det koster nok langt mer enn det smaker i mange kvartal framover.

Lenke til kommentar

Surface RT er for dyrt i forhold til hva du får for den prisen. Hadde Surface Pro kostet det Surface RT koster, hadde den solgt i bøtter og spann.

 

Surface Pro mener jeg derimot ikke er for dyrt i forhold til hva du får. Du får jo nesten en hel kilo! Fan, den er tung. Min Surface Pro har forvist en Galaxy Tab 10.1 til å være veggkalender, men de få ekstra grammene pluss den vesentlig mindre skriften utgjør en stor forskjell... Jeg blir mye raskere sliten av å holde den, og flipper ut støtten, skyver den tilbake på plass, bytter hånd, bytter hånd igjen når den på mystisk vis er tilbake i rett-hånda, setter mer mer opp, legger meg mer ned, osv for å motarbeide det... Og likevel, eller kanskje nettopp fordi jeg gjør disse tiltakene, blir det kortere leseøkter enn tidligere. Jeg godtar dette, fordi Surface Pro ikke er et lesebrett. Ikke et nettbrett.

 

Surface Pro er en PC, ikke en tablet. Og det er fordelen og bakdelen med den. Surface RT er bare en tablet. Og der er konkurransen langt mer skjerpet, og "økosystemet" ikke spesielt modent. RT er i utfordrerposisjon, og da må de ha aggressiv prising. Det har ikke RT hatt. Jeg har sett Windows 8-brett til samme pris som RT.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Surface solgte elendig tidligere. Er dobbelt så mye som elendig, nok til å kalle det bra? Hvorfor skjuler de antall enheter?

 

Hvorfor oppgir de Microsofts totale omsetning og overskudd i perioden i stedet for omsetningstall og overskudd/underskudd for Surface-salget? Kan det ha noe å gjøre med prisreduksjonene? De har jo tapt så det synger av de første enhetene de solgte og nå får de ennå mindre per enhet.

 

Teknofil sin gjengivelse av rapporten bærer preg av at grisen er kraftig sminket.

 

Butthurt much?

 

Her blir det glatt kjøp av Surface 2.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...