Gå til innhold

USA kan ha overvåket Angela Merkel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det grovere tilfeller av spionasje etter 2. verdenskrig enn å overvåke samtalene til en statsminister?

 

Jeg synes det bør reageres langt hardere og fra langt flere. Her er det ikke bare viktige statspersoner og bedriftsledere som er spionert på, men millioner av landenes innbyggere, om ikke over milliarden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ja, har ikke Frankrike og vist en del misnøye i det siste? Det er jo ikke akkurat småland, Tyskland og Frankrike, med tanke å resten av Europa.

 

De kalte den amerikanske ambassadøren inn på teppet etter at det kom frem at NSA hadde lyttet inn på 70 millioner telefonsamtaler i Frankrike.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med at amerikanerene tok å betalte utenlands gjelda si før dem begynner å snile rundt i andre lands affærer. Men er vel kanskje ikke bare pga anti terror osv men økonomiske aspekter inne i bildet? Om dem kan få tak i informasjon som kan brukes til å få sletta noen milliarder dollars i utenlands gjeld, er vel god nok unnskyldning for NSA og andre "organer" i USA?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ufattelig sært og urovekkende gjort av USA. Arroganse er den eneste forklaringen jeg kan komme med. Godt er det dog at Tyskland og de andre landene faktisk konfronterer Obama med det. Tviler på at et nordisk land hadde vært like konfronterende i samme situasjon, vi har nok litt å lære der.

Endret av Yelsent
Lenke til kommentar

Om ikke annet har jeg i det mniste tro på, eller et håp om, at om noen kan endre "vårt" syn på det USA driver med i dette tilfellet, og kanskje også gjøre noe med det, er det Merkel.

 

Er fullstendig klar over at det er rimelig blåøyd, men kan ikke fri meg fra tanken om at noe slikt som dette endelig vil få menigmanns øyne opp for hvor hårreisende overvåkingsmarerittet har blitt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

USA stoler tydeligvis ikke på sine nærmeste allierte en gang.

Har paranoiaen tatt heilt overhånd ?

 

Det er ett ordtak som går: "Men hvis du ikke har noe å skjule, så har du heller ingenting å være redd for". Denne frasen fungerer på veldig mange, av en eller annen merkelig grunn. Så Obama kan vel prøve å bortforklare seg med den...

Hvordan hadde amerikanerne reagert dersom det var høytstående politikere fra USA hadde blitt overvåket av andre nasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kom igjen, Tyskland, rævkjør USA! :D

 

På tide at flere land gjør som Tyskland og Frankrike og reagerer mot USA, forhåpentligvis på strengere måter.

You don't say so. Helt fantastisk å se at det blir en sterk reaksjon, da det bare har vært ikke-vestlige land som har gjort det til nå.
Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...