Gå til innhold

Ny Star Citizen-trailer viser en imponerende spillmotor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvordan gameplay hadde vært, hvis de hadde fulgt "ingen lyd i vakuum"-prinsippet?

Lyden kommer selvfølgelig fra sensorer inne i skipet. God kontrolldesign for krigsfartøyer innebærer at man bruker alle sanser for å formidle informasjon. Dermed vill det være naturlig at man også bruker lydsignaler inne i cockpit. Lydsignaler da i forma av lett gjennkjennelige fenomener som lar de gindentifisere hva som skjer. Altså lyd av objektet slik man ville opplevd det på jorden.

 

Og nei, jeg kødder faktisk ikke :) Jobber som designer, og det å implementere fake lyd for å holde øye med og oppdage andre skip og raketter feks hadde vært helt innafor det som betegnes som god design av kontrollsystmer for både skip og fly.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på hvordan gameplay hadde vært, hvis de hadde fulgt "ingen lyd i vakuum"-prinsippet?

Lyden kommer selvfølgelig fra sensorer inne i skipet. God kontrolldesign for krigsfartøyer innebærer at man bruker alle sanser for å formidle informasjon. Dermed vill det være naturlig at man også bruker lydsignaler inne i cockpit. Lydsignaler da i forma av lett gjennkjennelige fenomener som lar de gindentifisere hva som skjer. Altså lyd av objektet slik man ville opplevd det på jorden.

 

Og nei, jeg kødder faktisk ikke :) Jobber som designer, og det å implementere fake lyd for å holde øye med og oppdage andre skip og raketter feks hadde vært helt innafor det som betegnes som god design av kontrollsystmer for både skip og fly.

Tviler på at det er derfor vi hører lydene i spillet. Er nok heller at de velger å gjøre det litt morsommere enn å bare høre f.eks dine egne jetmotorer / vibrasjons lyd fra kanonene inne i cockpit.

Lenke til kommentar

Tviler på at det er derfor vi hører lydene i spillet. Er nok heller at de velger å gjøre det litt morsommere enn å bare høre f.eks dine egne jetmotorer / vibrasjons lyd fra kanonene inne i cockpit.

Ja, det er jeg enig i, men det er faktisk mulig å gi det en logisk forklaring ;) Om jeg skulle designet ett romskip, hadde man definitivt hadd denne typen varsling for tilsvarende hendelser.

Lenke til kommentar

Eneste jeg har å påpeke er at alt skinner og ser for vakkert ut. Alle skipene ser jo blankpolerte ut og ikke herdet.

Hadde heller håpa på et mer realistic og slitent krigs-look på skip og bygninger. Men men, vi får vente og sjå

 

Helt enig med deg. Ivertfall i starten så er faktisk et litt rustent og bulkete skip godt tatt imot :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...