Gå til innhold

Ny Star Citizen-trailer viser en imponerende spillmotor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvordan gameplay hadde vært, hvis de hadde fulgt "ingen lyd i vakuum"-prinsippet?

Lyden kommer selvfølgelig fra sensorer inne i skipet. God kontrolldesign for krigsfartøyer innebærer at man bruker alle sanser for å formidle informasjon. Dermed vill det være naturlig at man også bruker lydsignaler inne i cockpit. Lydsignaler da i forma av lett gjennkjennelige fenomener som lar de gindentifisere hva som skjer. Altså lyd av objektet slik man ville opplevd det på jorden.

 

Og nei, jeg kødder faktisk ikke :) Jobber som designer, og det å implementere fake lyd for å holde øye med og oppdage andre skip og raketter feks hadde vært helt innafor det som betegnes som god design av kontrollsystmer for både skip og fly.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lurer på hvordan gameplay hadde vært, hvis de hadde fulgt "ingen lyd i vakuum"-prinsippet?

Lyden kommer selvfølgelig fra sensorer inne i skipet. God kontrolldesign for krigsfartøyer innebærer at man bruker alle sanser for å formidle informasjon. Dermed vill det være naturlig at man også bruker lydsignaler inne i cockpit. Lydsignaler da i forma av lett gjennkjennelige fenomener som lar de gindentifisere hva som skjer. Altså lyd av objektet slik man ville opplevd det på jorden.

 

Og nei, jeg kødder faktisk ikke :) Jobber som designer, og det å implementere fake lyd for å holde øye med og oppdage andre skip og raketter feks hadde vært helt innafor det som betegnes som god design av kontrollsystmer for både skip og fly.

Tviler på at det er derfor vi hører lydene i spillet. Er nok heller at de velger å gjøre det litt morsommere enn å bare høre f.eks dine egne jetmotorer / vibrasjons lyd fra kanonene inne i cockpit.

Lenke til kommentar