Gå til innhold

Bitter 64-åring saksøker spillselskap etter uhell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer jo ikke frem hvorvidt de kunne bekrefte at hun faktisk hadde hatt dette sverdet, eller om hun bare fabrikerte hele historien.. Synes uansett det går for langt, både idet virtuelle gjenstander kan generere slik verdi, og når man isolert sett går til de skritt å saksøke utvikler for noe sånt som dette.

Lenke til kommentar

Jeg kræsjet tilfeldigvis bilen min ved et uhell i forrige uke. Den hadde en verdi på ca. 170.000 kr. Saken var at jeg forsøkte å skli litt ekstra med bilen i en sving, og så endte jeg opp i autovernet. Hadde jeg visst at dette kunne skje hadde jeg selvfølgelig ikke gjort det med denne bilen. Kan jeg saksøke Volvo og få en tilsvarende bil, pluss litt for tort og svie?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan er dette lattelig? Spiller Battlefield med en 60 åring flere ganger i uken...

Eg trur han meinte søksmålet var latterleg.

 

At eldre speler er berre flott. Dei fekk kanskje sansen for spel på eit tidleg stadie (80-åra), eller har interesse for PC og fann speling på den måten.

 

Andelen 30+ år som speler vil nok berre stige. Dei som spelte Nintendo, som unge på 80-talet, er i dag 30+ og mange lar ikkje alderen vere noko hindring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I LotRO kan man låse ting i inventoriet, så man ikke selger det med en feiltagelse. Om man likevel klarer å gjøre det har man Buy Back. Likevel klagde folk hver jævla dag over at de klarte å selge noe med en feiltagelse og logge ut, så de ikke kunne kjøpe det tilbake. Moralen er at folk klarer bestandig å rote det til for seg selv, om de er tolv eller sytti.

 

Så noen interessante fakta (fra USA, riktignok, men er nok rimelig likt her i Norge):

 

- Damer på 18 år eller eldre er en betydelig større andel gamere enn gutter på 17 og yngre.

- ca 53% av alle gamere er menn. 47% er damer.

- av de som kjøper spill er ca 54% menn og 46% damer.

- 32% av gamerne er under 18, 32% er mellom 18 og 35, og 36% er over 35.

 

Konklusjon: Alder og kjønn har ingenting å si.

 

http://www.middleeasy.com/gaming/item/11605-the-average-age-of-a-gamer-is-30-and-other-interesting-gaming-facts-that-were-just-discovered

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en grunn til å holde seg unna spill med penger blandet inn i spillet. Det burde kanskje vært forbud mot den type taksering. Jeg er mer tilhenger av engangsbetaling (kjøp) og betaling per tid (leie).

Meg bekjent er det ikke penger blandet inn i spillet i Lineage 2, annet enn med det faktum at det finnes et svart marked (på samme måte som med det fleste andre populære online-baserte spill).

 

Artikkelen legger mye vekt på gjenstandens verdi, men poenget her er vel strengt tatt at NCsoft ikke vil gjenopprette den. Uten å ha sjekket det ut vil jeg anta at hun ikke var ute etter å få verdien utbetalt av selskapet, noe som ville vært mer enn absurd

Endret av KAS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så latterlig, og hvordan har en 64 åring interesse for online spill til å begynne med?

 

Vel, hun er gammel ja. Det betyr at hun antagelig har endel fritid. Hva kommer du til å gjøre når du blir så gammel? Ingenting? Bingo på eldresenteret?

 

Jeg kommer til å dope ræva ta meg og spille voldsspill for full pupp til pleierne på eldresenteret tilter i vinkel :) Gleder meg til å bli gamlis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I LotRO kan man låse ting i inventoriet, så man ikke selger det med en feiltagelse. Om man likevel klarer å gjøre det har man Buy Back. Likevel klagde folk hver jævla dag over at de klarte å selge noe med en feiltagelse og logge ut, så de ikke kunne kjøpe det tilbake. Moralen er at folk klarer bestandig å rote det til for seg selv, om de er tolv eller sytti.

 

Så noen interessante fakta (fra USA, riktignok, men er nok rimelig likt her i Norge):

 

- Damer på 18 år eller eldre er en betydelig større andel gamere enn gutter på 17 og yngre.

- ca 53% av alle gamere er menn. 47% er damer.

- av de som kjøper spill er ca 54% menn og 46% damer.

- 32% av gamerne er under 18, 32% er mellom 18 og 35, og 36% er over 35.

 

Konklusjon: Alder og kjønn har ingenting å si.

 

http://www.middleeasy.com/gaming/item/11605-the-average-age-of-a-gamer-is-30-and-other-interesting-gaming-facts-that-were-just-discovered

 

Her er da folk som spiller sudoku på mobilen kategorisert som "gamere".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forstår ikke helt. Går det an å få utlevert sverdet i den virkelige verden (bytte inn det virtuelle) ? Eller går det an å selge det til noen for den høye summen - virtuellt overført?

 

 

 

verdifullt sverd – med en angivelig verdi på 28 000 dollar (166 000 kroner) i virkelighetens verden
Endret av G
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...