Gå til innhold

Anmeldelse: Pokémon X/Y


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel fortjent karakter. Eneste store som trekker ned for min del er at 3D-effekten ikke er konsekvent på i løpet av hele spillet. Syntes at dette er spesielt merkelig pga alle endringene de har gjort med "overview"-moden for å få et større inntrykk av 3D.

 

Det har den enkle forklaringen at frameraten i spillet ville synket for lavt ved å tillate 3D-effekten hele tiden. Frameraten er allerede lav nok når du f. eks har double og triple battles uten 3D.

Lenke til kommentar

Er alle 718 tilgjengelige, eller må man bytte til seg noen slik man måtte med Charmander/Bulbasaur/Squirtle/Eevee-varianter i de første spillene?

 

Man må definitivt bytte til seg en del. Du får for eksempel bare én av de tre åpningsmonstrene, og i tillegg er det flere Pokémon som kun dukker opp i én av de to spillversjonene. Electrike dukker for eksempel kun opp i Pokémon Y, så ha måtte jeg bytte til meg. ;)

Andre monstre igjen er jo avhengig av bytting for å utvikle seg, som Haunter, Kadabra, Graveler og Machoke (de fire store :D).

 

- Espen

Lenke til kommentar

 

Vel fortjent karakter. Eneste store som trekker ned for min del er at 3D-effekten ikke er konsekvent på i løpet av hele spillet. Syntes at dette er spesielt merkelig pga alle endringene de har gjort med "overview"-moden for å få et større inntrykk av 3D.

 

Det har den enkle forklaringen at frameraten i spillet ville synket for lavt ved å tillate 3D-effekten hele tiden. Frameraten er allerede lav nok når du f. eks har double og triple battles uten 3D.

Ok, jeg har ikke kommet til 3v3 kamper enda, men 3D-effekten er jo på i kamper uannsett. Jeg ville jo tenkt at det heller ga mer mening hvis de hadde byttet det om slik at 3D-effekten var av under kamper og på ellers. Hvis det er slik du sier og at det er i 3v3-kamper frameraten faller.

Lenke til kommentar

 

 

Vel fortjent karakter. Eneste store som trekker ned for min del er at 3D-effekten ikke er konsekvent på i løpet av hele spillet. Syntes at dette er spesielt merkelig pga alle endringene de har gjort med "overview"-moden for å få et større inntrykk av 3D.

 

Det har den enkle forklaringen at frameraten i spillet ville synket for lavt ved å tillate 3D-effekten hele tiden. Frameraten er allerede lav nok når du f. eks har double og triple battles uten 3D.

Ok, jeg har ikke kommet til 3v3 kamper enda, men 3D-effekten er jo på i kamper uannsett. Jeg ville jo tenkt at det heller ga mer mening hvis de hadde byttet det om slik at 3D-effekten var av under kamper og på ellers. Hvis det er slik du sier og at det er i 3v3-kamper frameraten faller.

Det er vel ikke mulig å ha på 3D-effekten i double battles? Kun i singel etter mine erfaringer. Merker at frameraten faller betydelig når effekten er aktivert, så regner med det er derfor det ikke er mulig å ha på denne når det er mer krevende i double/triple. Antar også at dette er grunnen til at det ikke er mulig å aktivere utenfor kampene.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Y på fredag og må si jeg er positivt overrasket over det. Hadde ikke forventet så mye siden det virker som de har mindre og mindre kreativitet når det kommer til nye pokemoner nå. Men det var fine byer og jeg likte den delen at du kan faktisk ha to forskjellige "starter" pokemon; den nye generasjonen og den gamle. Men minuset er vel at Team Flare må vel være en av de mest patetiske gjengene til nå? Delen når du fanger den legendariske pokemonen var kul, men ellers er de jo bare tullinger?

Lenke til kommentar

Synd du hadde litt dårlige erfaringer med online-battles. Men er du klar over at en av reglene som kan brukes er at alle pokemonene blir satt til lvl50? Det gjør slosskampene en god del gjevnere føler jeg.

 

Ja, jeg vet om denne funksjonen og bruker den så ofte jeg kan. Det er allikevel vanskelig når man har Fennekin, Azumarill og Fletchling mot Mewtwo, Yveltal og den gjengen der. Statsforskjellen på uutviklede Pokémon, utviklede Pokémon og legendariske Pokémon er stor. :|

Lenke til kommentar

Er alle 718 tilgjengelige, eller må man bytte til seg noen slik man måtte med Charmander/Bulbasaur/Squirtle/Eevee-varianter i de første spillene?

 

Poenget med flere versioner er vell at man ikke kan få alle i ett og samme spill, så ja, man er nok nødt til å bytte fra de andre spillene. Også fra de eldre versjonene.
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med tittelen. Jeg ble ikke så veldig imponert av black/white 1 og 2, men dette er andre boller. Jeg tror nok at X og Y kan få tilbake gamle spillere. Jeg er allerede for "gammel" til å spille Pokemon, men jeg kommer nok ikke til å stoppe på mange, mange år. Jeg håper at Pokemon blir like populært som det var før sånn at yngre barn for oppleve gleden av denne serien. Det er nesten ingen barn som spiller det lenger (i alle fall her hvor jeg bor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...