Gå til innhold

Sniktitt: Panasonic Lumix GM1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke satt meg noe særlig inn i disse speilløse nye kameramodellene, (er en rimelig konservativ speilrefleksbruker) men kan dette Panasonic kameraet f.eks måle seg mot Fujifilm sine modeller som jeg har skjønt er meget bra? Virker som et interessant kamera for bl.a gatefoto.

 

Spørs litt på hvilke egenskaper man er ute etter, vil si mFT på mange måter er bedre enn Fuji system, men på andre måter er det litt dårligere, mest høy-iso.

 

AtW

Lenke til kommentar

Takk. Gått litt fort i svingene her. 3,04 cm må være på det bredeste, ved fatningen. For kameraet er virkelig absurd lite.

Ja det er jo et hus af samme størrelse som de fleste kompaktkameraer.

Så hus som et RX100, og så 'bare' med større sensor og optik. :)

 

EDIT: Men man kan selvfølgeligt sætte et stykke sort plast for med et lille hul, og så have et pinhole kamera, hvor den angivne tykkelse holder... :p

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar

Nydelig størrelse. Baksiden og til dels toppen minner veldig om knøttlille Pentax Q.

 

http://camerasize.com/compare/#190,491

 

Men jeg som er avhengig av søker ville ikke kjøpt det. Det går jo ikke en gang an å kjøpe EVF som tilbehør. Som et minimum burde det vært en oppvipp rammesøker av den simple typen (en ramme å sette øyet mot og en glassplate litt lengre frem med fast markerte rammer for et lite utvalg brennvidder. F.eks 12, 20, 30, 45 og 75 mm)

Lenke til kommentar

Dette er absolutt et kamera for meg! Det er selvsagt ikke et kamera som erstatter 5DIII'en til FotoRolf, som han bruker i både i studio med x-antall blitser og fuglefotografering på svalbard. Men det passer bra for meg, som vil ha med meg kameraet så ofte som mulig, med minst mulig å bære på, og fortsatt GOD bildekvalitet. De aller færreste er avhengig av søker, så det så. :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...