Gå til innhold

Her er Windows 8.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg installerte nettopp Win8.1, alt gikk meget fint. Et lite problem er at alle vinduer+skrift har blitt så blurry, oppløsningen er så lav.

 

En løsning jeg fant var å høyreklikke på et program, gå til Egenskaper, trykke på Kompatibilitet-fanen og deaktiver skjermskalering ved høye PPT-innstillinger. Det funker, men da må jeg gjøre det for hvert program (mye arbeid). + Det med lav oppløsning gjelder også f.eks Enhetsbehandling.

 

En annen løsning var denne lenken her: http://www.askvg.com/fix-bold-blurry-or-hard-to-read-font-problem-in-windows-8-1/

Problemet her er at ikoner blir så smått + tekst under ikoner (men vinduene blir som det var før, altså Win8). Uten den løsningen er ikonenr på den størrelsen jeg ønsker de skal være, men oppløsningen på mange vinduer er så lav.

 

Noen her som har opplevd dette problemet? Lav oppløsning på diverse programmer. Hvordan løste dere problemet?

 

Edit: skal prøve å oppdatere NVIDIA skjermdriver (og kanskje Intel). Har full HD skjerm.

Edit 2: Løsning 2 er vel løsningen. Må bare gjøre ikoner større. :)

Endret av Sharizard
Lenke til kommentar

Hmm, får ikke oppdatert min gamle Pentium 4 test-maskin.
Hadde null problemer med å installere Win 8, men 8.1 sier at CPUen ikke er støttet (minimum: 1 GHz or faster with support for PAE, NX, og SSE2). NX er på i BIOS (og som sagt: Win 8 funker greit).

Såvidt jeg vet så er hardware-kravene de samme for 8 og 8.1, eller ...?

 

EDIT:

Null problemer med oppdatering (fra Win 8) på en annen maskin med Atom N270 CPU

Endret av helsten2
Lenke til kommentar

Jeg finner ikke Win8.1 på Store. Noen som kan hjelpe?

Funker visst ikke på MSDN/Volumlisens nøkler :(

Korrekt, har du installert enterprise eller fra ISO-fil (msdn) så er det ikke mulig å oppgradere til 8.1

Lenke til kommentar

Installerte ganske greit her. Logget på den der Windows kontoen og greier. Hørte at start skjermen skulle være så mye bedre. Selv fikk jeg aldri opp noe bilde på skjermen i det hele tatt. Resulterte i kun en svart skjerm. Windows 8 funket greit på denne.... At så mange har problemer må vel nesten tyde på at ikke alt er som det skal være, eller så er det endret på HW kravene.

 

Artig å lese første posten, siste skrik... Var det da jeg satt å reiv meg i håret og skrek av smerte samtidig som jeg tenkte, hvorfor måtte jeg?

Endret av otl
Lenke til kommentar

Hmm, får ikke oppdatert min gamle Pentium 4 test-maskin.

Hadde null problemer med å installere Win 8, men 8.1 sier at CPUen ikke er støttet (minimum: 1 GHz or faster with support for PAE, NX, og SSE2). NX er på i BIOS (og som sagt: Win 8 funker greit).

 

Såvidt jeg vet så er hardware-kravene de samme for 8 og 8.1, eller ...?

 

EDIT:

Null problemer med oppdatering (fra Win 8) på en annen maskin med Atom N270 CPU

 

8.1 krever i tillegg at CPUen støtter funksjonene LAHF/SAHF og PrefetchW. Mener 8.0 ikke krevde dette.

Lenke til kommentar

Hmm, funket ganske greit å oppdaterer. Var litt slit med at USB 3.0 ikke ville fungerer.

Måtte ta "uninstall" i device manager, og så "Scan for hardware changes" så funket det.

Og så har jeg problem med min Sentinel Advance 2, den vil rett og slett ikke fungere. Den fungerte rett etter oppdatering, men ikke etter omstart...

 

Godt at jeg enda har min gode gamle MX500 :)

 

Var vel litt raskt ute der, USB 3.0 funker fortsatt ikke..

har prøvd med siste intel chipset fra asus sine sider, installerer

ingen ting nytt.

 

Dette er feilmeldingen i Device Manager:

 

Windows cannot start this hardware device because its configuration information (in the registry) is incomplete or damaged

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Foreløpig ser det ut til at alle med w8 Pro må vente til MS kommer ut med en ISO fil. Har fått tak i programvaren for å oppdatere men den sier at min produktnøkkel ikke er gyldig. Kanskje noen andre som får det til herfra: http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-8/upgrade-product-key-only

Min W8 pro (technet nøkkel) oppgraderte til 8.1 uten problemer. Er det volumlisens du har?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...