Gå til innhold

De mest piratkopierte filmene er umulig å kjøpe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det henger igjen et gammeldags system der bransjen, både kinoselskapene og filmselskapene, ønsker å holde kinoinntektene oppe så lenge så mulig. Hvorfor tape penger ved å lansere både VHS/DVD/Blu Ray samtidig som kinoversjonen går? Om filmer og serier kom på Blu Ray og Netflix samtidig over hele verden, gjerne samtidig som den vises på kino, så vil det være færre "uloglige" nedlastinger.

Lenke til kommentar

Er ikke så rart folk laster ned. Ser flere filmer til nedlastning som kommer på bla Kino i Norge opp imot ett år senere..

 

Og serier er vel det verste av alt. Norge, sikkert andre land også, så henger de jo gjerne 1-2 sesonger BAK det man får til nedlastning.

 

Så liten som verden er blitt er jo dette systemet helt latterlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøpte meg Smart-TV her om dagen og bestemte meg for å teste ut Netflix appen som lå ferdig installert. Får da selvsagt opp Netflix Norge, velger meg The Walking dead og skal til å starte på Sesong 3 som jeg ikke har sett ennå og som jeg leste skulle være ute på Netflix. Men hva finner jeg? Kun 1. sesong tilgjengelig, fra 2010 (sesong 2 kom nå for etpar dager siden).

 

Jeg får altså 3 år gammelt innhold som det eneste jeg har tilgjengelig. Bruker du Netflix via PC/PS3 kan du lure det til å tro at du sitter i USA, og gir deg tilgang til fem ganger så mye innhold, men så lenge du ikke har noe av dette koblet på TVen hjelper det lite. Er det rart folk laster ned...

 

Du kan få tven og til å tro den er i usa. Min tv er i usa men min Apple tv er i Norge. Iikefullt er det bare 3 cm mellom dem ;)

På denne måten får jeg alt Netflix tilbyr!

Lenke til kommentar

Jeg vet det jeg kommer til å skrive nå kommer aldri til å skje.. eller i det minste er sannsynligheten svært liten. Men la oss bare dra til "fantasiverden" for et lite øyeblikk

 

Tenk dere om disse kopirettighetshaverne, distributørene, filmselskap etc hadde tatt kontakt med de største piratsidene, samme om det er torrents. DD, Usenet etc, og foreslått dette: hjelp oss å utvikle en ekstremt rask, effektiv, omfattende nettverk for filmdistribusjon som satser på "profitt gjennom kvantitet", dvs billige høykvalitetsfilmer i alle formater for alle enheter - streaming eller nedlasting - og vi begraver stridsøksen (dvs søksmål, "piratjakt" etc), med mulighet for fremtidig 100% ansettelse i dette nettverket, med lovlig lett tilgjengelig og billig innhold som vil gjøre piratkopiering en vanskelig og unødvendig prosess.

Ok nå kan vi forlate fantasiverden, og komme tilbake til virkeligheten der vi fortsatt har soneinndeling for fysisk medie, drakoniske DRM mekanismer, legalisert avlyttig utført av private aktører, og elendige tilbud til kundene som selv ønsker å kanskje betale mer enn de gjør nå bare slik at de får tilgang til alt de ønsker når de ønsker det.

Takk for meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg forstår at kinoene bør få holde på filmene litt.

Alle kinoer bør få filmer likt på verdensbasis og deretter bør filmer på nett/plate lanseres likt på verdensbasis etter få uker. Med lik lansering mener jeg maks 2-3 dager forskjell på verdensbasis.

At noen land må vente ekstra lenge på kinolansering eller lansering på nett/plate er utrangert gammel tekning fra en tid det var myyye arbeid å få film på enorme ruller og tape.

 

At kinoer i noen land må vente inntil 2-6 uker på sin premiere, med tilsvarende forskjell på plate/nett i ulike land, er selvmord i dagens filmindustri.

Kinoen er fortsatt levedyktig. Med Dolby Atmos og endra bedre bildeoppløsning pluss deilige stoler, så er kino herlig!!

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man kan jo alltids vente noen måneder til den kommer i din aktuelle distribusjonssone på DVD. Og så et par måneder ekstra før den kommer på Bluray. Og så enda litt lengre før den kommer i 3D.

 

For min del er sensasjonelle Hollywoodfilmer like utdaterte som distribusjonsmåten. Har du sett traileren så er det eneste du ikke har sett dødtida imellom storscenene og den beste punchlinen.

Endret av Dummst
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du kan få tven og til å tro den er i usa. Min tv er i usa men min Apple tv er i Norge. Iikefullt er det bare 3 cm mellom dem ;)

På denne måten får jeg alt Netflix tilbyr!

 

Fikk det ikke til på min (philips 6000 serie kliss ny) Har prøvd å sette DNS til en i USA men så lenge jeg ikke får valgt dynamisk IP sammen med det funker det dårlig :(

Lenke til kommentar

Blir vel litt feil å klage på at filmer som fremdeles ligger ute til kinovisning ikke er tilgjengelige..

 

De aller fleste inntektene til en kinofilm ligger nettop der.. Forsvinner dette grunnlaget kan vi glemme å få flere miliardsatsninger som Avatar, Hobbiten, Ringenes Herre osv..

 

Underholdning er ikke en livsnødvendighet.. Og ikke noe vi har RETT på.. Blir for enkelt å argumentere med at "det er så lett å laste ned, derfor må jeg ha lov til det.. "

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Du kan få tven og til å tro den er i usa. Min tv er i usa men min Apple tv er i Norge. Iikefullt er det bare 3 cm mellom dem ;)

På denne måten får jeg alt Netflix tilbyr!

Fikk det ikke til på min (philips 6000 serie kliss ny) Har prøvd å sette DNS til en i USA men så lenge jeg ikke får valgt dynamisk IP sammen med det funker det dårlig :(

Tror bare 2013 modellene til philips har netflix desverre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...