Gå til innhold

Guide: Slik får du nye Windows Phone uten å vente


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke punkt 2 og 3 er nødvendig.

Jeg registrerte meg som utvikler gratis på Windows Phone App Studio. Lastet ned "Preview for Developers App" som i punkt 4, så oppdaterte jeg i telefonen som i punkt 5.

Alt gjort rett fra telefonen, ikke nødvendig å koble den til en PC.

 

Slettes alt av apper på telefon ved oppgradering?

 

lite lyst å miste swapchat ;)

Lenke til kommentar

Punkt 2 og 3 er fullstendig unødvendig, og nei..ingenting slettes og fungerer som alltid ved en eventuell oppdatering.

Derimot er det noen som rapporterer at enkelte applikasjoner ikke har fungert med en gang, men at det å slå telefonen av og på har ordnet problemet.

Så dette er ganske harmløst å gjøre, ingenting forsvinner (heller ikke Amber oppdatering fra Nokia) og GDR3 fungerer utmerket, uansett språk.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar

Dette funker ikke på min Ativ S, da jeg tydeligvis ikke har fått GDR2 enda (får jeg oppgitt i Preview-appen). Det er ikke tilgjengelig noen nye oppdateringer fra Settings>Update for meg. Har noen andre med Ativ S fått til å oppdatere til GDR2/3, og hvordan gjorde dere?

 

Hvilken versjon er telefonen din på? 8.0.10327.77 (78) er GDR2. Min ativ-s er på denne oppdateringen, men jeg har ikke testet GDR3.

Lenke til kommentar

Min telefon er fortsatt bare på 8.0.10211.204, men den finner ikke noen tilgjengelig oppdatering. Rart.

 

Samme som min. Har antatt at problemet ligger i at den er operatørlåst til telenor. Er din bundlet til telenor, evnt et annet teleselskap?

 

Ser for meg at Telenor aldri kommer til å få ut fingern, så tenkte å flashe til en annen rom på telefonen for å se om det fungerer senere i dag.

Lenke til kommentar

Samme som min. Har antatt at problemet ligger i at den er operatørlåst til telenor. Er din bundlet til telenor, evnt et annet teleselskap?

Ser for meg at Telenor aldri kommer til å få ut fingern, så tenkte å flashe til en annen rom på telefonen for å se om det fungerer senere i dag.

Jeg er usikker, da jeg kjøpte den brukt. Selger påstod den ikke skulle være låst, men hvem vet.. Har telenor selv, så den er i så fall låst til telenor.

 

Har også lurt på å flashe. Har du funnet en god step-by-step guide til å gjøre dette? Vil dette være som for Android, at man flasher custom roms, eller er det kun stock GDR2/3 som brukes?

Lenke til kommentar

Så tilfeldigvis i forumet:

"Snakket med Samsung Norge vedrørende GDR2 til Ativ S, de hopper over denne oppdateringen, og går rett på GDR3. Denne ventes Q4 i år."

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1457562&page=66&do=findComment&comment=21031093

 

Kjekk info :-) Da er jeg litt usikker på om jeg flasher eller ikke. Er ikke så tålmodig når det kommer til venting på nye OS versjoner.

 

Men merkelig at serpentbane har fått gdr2 på sin da? Med mindre den ble kjøpt utenfor Norge.

Lenke til kommentar

 

Kjekk info :-) Da er jeg litt usikker på om jeg flasher eller ikke. Er ikke så tålmodig når det kommer til venting på nye OS versjoner.

 

Men merkelig at serpentbane har fått gdr2 på sin da? Med mindre den ble kjøpt utenfor Norge.

Har versjonsnummeret som tilsier at den er på GDR2, men den mangler imidlertid data sense etc, som skulle komme med denne oppdateringen. Min er ikke operatørlåst, og jeg vet at også andre brukere har GDR2. Om de andre er låst eller ikke vites ikke.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...