Gå til innhold

CastAR blander utvidet og virtuell virkelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se for meg at dette kan gi valve den ekstra spissen de ønsker før lansering av HL3 ettersom at de antakeligvis ønsker å gjenta den samme eksepsjonelle Intrykket de leverte med banebrytende teknologisk funksjonalitet.

Hvorvidt dette er direkte koblet opp til valve vet jeg ikke, men jeg kan jo håpe værtfall.

Lenke til kommentar

Om polariseringen er motsatt rettet, så er det nå helt irrellevant?

 

Spørsmålet er vel heller om polarisering er brukt, eller ikke i denne teknologien, ikke hvilke retninger det rettes. Det er jo bare å snu på filteret i brillene dersom de har ett. Og det antar jeg i og med at de var såpass mørke.

 

Mørke briller kan i teorien ha polariseringsfilter. Det kan du sjekke med en optiker. Spør bare optikeren om det går an å bestille helt klare ufargede briller som er polariserte fra dem. Da får du nok et nei som svar.

Lenke til kommentar

Dette er jo helt hinsides genialt! Jeg har hittil ikke hatt noen spesiell "tro" på Augmented Reality, har jo sett noen demoer ved hjelp av mobiler bl.a., for en stund siden. Morsomt, men ikke noe mer liksom. Dette derimot, er MYE mer! Jeg som var sikker på at jeg ville skaffe meg Rift hehe :p (Men jeg tror nå det blir Rift til å begynne med uansett, da de kommer først).

 

Men denne her kan jo i tillegg til AR bli VR også (som Rift), med en clip-on greie (vet ikke hva den kalles) som projiserer bildene inne i brillene isteden. Nå vet jeg ikke noe om hvor stor synsvinkel man vil få da.

 

Utstråler prosjektorene polarisert lys? Har brillene så polariseringsfiltre?

 

Hvilken funksjon har duken, matten, skjermen som man ruller ut; Altså om den har noen ekstrafunksjoner utover å reflektere normalt lys?

 

Såvidt jeg har skjønt, har nok ikke polarisert lys noe med saken å gjøre.

 

Derimot er den duken cluet, som er en type retroreflektiv overflate. Som rett og slett kaster lyset fra projektorene rett tilbake til hvert sitt øye (Litt spredning av lyset er det nok allikevel, ellers ville man ikke sett noe, men tydeligvis nok til å skille høyre/venstre innenfor en fornuftig avstand til duken).

 

I tillegg til headtracking via web kameraet i midten, da. Den er jo også litt viktig for å få rett perspektiv.

 

Blir vel en stund til vi får Holosuites.

 

Si ikke det. Kle et rom med retroreflektiv tapet, og vips! Eller ihvertfall nesten? :new_woot:

 

Endret av z0rglub
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...