Gå til innhold

Sonys minimonster kommer i desember


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hovedgrunnen til at jeg forlot Android til fordel iOS er at man måtte opp i 4,7" eller mer for en modell med oppdatert Android, bra kamera og som ikke hadde en treg brukeropplevelse.

 

Endelig har noen i den leiren skjønt det og jeg tror denne kan komme til å stjele mange iPhone-kunder, meg selv inkludert, når den kommer til Europa og Amerika.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dette blir spennende.

 

Den får mindre batteri, men siden den har mindre skjerm og lavere oppløsning, krever vel mobilen mindre strøm for å være operativ? Mindre skjerm flate å lyse opp, samt mindre "rendering" kraft nødvendig ved 720p enn 1080p?

 

Kanskje det går opp i opp, kanskje... ?

 

Ellers stusser jeg også litt på at fargen blir kalt "limegrønn", ville ikke gul/gult være mer korrekt?

 

Når det gjelder skjermstørrelse sammenlignet med iphone 5, har faktisk Z1F 15% større skjerm enn Iphone 5..

Dette har litt å si, mest på grunn av folk med små hender ikke kommer til å klare å bruke denne telefonen med en hånd (selv om de klarer å bruke Iphone med en hånd)

 

Nå som det er sagt, mener jeg at krav om å kun bruke en hånd handler mer om software løsning enn skjerm størrelse....

Lenke til kommentar

Dette er den første android mobilen på leeeeenge, som har fått meg til å virkelig bli begeistret. Mine ankepunkt for valg av mobil, er de appene jeg bruker som oftest, god musikkspiller og bra lyd selvsagt og et noenlunde bra kamera med minimum 8.mpx som tar gode bilder med lite belysning (samt spotify og Ruter#). Av de 3 konkurrentene vi kjenner til, så liker jeg alle 3 like godt.

 

Men for min del så synes jeg Windows-phone kommer dårligst ut på en ting, slurvete og klønete apper, som i sammenligning med ios og android er altfor dårlig, det tatt i betraktning med den samme appen (eller det nærmeste man kommer) . Da hjelper det lite at de har et fantastisk UI og et bra OS når appene ikke på noen måte duger.

 

Jeg liker iOS veldig godt, der jeg får et lukket økosystem, veldig god musikkspiller og et middels bra kamera og de appene jeg bruker hele tiden som fungerer optimalt, så får jeg begrenset med valgmuligheter.

 

Android på sin side har den beste bruker-valgmulighet, men scorer kanskje litt dårlig på den innebygde musikk spilleren? men appene fungerer strøkent! så ikke noe å si på det.

 

Av samtlige så har jeg hatt iOS lengst, og jeg lengter etter noe annet, noe som f.eks Sony har kommet med her<3 :D

 

Håper bare at det ikke tar altfor lang tid til denne kommer ut, men jeg har ikke noe problem med å ta til takke med Z1! n_n

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Endelig noe som kan ta over for Galaxy S2, håper den kan kjøpes i Japan uten abbonement.

 

 

 

Dette blir spennende.

Den får mindre batteri, men siden den har mindre skjerm og lavere oppløsning, krever vel mobilen mindre strøm for å være operativ? Mindre skjerm flate å lyse opp, samt mindre "rendering" kraft nødvendig ved 720p enn 1080p?

Kanskje det går opp i opp, kanskje... ?

Mindre skjerm og lavere oppløsning vil gi bedre batteritid ja. Xperia Z1 med samme maskinvare får ca. 30k i Antutu, denne klarer over 34k.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...