Gå til innhold

HTC One Max er offisiell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Dette er større enn brettmobilene Sony Xperia Z1 (3 050 mAh) og Samsung Galaxy Mega (3 200 mAh)"

 

Når ble Xperia Z1 en "brettmobil"? Jeg forstår at den kan kalles det når de er samenlignet mot telefoner med 4" skjerm, men i dag er de vel ikke det (i så tilfelle burde både htc one og samsung galaxy s4 også bli kalt det).

 

Kan være at det menes xperiaz ultra, men i så tilfelle bure det fikses (z1 har for øvrig rundt 3000mah batteri, så det stemmer).

Lenke til kommentar

Den fingerprintsensoren kunne vært rund. Det hadde sett mye bedre ut.

 

Det er det minste problemet med den...

 

"Firstly, it’s placed in exactly the wrong place. Sitting immediately below the camera lens and requiring a swipe, it pretty much compels you to smudge the lens every time you want to identify yourself. The need for a vertical swipe is also problematic, since your hand’s natural position is at an angle to the sensor, demanding an unnatural and uncomfortable motion to activate it. Inevitably, that leads to regular failures to recognize your epidermic signature.

Equally enervating is the fact that you have to wake the One max from sleep before swiping to unlock it. The whole point of these fingerprint sensors is to speed up security processes, not make them more finicky, and that’s exactly where the HTC One max fails. There’s plenty of potential here, as you can enroll up to three different fingers and assign each an app to launch, but that only works from the lock screen — why not universally? As it is, the fingerprint scanner implementation here is clumsy, awkward, and comfortably in line with the long history of failed attempts at making this technology work."

http://www.theverge.com/2013/10/14/4836286/htc-one-max-review

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men er det snakk om samme form for teknologi? For som ved all maskinvareinnovasjon så er det jo ikke nødvendigvis sånn at alternativ A og alternativ B er like bare fordi de begge forsøker å utføre det samme formålet.

 

Vil nå si at Samsung sitt pådriv og utvikling av sine AMOLED skjermer har vært en liten innovasjon innenfor skjermteknologien på mobilfronten, selv om dette tross alt bare er snakk om en annen teknologi for å vise bilde på telefon på. Så selv om vi har hatt LCD i endel år nå så forhindrer ikke det nye skjermteknologier å være innovative, akkurat som du kan ha to nokså forskjellige teknologier bak en fingeravtrykkleser så de trenger ikke å ha så alt for mye med hverandre å gjøre rent utenom at de begge har som mål å kunne lese og identifisere fingeravtrykk på best mulig og mest effektiv måte.

 

 

Nå aner jeg ikke mye om fingeravtrykklesere så jeg vet ikke hva som skiller den som var på Motorola Atrix, HTC One MAX osv men jeg tar i den minst forbehold om at det ikke nødvendigvis er snakk om nøyaktig samme teknologi og at det dermed ikke nødvendigvis er rettferdig å sammenligne dem direkte med hverandre på denne måten.

Lenke til kommentar

 

 

Kom til meg !

HTC One Max har i flere måneder hatt fingeravtrykklesere på seg (lekasjene) og uansett var Motorola Atrix 4G før den.

Den mobilen der hadde jeg ikke engang hørt om før iphone 5S kom ut, har den i det hele tatt vært til salg i Norge? Motorola feilet og nå feiler HTC, Apple er de eneste som har fått til en god løsning med denne teknologien.

Btw.: det har vært rykter om at 5S kom til å få fingeravtrykkleser mange mange måneder før release.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig at en modell som er både større enn HTC One og som lanseres på dette tidspunktet ikke har fått Snapdragon 800. Så raskt som Soc-utviklingen går er jo teknologien i denne gammel allerede. Det eneste som kunne ha forsvart beslutningen om å bruke Snapdragon 600 var om den ble lansert på et tidligere tidspunkt. Android blir neppe mindre ressursskrevende etterhvert som nyere versjoner lanseres og prosessoren er svært viktig for levetiden til telefonen. Tror de vil miste mange salg på dette.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Den mobilen der hadde jeg ikke engang hørt om før iphone 5S kom ut, har den i det hele tatt vært til salg i Norge? Motorola feilet og nå feiler HTC, Apple er de eneste som har fått til en god løsning med denne teknologien.

Btw.: det har vært rykter om at 5S kom til å få fingeravtrykkleser mange mange måneder før release.

Men ikke før ryktene om HTC One Max' fingeravtrykkleser startet. Og nei, Motorola Atrix 4G har ikke vert i Norge, men så er det flere Motorola telefoner som ikke har vert i Norge. Jeg ser heller ikke det du sier om at HTC har feilet. Jeg synes at det du kan bruke One Max' fingeravtrykkleser til er bedre enn det du kan bruke Apples til.

Lenke til kommentar

"Dette er større enn brettmobilene Sony Xperia Z1 (3 050 mAh) og Samsung Galaxy Mega (3 200 mAh)"

 

Når ble Xperia Z1 en "brettmobil"? Jeg forstår at den kan kalles det når de er samenlignet mot telefoner med 4" skjerm, men i dag er de vel ikke det (i så tilfelle burde både htc one og samsung galaxy s4 også bli kalt det).

 

Kan være at det menes xperiaz ultra, men i så tilfelle bure det fikses (z1 har for øvrig rundt 3000mah batteri, så det stemmer).

 

Det skulle være Z Ultra. Har rettet opp nå.

Lenke til kommentar

 

Det er det minste problemet med den...

 

"Firstly, it’s placed in exactly the wrong place. Sitting immediately below the camera lens and requiring a swipe, it pretty much compels you to smudge the lens every time you want to identify yourself. The need for a vertical swipe is also problematic, since your hand’s natural position is at an angle to the sensor, demanding an unnatural and uncomfortable motion to activate it. Inevitably, that leads to regular failures to recognize your epidermic signature.

Equally enervating is the fact that you have to wake the One max from sleep before swiping to unlock it. The whole point of these fingerprint sensors is to speed up security processes, not make them more finicky, and that’s exactly where the HTC One max fails. There’s plenty of potential here, as you can enroll up to three different fingers and assign each an app to launch, but that only works from the lock screen — why not universally? As it is, the fingerprint scanner implementation here is clumsy, awkward, and comfortably in line with the long history of failed attempts at making this technology work."

http://www.theverge.com/2013/10/14/4836286/htc-one-max-review

 

Den virker nok iallefall bedre enn den på iphone som allerede er hacket for missbruk og som mange har store problemer med å få til å virke skikkelig.

Lenke til kommentar

Den mobilen der hadde jeg ikke engang hørt om før iphone 5S kom ut, har den i det hele tatt vært til salg i Norge? Motorola feilet og nå feiler HTC, Apple er de eneste som har fått til en god løsning med denne teknologien.

Btw.: det har vært rykter om at 5S kom til å få fingeravtrykkleser mange mange måneder før release.

 

Du har tydeligvis ikke lest om hvilke store problemer enkelte har med fingeravtrykk-leseren på iphone.

Lenke til kommentar

Men ikke før ryktene om HTC One Max' fingeravtrykkleser startet. Og nei, Motorola Atrix 4G har ikke vert i Norge, men så er det flere Motorola telefoner som ikke har vert i Norge. Jeg ser heller ikke det du sier om at HTC har feilet. Jeg synes at det du kan bruke One Max' fingeravtrykkleser til er bedre enn det du kan bruke Apples til.

Nei, ryktene startet allerede da apple kjøpte AuthenTec.

Hva mener jeg med at HTC har feilet? Det er forklart ganske godt i innlegget til newton, der han henviser til anmeldelsen fra theverge. Det hele virker lite gjennomtenkt fra HTC sin side.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av Hiss
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...