Gå til innhold

Podkast: Ekstrautstyr til besvær


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Denna er konge. Og relevant. :D

http://www.youtube.com/watch?v=MYDuy7wM8Gk

 

Han tar for seg mer ekstrautstyr til NES også:

http://www.youtube.com/watch?v=9kBMscW_dVg

 

 

Retro crew: Takk for en fin episode! Jeg redda en SNES med scope da jeg hadde sommerjobb på en gjenvinningsstasjon. Jeg hadde alltid lyst på en når jeg var liten, men når jeg har prøvd den i voksen alder så er jeg vel forholdsvis skuffa.

Btw, når jeg hadde den jobben så redda jeg ca 13 NES, en megadrive, en amiga med harddisk addon, atari ST, zx spectrum, en phillips...noe, og masse andre ting jeg ikke husker akkurat nå. De står hjemme hos foreldrene mine, men nå har en kamerat av meg vært i Japan og kjøpt med en ubrukt NES Advantage til meg, så nå må jeg vel koble opp en av dem her i leiligheten.

Lenke til kommentar

Takk for en morsom podcast! Alltid gøy å laste opp gamer.no på mandager for å se hva dere har tatt for dere denne gangen.

Men jeg må bare kommentere det dere sa om Rez. Dette spillet og trance vibratoren blir ofte misforstått som noe lugubert, men spillet er egentlig en metafysisk reise kamuflert som en rail shooter. Med synestesi og interaktiv men suggerende elektronika som virkemidler så ender du opp med å befinne deg en helt annen plass enn du var da du startet reisen, om du velger å ta imot billetten. Og det kan absolutt anbefales! Om du ikke har tranceviben så funker det likevel, men om du kan få tak i den så er det enda bedre.

 

Spillet er et godt eksempel på den spennende eksperimenteringen som skjedde i Japan i PS2 dagene. I dag virker mesteparten av utviklermiljøet i Japan veldig sidrompa. Det er seriøst på tide at Ken Inafune finner fram bjørkeriset igjen, men denne gangen holder det ikke med ti strake.

 

Og ja, Altered Beast er et konge-spill! Kanskje ikke der du burde lete etter den magiske oppskriften på godt spill design, men det tidlige forsøket på et Beat-Em up har iallefall et annet type gameplay en alle Double Dragon-klonene. Det er egentlig litt som å spille et tidlig platform-spill før visse gode ideer ble sementert fast i sjangeren. Feks Psycho Fox (1989) (anbefales) og Captain Silver (1988) (mest for spesielt interesserte) til Master System.

Og stemningen, den kan ingen ta fra Altered Beast! "Rise from your grave!" etterfulgt av litt sørgmodig, nedslitt men fortsatt kraftfull kvasi-gresk-klassisk stemnings musikk.

Endret av Hertug Fluesopp
Lenke til kommentar

Tror jeg har sett omtrent alt som er av AVGN. Har klarer så fint å få fram alle følelsene man satt med selv på den tiden. :D

AVGN kan være ganske så artig det, men han video-game-nørden har et ganske konservativt syn på hva som er godt spill-design. Retrocrew er litt mer liberale og har også et optimistisk grunnsyn, mens AVGNen har et negativt grunnsyn.

 

AVGN-nørden kan du godt sammenligne med en republikaner som er konservativ, men ikke helt ute på jordet sammen med melkekuene og geitebukkene. Ikke så mange igjen av den sorten, dessverre.

 

Jostein, Are og Stian er mer som Bill Clinton, relativt liberale og med et positivt grunnsyn, både til mennesker og videospill.

Endret av Hertug Fluesopp
Lenke til kommentar

AVGN er jo mer et show enn "reviews". Som han sier selv, han spiller en (skuespiller)rolle. Og det han får frem er nettopp det mange følte da de/vi var drittunger og spilte disse spilla. Da dreit vi i om spilla hadde en "dypere mening" eller noe. Likte ikke vi spillet så var det noe jæ#"! dritt! Ferdig med det. :D

 

James and Mike har jo også en del mer seriøse filmer hvor de tar for seg klassikere på en litt annen måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fin episode! Hvis dere vil ha litt "konstruktiv kritikk" må jeg si at jeg synes mengden ekstrautstyr som ble omtalt var litt snevert, selvom jeg koste meg med podcasten;)

Gameboy player til gamecube må vel være en av de beste "ekstradingsene". På en annen side er det mye idiotisk utstyr til gameboy, som feks. slike forstørrelses-linser, lamper, ekstra høytalere og gud vet hva annet;)

Lenke til kommentar

AVGN er jo mer et show enn "reviews". Som han sier selv, han spiller en (skuespiller)rolle. Og det han får frem er nettopp det mange følte da de/vi var drittunger og spilte disse spilla. Da dreit vi i om spilla hadde en "dypere mening" eller noe. Likte ikke vi spillet så var det noe jæ#"! dritt! Ferdig med det. :D

 

James and Mike har jo også en del mer seriøse filmer hvor de tar for seg klassikere på en litt annen måte.

Et godt poeng det. Retro-crew gutta er i stor grad seg selv, mens AVGN spiller en bestemt rolle som bare i liten grad er han selv. Men siden begge er viktige formidlere av hva som var bra og dårlig i gårsdagens videospill verden så syns jeg det er relevant å sammenligne de. Endret av Hertug Fluesopp
Lenke til kommentar

 

AVGN er jo mer et show enn "reviews". Som han sier selv, han spiller en (skuespiller)rolle. Og det han får frem er nettopp det mange følte da de/vi var drittunger og spilte disse spilla. Da dreit vi i om spilla hadde en "dypere mening" eller noe. Likte ikke vi spillet så var det noe jæ#"! dritt! Ferdig med det. :D

 

James and Mike har jo også en del mer seriøse filmer hvor de tar for seg klassikere på en litt annen måte.

Et godt poeng det. Retro-crew gutta er i stor grad seg selv, mens AVGN spiller en bestemt rolle som bare i liten grad er han selv. Men siden begge er viktige formidlere av hva som var bra og dårlig i gårsdagens videospill verden så syns jeg det er relevant å sammenligne de.

Jeg kan bekrefte at vi er oss sjøl 100%

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...