Gå til innhold

Avegant får Oculus Rift til å virke primitivt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@AmunD_NoR

Dev kit versjon er vel 720p mens consumer edition blir 1080p har jeg hørt.

 

Nå er ikke oppløsning alt da. Såjeg skulle gjerne få sett en test av blandt annet fargegjengjivning og kontrastforhold når den første konsumer utgaven blir slukket. Jeg har for øvrig vært skeptisk til 720p oppløsning på disse før, så jeg ble glad når jeg fant ut at de skulle ha 1080p.

 

Om disse kommer med god fargegjengivning og kontrastnivå så kan de bli særdeles attraktive for min del (så fremt prusen ikke blir skyhøy)

Lenke til kommentar

Åja, søren, bildekvaliteten i Oculus Rift har jeg på ingen måte tenkt noe på. Uten å nå google dette, hvordan er egentlig bildekvaliteten på OR sine skjermer? Erfaringer, noen? Eller rene specs?

 

Husker ikke specsa på developer kit, bildekvalitet er topp, men oppløsninga er ikke så høy, delvis fordi det blir vanskelig å fokusere når det er for mange punkter.

Lenke til kommentar

Åja, søren, bildekvaliteten i Oculus Rift har jeg på ingen måte tenkt noe på. Uten å nå google dette, hvordan er egentlig bildekvaliteten på OR sine skjermer? Erfaringer, noen? Eller rene specs?

 

På den versjonen som er ute nå, er oppløsningen på hver skjerm 640x800. Ikke særlig mye, altså. På den endelige versjonen vil oppløsningen være mye høyere. Mener å ha lest at de planlegger 1920x1080 på hvert øye.

Lenke til kommentar

fikk prøve OR idag må si jeg ble kjempe skuffa. hadde kjempeforventinger til dette siden de fleste har skrytt det opp i skyene. panelet har alt for lav oppløsning til at i hvertfall jeg kunne "leve" meg inn i det som skjedde på skjermen. gladsaken er i hvertfall at det det var responsivt. kunne ikke merke noe forsinkelse på bevegelser.

Jeg er fullt klar over at devkitet har lavere oppløsning enn forbrukerversjonen, noe som gjør at jeg regner med at det da blir langt bedre. Derfor har jeg enda håp om at dette blir gøy.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-182691

Har mere tro på dette enn Oculus Rift :-) I review på CNet sa verten at Avegants lave oppløsning så mye bedre ut enn ORs høyere oppløsning. FOV skal også økes sakte men sikkert :D

Lenke til kommentar

Har mere tro på dette enn Oculus Rift :-) I review på CNet sa verten at Avegants lave oppløsning så mye bedre ut enn ORs høyere oppløsning. FOV skal også økes sakte men sikkert :D

Hæ? Foreløpig har denne ca dobbelt så høy oppløsning som utviklerutgaven av Rift. Da er det ikke så rart at det ser bedre ut.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...