Gå til innhold

– Grand Theft Auto V kommer til PC neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Burde komt på PC på samme tid som konsoll, eventuelt noen uker i etterkant....Håpløst at de ikke skal prioritere den platformen de en gang startet på :S

 

Ikke så rart fra et økonomisk perspektiv. Men nå får vi det hvertfall, dette blir knall! Spilte igjennom ca 1/3 av spillet på konsoll før jeg ikke orket grafikken lengre, gleder meg til å kjøpe det på PC og runne det slik det skal spilles. :)

Lenke til kommentar

Burde komt på PC på samme tid som konsoll, eventuelt noen uker i etterkant....Håpløst at de ikke skal prioritere den platformen de en gang startet på :S

 

Er nok helst det at de har ett tidsskjema de følger for release. De slenger inn så mye de kan av content før de går i lockdown og begynner å pusse vegg skarpe kanter og bugs. Ved release så har de fortsatt endel skarpe kanter å få pusset vekk før de kan starte med PC UI og å legge inn høyere oppløsning på teksturene.

De kunne ha gjort alt dette fra starten av, men money talks som dem sier - og tåpelig nok er det PC brukerbasen som får svi for det.

 

Håper vi får en modscene av minst like stor karakter som i GTAIV :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det hende at de har valgt å gi det ut på PC samtidig som Xbox One og PS4 kanskje? Kun spekulasjon fra min side selvfølgelig.

 

Hadde jo vært morro det, men nå har jeg allerede fingrene i ps3 versjonen. Så om en skal anskaffe det på den nye genrasjonen/pc så må det være litt bedre....

 

Men er synd å se at pc versjonen blir nedprioritert såpass =/

Lenke til kommentar

Rockstar er ganske gammeldagse akkurat her. PC har vist seg å være en mer vital plattform enn noensinne men Rockstar oppfører seg som det var 2007 ennå.

 

Korleis er den ein meir vital plattform enn noko sinne? Det er ingen hemmelighet at det er langt meir piratkopiering på PC, og langt høgare salgstal på konsoll.

 

Det ville ikkje overraska meg om R* på eit tidspunkt kutta ut PC, men me får håpe dei ikkje går så drastisk til verks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Rockstar er ganske gammeldagse akkurat her. PC har vist seg å være en mer vital plattform enn noensinne men Rockstar oppfører seg som det var 2007 ennå.

Korleis er den ein meir vital plattform enn noko sinne? Det er ingen hemmelighet at det er langt meir piratkopiering på PC, og langt høgare salgstal på konsoll.

 

Det ville ikkje overraska meg om R* på eit tidspunkt kutta ut PC, men me får håpe dei ikkje går så drastisk til verks.

PC-spill selger som hakka møkk. Steam, Good Old Games og lignende har revitalisert PC som spillplattform, og vist piratene at det finnes alternativer som har bedre funksjonalitet (spesielt Steam, med auto patcher og cloud save f.eks) og rimelige priser.

 

Skal ikke si at PC er større enn konsoll. Men spillmarkedet på PC florerer akkurat nå, og det er her den største veksten skjer etter min mening.

 

Når det gjelder GTAV så har jeg allerede spilt gjennom historien på PS3. Det var en fin opplevelse, til tross for tekniske begrensninger. Jeg kommer nok også til å kjøpe spillet på nytt på PC, for å spille gjennom det på nytt (så bra er spillet) og leke meg mer i sandkassen.

Lenke til kommentar

 

Korleis er den ein meir vital plattform enn noko sinne? Det er ingen hemmelighet at det er langt meir piratkopiering på PC, og langt høgare salgstal på konsoll.

 

Det ville ikkje overraska meg om R* på eit tidspunkt kutta ut PC, men me får håpe dei ikkje går så drastisk til verks.

 

Er det det? Selger ikke PC-plattformen mer en noen sinne, og mer enn alle tre konsollplattformene (ihvertfall separat)?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg tror PC versjonen allerede er laget og det er konsollversjonene som er en port.

 

Bare de ligger og ruger på spillet på det fordi de selger mer og at de optimaliserer det på

mest mulig hardware.

Noe som tar lengre tid enn slike stengte saker som konsoller.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Korleis er den ein meir vital plattform enn noko sinne? Det er ingen hemmelighet at det er langt meir piratkopiering på PC, og langt høgare salgstal på konsoll.

 

Det ville ikkje overraska meg om R* på eit tidspunkt kutta ut PC, men me får håpe dei ikkje går så drastisk til verks.

 

Det stemmer at det er langt mer piratkopiering på pc enn konsoll. Hvorvidt salgstallene er langt høyere vet jeg ikke helt. Mye har skjedd på pc, og f.eks Steam er et godt eksempel på hvordan man kan bygge opp et bibliotek av spill som patches automatisk, har et innebygd community, og tilbyr spillene (som oftest) til en langt snillere pris enn konsoll. Det er liten tvil om at Steam tjener gode penger.

 

Søk på "pc vs consoles sales" f.eks, og du får mye som tyder på at pc har en lys fremtid i vente.

 

Eks på en artikkel som omhandler dette: http://www.ign.com/articles/2013/09/04/why-pc-gaming-has-exploded

Vel verdt å lese.

Lenke til kommentar

Gleder meg stort. Det er ingen tvil at en PC version kommer. Men kan fint vente en stund på den. Blir digg med en PC version, slikt at keg kan skru på noe etterlengtet AA. Gleder meg også til en sverm av mods. Merket at når jeg var ferdig med singel player bitens av GTA V, så savnet jeg super traineren fra GTA IV. Hadde kansje ikke brydd meg så mye om traineren, hadde det ikke vært for at evig liv koden kun funker i 5min. Ser meget frem til PC utgaven.

Lenke til kommentar

Gleder meg stort. Det er ingen tvil at en PC version kommer. Men kan fint vente en stund på den. Blir digg med en PC version, slikt at keg kan skru på noe etterlengtet AA. Gleder meg også til en sverm av mods. Merket at når jeg var ferdig med singel player bitens av GTA V, så savnet jeg super traineren fra GTA IV. Hadde kansje ikke brydd meg så mye om traineren, hadde det ikke vært for at evig liv koden kun funker i 5min. Ser meget frem til PC utgaven.

 

Hvis du spiller som Trevor kan du forlenge udødelig-mode, just sayin'.

 

Iron Man var jo en fet mod til GTA IV. Nå som supermann-juksekoden er i GTA V, er det bare meg som lurer på om det vil bli Iron Man vs. Superman når dette kommer til PC? :p

Lenke til kommentar

Mange rykter ute å går om at pc versjonen ble laget samtidig med konsollene. Eneste grunnen de holder PC versjonen vekke så lenge er jo pga å selge mest mulig på konsoller. Man diskutere opp og ned om det er fordi at pc versjonen må pusses på osv, men alle vet at det er slik de gjør buisness fordi da får de mer pluss i boka.

 

De kommer til å selge hakka møkk på PC når det kommer. De kunne da ivherfall for en gangs skyld gitt det ut på pc samtidig med konsollene for å se hvor det går. Mye pluss i boka blir det uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...